Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pinguins Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : pinguins
louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-17 - 11:52:34 send message to louis1998

hallo
ik weet dat er pinguins in prive collecties gehouden worden maar ik vind er geen enekele informatie over, bevoorbeeld welke soort past het best in ons klimaat ? wat voor een huisvesting is er nodig ? hoe groot het perk, de vijver etc.
ik zou ze willen houden maar ik kan er geen info over vinden,
mvg louis tack


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-04-17 - 13:00:16 send message to Antonia

Dat meen je niet he :O


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-17 - 13:12:06 send message to louis1998

er bestaan zuidelijke pinguin soorten dat in belgie en nederland gehouden worden, maar niet veel,


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-04-17 - 13:20:32 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je deze soorten wilt houden, kun je het best een kweker zoeken die je kan helpen en van alle informatie kan voorzien. Ik denk echter dat je zo'n kweker niet hier zult vinden, helaas.
Maar, je weet het nooit natuurlijk.

Ik denk dat je via http://www.aviornis.nl nog de beste kans maakt.
Zelf zou ik tevens contact zoeken via http://www.harteman.nl/

Succes! En we zien tzt de foto's graag tegemoet van je behuizing en de pinguïns. wink ;)


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-17 - 13:54:25 send message to louis1998

ik ben opzoek achter iemand voor een paar maanden maar het probleem is ofwell de kweker wilt er niets over vertellen en kweekt vogels en doet export na grote prive collecties of zoo's
of de persoon dat een kweker kent will geen naam of teleffoon nummer geven, en pinguins behoren niet tot de groep avoirnis vogels
mvg louis


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2015-04-17 - 17:49:12 send message to Daniel



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-04-17 - 19:40:53 send message to Karel

Tja Louis, het is nu eenmaal zo dat kwekers van bijzondere soorten regelmatig worden lastiggevallen door mensen voor (prijs)informatie, foto's enz. Zeker als ze een gegarandeerde afzet hebben, zitten ze helaas niet op deze liefhebbers te wachten.

Je zult dan toch minstens een serieuze gegadigde voor vogels moeten zijn, ofwel een goed kruiwagen moeten hebben (lees: de juiste mensen kennen), om "binnen te komen".

PS Een handelaar die in het verleden weleens pinguïns had is http://www.kooyandsons.com/
Wellicht kun je daar, met wat tact, een stukje verder komen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-04-18 - 22:55:56 send message to Antonia

Waarom moeten we dit nou willen beste mensen ??
Sorry ik kan het niet laten.

We zien wat we met zijn allen met het houden en vooral het kweken van bijv papegaaien bereikt hebben.
Heel veel vogels die binnen no time weer op mp staan, en dan nu nog een nieuwe wetgeving die dit onze hobby ook niet ten goede komt.
Geregistreerde opvangplaatsen die vol raken, veel mensen die een aantal opvangertjes hebben, kwekers die hun vogels soms amper nog kwijtraken...
En dan straks maar met een nieuwe rage gaan beginnen...


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2015-04-19 - 03:30:51 send message to meyersam

Als iemand pinguins de gepaste voeding en huisvesting kan bieden, heb ik er minder problemen mee dan kwekers die grijze roodstaarten kweken in een kanariekooi op zonnepitten!


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2015-04-19 - 10:22:24 send message to Rogert

Hoi Louis1998,

Misschien is het boek: Zootierhaltung, tiere in menschlicher obhut iets voor jou? Hier zijn drie boeken van. Het deel dat je dan moet hebben is: Vögel geschreven door W. Grummt en H. Strehlow.

Dit boek is geschreven vanuit derentuinverzorging van dieren.

ISBN 978-3-8171-1636-2


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-04-19 - 10:26:40 send message to Antonia

Dat is zeker zo Meyersam, maar straks zijn er honderden kwekers, omdat het zo leuk en schattig is, en is het leed weer niet te overzien..


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-04-19 - 17:12:59 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Waarom niet gewoon een antwoord geven op de vraagsteller in plaats van steeds je eigen mening(terecht of onterecht)hier te plaatsen.
Zulke negatieve opmerkingen jaagt steeds meer mensen hier op VA weg.

Ik hou het ook voor gezien dit is niet leuk meer.

Alle kwekers nog veel succes en jongen toe gewenst.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-04-20 - 00:23:05 send message to Karel

Als er vragen zijn over zo'n specifieke, bijzondere vogelsoort, zie ik er geen probleem in dat mensen zich afvragen of je überhaupt de soort moet gaan houden of kweken. Dat mag hier gewoon aan de orde worden gesteld.

Zelf vind ik het overigens geen enkel probleem zolang de eigenaar de vogels kan bieden wat ze nodig hebben zoals de hierboven al genoemde huisvesting, voeding en verzorging. En omdat pinguïns dagelijks schoon ruim zwemwater (kuubje of 4 per vogel?)nodig hebben, zie ik alleen al om praktische reden geen overvloed aan kwekers ontstaan.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-04-20 - 19:42:35 send message to Antonia

Begrijp ik Karel, maar net als met de papegaaien bijvoorbeeld, waar de goede kwekers ook onder de kwade lijden die vogels in een kweekhokje houden, ben ik bang dat dit bij elk volgend bijzonder dier ook gaat gebeuren, dus dat mensen gaan beginnen omdat ze "zo leuk" zijn wink :)


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-20 - 21:14:07 send message to louis1998

Mar een penguin is ook geen papegaai, het kost je een arm en been voor de vis en korrels dat je moet voeren, ze kosten redelijk veel ze hebben een diepe vijver nodig etc maar hoe diep weet ik niet, ze mogen niet te warm of te koud zitten het water moet proper en zuiver zijn, ik doe niet aanbroodfok, als ik een koppel kan vinden zal ik een perk maken van 50 op 100 meter met een vijver van 35 op 65, zo dat ik mer mijn eigen kweek kan verder kweken etc, maar eerst info vinden en dan een koppel vinden en al de papieren in orde brengen


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-04-20 - 23:21:42 send message to roodmus

Als je dat waar maakt zitten deze vogels er goed bij denk ik.

Ligt er dan weer wel aan hoeveel je er samen houd op dat stuk.

Grt.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede