Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > edelpapegaai aankopen, help? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : edelpapegaai aankopen, help?
Jonasanne
Website Member
Posts :1

Website Member
2015-04-13 - 02:46:48 send message to Jonasanne

hallo ik ben hier nieuw en ben van plan om een edelpapegaai te kopen, maar deze is 3 jaar en van iemand anders ... dus tweedehands ... deze is handopfok enzo maar mijn vraag is: is als ik deze zou kopen tweedehands is dit mogelijk dat de papegaai tam komt naarmij toe & mij vertrouwt of is dit onmogelijk? want wil niet voor niets 1 kopen want zijn geen goedkope diertjes...
alvast vriendelijk bedankt!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-04-13 - 14:18:20 send message to Antonia

Die mogelijkheid is er altijd, zeker als ie al tam is. Of de vogel jou leuk vindt, of een ander persoon in jouw omgeving leuker is afwachten.
Ik zeg altijd bij een tamme papegaai, de vogel kiest zijn baas niet andersom wink :)


JitseV
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-04-13 - 14:18:25 send message to JitseV

Een vogel mag je nooit omschrijven als een tweede handsje. Vogels zijn geen voorwerpen als auto's of een tv.
Vogels kun je ook nooit nieuw in doos kopen, er is altijd een kweker waar de vogel vandaan moet komen.
Dus het feit dat de vogel 3 jaar lang in het bezit is geweest van iemand anders maakt niks uit.
Iedere papegaai is uniek, je kan de vogel kopen, en de vogel kan zich aan je hechten of helemaal niet.
Maar een andere vraag is, zou het niet verstandiger zijn om eerst eens een kleiner vogeltje te kopen?
Een papegaai alleen heeft erg veel aandacht nodig en kan lastig zijn voor iemand die nieuw is in de vogelwereld.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-04-13 - 15:04:32 send message to henkdelaat

Als je geen ervaring hebt met papegaaien dan eerst kijken of er familie vrienden of kennissen zijn die wel ervaring hebben met tamme papegaaien en daar mee gaan praten wat het voor werk en tijd inhoud om een papegaai in huis te hebben.

Ten 1e waarom doet de vorige eigenaar hem weg(schreeuwt of bijt hij)??

Ten 2e is hij super handtam of is het gewoon een huiskamer vogel waar al een lange tijd geen aandacht meer aan besteed is??

Ten 3e zit hij goed in de veren of plukt hij zichzelf??

Ten 4e Eerst even gaan kijken of er een klik met de papegaai is bij de huidige eigenaar voordat u hem koopt(kijken of hij op je arm komt zitten en dat hij niet gelijk bijt.

Vaak hecht een oudere papegaai zich aan één persoon of hij moet door meerdere personen zijn grootgebracht zodat hij daaraan gewend is,maar vaak krijg je met geduld een tamme papegaai.

Henk.





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede