Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zieke diamantvink ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : zieke diamantvink ?
dreamcatcher
Website Member
Posts :3

Website Member
2015-01-24 - 01:29:57 send message to dreamcatcher

ik heb 2maand geleden een koppel diamantvinken gekocht van een gekend kweker,ik heb die in een kamervoilere van 1m breed 50 diep en ongeveer 1,20 a1,,30 hoog in de veranda geplaatst(zitten aleen).al snel ging het met eentje niet meer zo goed:de veren vooraan werden vuil(bruin)en ook zat ze veel bol.
zag dat het niet goed ging en had ze 7 dagen bogena finicoc van beaphar in het drinkwater gedaan...het beterde wel een beetje ma ze bleef maar vuil op haar borst en de pluimen staan ook wat open je ziet gewoon dat er iets niet pluis is.Om erger te voorkomen heb ik ze nu binnen in huis genomen en in een ziektekooitje gestoken...ze blijft goed eten en heb nu .eivoer van orlux aangemaakt met honing (rul).heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou zijn? ik gok op een verkoudheid..ma het probleem is dat ik een beginner ben en geen ervaring heb met vogels.de laatste oplossing is naar de dierenarts gaan.Het is immers geen vogel van 100 euro hé anders ging ik direkt..ga meer betalen aan de dierenarts dan wat ik gegeven heb voor het beestje!?wil het beestje genezen(dierenvriend) maar hoe ??????


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-01-24 - 02:09:07 send message to Karel

Het is moeilijk om van afstand te bepalen wat een vogel mankeert, maar een zieke vogel kun je om te beginnen het best altijd warm zetten.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-01-24 - 13:05:49 send message to roodmus

Beste.
Idd moeilijk op afstand in te schatten wat er is.

Is de vogel erg mager ?

Hoe ziet de ontlasting van de zieke eruit.

Anders mest onderzoek laten doen.

Grt.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-01-24 - 15:23:33 send message to tropic

Een vogel van geen 100€ heeft ook een leven , dat net zo DUURZAAM is als een vogel van meer dan 100 €


dreamcatcher
Website Member
Posts :3

Website Member
2015-01-24 - 19:28:29 send message to dreamcatcher

ze begint al redelijk op te knappen..ze staat (2dagen)aan de centrale verwarming en dat is al rap 25 graden..denk dat het van de kou zal zijn.Ik vind eigenlijk wel sneu als je ermee naar de dierenarts zou willen gaan al gauw 40 a 50 euro zou kwijt zijn en dat je ook nog niet met zekerheid kunt zeggen of uw vogeltje van 20 euro daarmee genezen zal zijn!?
Dat wil dus zeggen dat je beter een ander gaat gaan halen en uw dier in de steek laat?!tis natuurlijk allemaal mee te zien wat u er voor over hebt voor uw dieren te redden hé!ik zit ook nog met pijlgifkikkers,wandelende takken en koi+sarassa..voor hun is het ook zo.vb:zit met een koppel pijlgifkikkers en ik weet niet of het man en vrouw is...kun je daarvoor een dna onderzoek laten doen?wat gaat dat weer kosten?kan je dan niet beter een volwassen vrouw gaan bij kopen en laten zelf een koppel laten vormen?idem voor de 2 diamantvinken!je kunt het geslacht heel moeilijk bepalen en moest het zo zijn dan moeten ze wel met elkaar kweken..ben je niet beter met vrije partner keuze???
amaai zeg zo een uitleg!verschiet er zelf van..haha...maja heb ik gelijk of niet?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-01-24 - 21:45:24 send message to Karel

Hier zijn de meningen over verdeeld.

De een zal zeggen dat een dier altijd recht heeft op de beste verzorging, inclusief "hoge" medische kosten, onafhankelijk van wat het vogeltje in euro's waard is.

De ander zal beweren dat je beter geen hoge kosten kunt maken aan een vogeltje dat voor een paar euro's "nieuw" kan worden aangeschaft.

Eenieder moet naar mijn idee zijn eigen afweging maar maken.


dreamcatcher
Website Member
Posts :3

Website Member
2015-01-27 - 01:57:30 send message to dreamcatcher

dank u karel je bent de enige die reageert dat doet mij plezier....na 3 dagen is al flink opeknapt(na eivoer(orlux) en honing en aan de centrale verwarming min.25 graden) zit ze nog steeds met haar bek in haar pluimen staat mij niet aan ze ziet er prima uit ze heeft zich gewassen en haar borst is nu volledig wit...ma toch zit ze niet in vorm als haar partner..ga bellen naar dierenarts wat ik nog verder kan doen...ma een bezoek van 50 euro zie ik echt niet zitten hoor!der zijn grenzen wanneer ik dieren nog red..kan u bepaalde verhalen vertellen en die reiken tot aan dr.lambrechts van de dierentuin van antwerpen....
ps.ze is niet super ziek ma gewoon niet super in vorm....that it!


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-01-27 - 10:08:09 send message to tropic

een vogel met de bek in de pluimen is ziek, daar is geen andere verklaring voor. Dat de vogel niet geen ernstige ziekte lijdt is duidelijk , anders was hij al lang dood.
Een bezoek aan vogelarts kost geen 50 €, dan mag je nog verhalen vertellen welke je wil. De in Belgie en ver daarbuiten meest gekende vogelarts kost een consultatie om en bij de 25 €, zonder medicijnen uiteraard.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2015-01-27 - 23:41:30 send message to nigrigenis13

Ik zou bijna alles doen om mijn dieren te redden begin meer en meer respect te krijgen voor dieren en minder voor mensen ik zou niet lang twijfelen vanaf dat ik zie dat een vogel bol zit ga ik naar de dierenarts hoeveel keer kom je dit tegen dat een vogel ziek is ik heb nu 3 jaar vogels en nog maar 1 ziek gehad je moet er iets voor over hebben en voor je eraan begint weet je dat dit kan gebeuren de dag van vandaag is het nog enkel geld dat telt als je nie begint aan een hobby ben je geen geld kwijt ook dat is mijn mening


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-01-28 - 11:00:15 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

25 euro voor een consult bij de dierenarts?

Wat het consult kost is onbelangrijk. Het gaat erom wat je na de behandeling moet betalen. Dat loopt soms al snel in de honderden euro's. Niet aan beginnen dus. Je hebt geen enkele garantie.

Wat ik hypocriet vindt? Voor het geld van een consult bij de dierenarts kun je heel wat kinderen in de derde wereld helpen. Maak voor jezelf de afspraak: het geld dat ik aan dierarts uitgeef, geef ik ook aan een goed doel. Dan is het in één keer te veel. Het geld geven we toch liever alleen maar uit aan onze gevederde afgoden.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-01-28 - 12:29:03 send message to tropic

Mijnheer Rik, waaruit besluit jij dat ik niet aan een goed doel zou geven?????
Zie trouwens de vergelijking niet met een dierenarts.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2015-01-28 - 13:15:33 send message to Daniel

Heren kunnen we weer on-topic gaan.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-01-28 - 14:23:06 send message to Rik

@Daniël,
Het is gewoon ter overdenking. Niet meer, niet minder. Het sluit volgens mij naadloos aan op de andere post.

@tropic
Ik zeg niet dat je niet aan goede doelen geeft. Dat je de vergelijking niet ziet is precies de kern van mijn verhaal. Dieren vermenselijken en mensen verdierlijken.

Bij vogels mag geld geen rol spelen. Zonder blikken of blozen pinnen we honderden euro's bij de dierenarts. We subsidiëren liever de auto van de dierenarts dan een mensenleven.

Wees reëel. Wat is een vogel waard en wat mag een behandeling kosten. Niet dat hypocriete emotionele gedoe.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-01-28 - 15:56:19 send message to tropic

Rik, jou mening is duidelijk de mijne niet, en dat heeft met hypocritie niets te maken.
Ik geef je op een briefje dat je voor 25 € plus medicijnkosten bij een gerenomeerd vogelarts buiten bent , met kans op genezing van je vogel.
Als jij dat teveel of niet nodig acht is dat jou mening. Jij vind een ziek dier verzorgen het dier verheerlijken. Ik vind het gewoon een dier dat niet gevraagd heeft om bij jou in een kooi te zitten verzorging geven die het nodig heeft.Als je er dan goede doelen en mensen in nood bijhaalt zie ik het vergelijk niet, en nog steeds niet.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-01-28 - 16:20:21 send message to Rik

€25,-- klinkt als vooroorlogse prijzen. Dat is inderdaad heel schappelijk.

Dat dieren een nood geholpen dienen te worden staat buiten kijf. Probeer alleen altijd te relativeren.


denbeo1
Website Member
Posts :36

Website Member
2015-01-29 - 19:49:09 send message to denbeo1

ik denk niet dat ik met een vogel van 25 euro naar de dierenarts zou gaan , je moet ergens een lijn trekken .vind het natuurlijk spijtig als een vogeltje door ziekte sterft .verleden jaar had ik een jonge herdermaina die ziek was ,ben er wel naar de dierenarts mee geweest en met de medicatie erbij betaalde ik bijna 100 euro ,doch de vogel is een 4 tal dagen later toch gestorven .
ik heb er geen spijt van het zogezegde verloren geld.maar ik denk dat er heel veel liefhebbers in de zin van het woord zelf doktertje spelen ,zeker bij goedkopere vogels , of ben ik verkeerd ????



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede