Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kanaries willen s'avonds niet naar binnen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanaries willen s'avonds niet naar binnen
Pasarinho
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-01-22 - 14:12:20 send message to Pasarinho

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een koppel gele Waterslager kanaries in mijn voliere geplaatst. Deze komen uit een andere buitenvoliere dus ze zaten al koud. Mijn voliere is verbonden aan een verwarmde binnenvlucht/nachthok van 150x75x150 door middel van een rond gat bovenin. Het gat zit bovenin in een hoek van de achterwand en de wand tussen binnen en buitenvlucht. Voor de overige vogels is dit geen enkel probleem ( voer binnen) en vliegen de hele dag heen en weer. S'avonds gaat de doorgang dicht.
De kanaries willen echter niet en blijven buiten in het donker en koude. Dat bevalt mij niet met de vorst en storm, dus heb ik ze weggevangen en in een ruime kooi geplaatst.

Heeft iemand hier een idee of een oplossing voor? Een lampje bij de doorgang wellicht? Of moet ik het gewoon laten gaan? Het zijn hele goeie kanaries, 89 en 90 TT punten en ben er wellicht een beetje zenuwachtig mee.

Graag advies.

Gr

Peter


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2015-01-22 - 17:46:30 send message to nigrigenis13

ik heb in mijn nachthok een licht hangen dat in het begin altijd aanlag was het donker buiten gingen de vogels naar binnen na 2 maanden stak ik het licht niet meer aan en als het donker word buiten gaan de vogels naar binnen ze krijgen voer binnen in nachthok wat je ook kan doen is nu het snel donker word de vogels binnen voeren net voor het donker word dan gaan ze naar binnen om te eten en willen niet meer naar buiten omdat het donker is


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-01-24 - 16:31:57 send message to roodmus

Peter.

Heb je ze van uit het nachthok los gelaten.
dan zouden ze dus weten waar het gat zit denk ik.

ik zelf doe dat altijd zo, eerst in het nachthok dan gaan ze zelf naar buiten.

Misschien dat ze het dan weten.

Grt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede