Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bouwen nieuwe voliere voor Lori's. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bouwen nieuwe voliere voor Lori's.
Pedro 74
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-11-08 - 08:22:27 send message to Pedro 74

Hallo,ik ben van plan volgend jaar een nieuwe voliere te bouwen voor Lori's.Graag zou ik jullie mening willen vragen waar ik zeker zou moeten op letten.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-11-08 - 10:49:52 send message to eabe80

Belangrijkste punten zijn: makkelijk schoonmaken en voldoende ruimte.
Lories worden vaak te klein gehouden waardoor ze snel kunnen vervetten.
O ja en voldoende klim/klauter mogelijkheden.


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2014-11-08 - 11:43:26 send message to IGGINO VB

inderdaad, zorgen dat het gemakkelijk proper te houden is. Bij mij is de vloer betegeld, met een afvoergeul over de hele lengte. de wanden met sandwichpanelen (gemakkelijk proper te houden en isoleert goed), en aluminium volières. Misschien ook belangrijk is verlichting voorzien, doordat ze een snelle stofwisseling hebben, moeten ze lang genoeg licht hebben zodat ze regelmatig kunnen eten, zeker bij de kleine soorten! Bij mij is het 15u per dag verlicht.


Pedro 74
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-11-09 - 05:57:14 send message to Pedro 74

Aah ok dat is al goed om mee te nemen.Nu nog een vraagje hebben jullie ervaring van deze vogels samen te houden met andere?Indien ja welke soorten zo en in welke hoeveelheden?Zou graag een voliere uitbouwen met enkele soorten bij elkaar indien dit mogelijk is natuurlijk.Voliere zou zo'n 20 vierkante meter worden,hoogte moet ik nog bepalen.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-11-09 - 08:12:13 send message to eabe80

Veel is afhankelijk van de soorten die u wilt houden. Verschillende soorten lories bijelkaar zou ik afraden, gaat verkeerd. Maar bv de blauwe berg kunnen in kolonieverband.
Samen houden met bv parkieten of andere zaadeters gewoon niet doen al was het maar om het dieet.
Let op dat hoewel lories erg leuk zijn en lief lijken het ook pestkoppen kunnen zijn. Mijn man blauwe berg bv wordt erg agressief in de broedtijd....

Ik zou denk ik de voliere opdelen in vluchten. Gaat denk ik betervwerken en zul je dan meer plezier ervan hebben.


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-11-10 - 15:37:07 send message to Bryan den Adel

ik heb hier een voliere van 4x4 en 2,35 hoog.

3 koppels blauwe bergen in kolonie verband.
gaat prima zijn allemaal lekker druk bezig en heb momenteel ook 2 jongen die het super goed doen.

als ze de ruimte hebben is het geen probleem en het is altijd een leuk gezicht om ze bezig te zien


Pedro 74
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-11-11 - 07:35:14 send message to Pedro 74

Nu als ik het zo hoor,twijfel ik wel aan het houden van Lori's!Vooral ook omdat het bij mij soms eens aan tijd ontbreekt.Als deze diertjes alle dagen verzorging nodig hebben kan ik hun dat niet direkt bieden.Iemand voorstel wat ik dan wel zou kunnen houden,wat gemakkelijke en vooral ook mooie vogels zijn?Mogen enkele soorten zijn,want zou graag gezelschapsvolikere hebben zo.Momentheel heb ik al grasparkieten en engelse parkieten deze zitten in andere voliere's.Maar zou de bedoeling zijn om dus wat soorten bij elkaar te zetten en het liefst wat kleurrijk.Al op voorhand bedankt voor jullie reactie.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-11-11 - 16:50:52 send message to eabe80

Mss is de swiftparkiet iets? Is een mooie tussenvorm van parkiet/lori. Mooie bewegelijke vogel met mooi stemgeluid.


Pedro 74
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-11-11 - 19:30:56 send message to Pedro 74

En bonte boerkes??


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-11-11 - 20:25:13 send message to eabe80

Bonte boeren absoluut niet in een gemengde voliere houden. Gaat geheid mis. Deze als koppel, is ook erg leuk.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede