Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogelhandel slecht ???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vogelhandel slecht ????
jp sluis
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-10-04 - 19:06:57 send message to jp sluis

hallo allen
ik heb zelf 3 jonge bleekkoppen waar ik niet vanaf kom (vraag er 70 euro voor)
ik zie ook vaak dezelfde advertenties terug komen en nu is mijn vraag heb ik pech of ligt de handel op zijn kont bij de "goedkopere" soorten ????
mvg paul


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2014-10-04 - 19:45:49 send message to medaar

zal nog erger worden . wacht maar .


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2014-10-04 - 22:32:28 send message to hovenier

ik was laatst bij een handelaar die ook heel slecht van zijn vogels afkwam, volgens hem had dit te maken met de sancties op rusland (exportverbod)


jp sluis
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-10-04 - 23:11:31 send message to jp sluis

Medaar waarom denkt u dat t nog erger wordt ????


sjoebie
Website Member
Posts :43

Website Member
2014-10-05 - 08:36:33 send message to sjoebie

gewoon geduld hebben als je er dit jaar niet vanaf komt dan volgend jaar wel.
heb zelf ook nog wat jong spul zitten en daar kom ik ook niet van af ja handelaren.
maar daar wil ik ze niet aan kwijt


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2014-10-05 - 08:38:28 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Dit is toch al een hele tijd zo.
Vele dierenhobby's zijn een stuk minder geliefd aan het worden.
Gr Jan.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2014-10-05 - 11:27:48 send message to Frankies

Ik denk dat het is zoals bij alles. Er zullen slechte en goede handelaars zijn, en alles er tussenin.
De handelaars krijgen het de laatste jaren gewoon hard te verduren.
Door de importstop is er een groot deel van hun handel verdwenen.
Vroeger waren België en Nederland de kweekstations van de wereld. Nu wordt er ook in Amerika etc veel gekweekt en is er dus minder mogelijkheid tot export.
En wat de laatste jaren misschien nog het grootste probleem is, is het internet. Zeer vele kwekers verkopen nu hun vogels via internet, naturlijk goed voor de kwekers, maar alweer valt er een groot deel van de handel van handelaars weg.
Handelaars kochten vroeger gewoon al je vogels, zowel populaire als minder populaire of jongen die nog niet helemaal op kleur waren, ze kochten alles op. Nu hebben ze gewoon minder afzetmogelijkheden en zijn ze dus enkel nog geneigd om te kopen wat voor hen interessant is.
Probleem voor kwekers is dan dat ze niet meer zo makkelijk van hun vogels afkomen.
De mooie interesaante kunnen ze online wel kwijt, maar hetgeen ze niet rechtstreeks kwijt kunnen, wordt nu ook niet meer opgekocht door handelaren.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-10-06 - 13:37:21 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dit onderwerp komt eens in de zoveel tijd voorbij en is altijd gerelateerd aan het fenomeen vraag en aanbod.

Het is wellicht het overdenken eens waar om gezamenlijk toch maar eens iets te matigen met het fokken/kweken van vogels.

Bij contacten met liefhebbers in het land hoor ik vrijwel altijd opmerkingen als:
"ik heb al zoveel jongen op stok", waarop doorgaans ook altijd nog wel een overtreffende reactie volgt.


Met andere woorden:
het heeft er alle schijn van de wel of het aantal jongen op stok de gemiddelde doorslaggevende factor vormt voor een al dan niet geslaagd seizoen.

Misschien moeten we iets meer afbuigen naar verbetering van kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Bijkomend voordeel is dat de vraag dan onherroepelijk zal stijgen.

wink ;)



broekie
Website Member
Posts :65

Website Member
2014-10-06 - 15:39:43 send message to broekie

Rupicola ,
Wat U schrijft is volledig de waarheid .Als iedere vogelliefhebber naar kwaliteit streeft en niet naar kwantiteit zullen er inderdaad op termijn mooiere en vooral terug grotere vogels in de volières zitten iets waar iedereen blij om moet zijn .
De particuliere verkoop vaart er goed bij


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-10-06 - 19:04:03 send message to P.Rooth

Hè hè eindelijk iets zinnigs daarbij komt dat weinigen zich realiseren dat je niet kweekt om de vogels zo snel mogelijk bij een handelaar te dumpen , bij een handelaar zullen ze niet die verzorging krijgen die ze wel bij een liefhebber hebben .
Zorg ten alle tijde voor een plaats waar de jongen kunnen uitgroeien en niet alla seconde weg moeten , waardoor de afhankelijkheid van een handelaar minimaal wordt je verkoopt je duurbetaalde jongen toch niet voor een fractie van de normale waarde .

Paul


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-10-06 - 20:22:49 send message to Rogert

Kwaliteit heeft volgens mij niets met grotere vogels te maken. Dan ben je toch weer selectief aan het kweken. Kijk maar naar de grasparkiet, van oorsprong een mooi klein slank vogeltje waar nu niets meer van over is.

Maar wat als je minder goede jongen kweekt, laat je ze dan inslapen? En wie bepaald wat slecht is?

En je kan nooit mensen dwingen minder te gaan kweken, dan zullen zij die zuiver bezig zijn minder geld terug zien van hun hobby terwijl anderen nog steeds met bosjes geld lopen binnen te harken.

Ben wel benieuwd naar een goede oplossing voor deze vraagstukken. Een fokprogramma voor particulieren?


broekie
Website Member
Posts :65

Website Member
2014-10-06 - 23:10:50 send message to broekie

Als we als liefhebbers vogels gaan houden die we zelf ( en onze omgeving ) graag zien zullen we sowieso minder vogels kweken want dan hebben we geen 10 of 20 koppels van dezelfde soort die op dat moment goed in de markt liggen.
Als we dit als liefhebber doen moeten we niet elk jaar ons bestand vernieuwen omdat andere soorten meer opbrengen , met als gevolg dat de door ons gekweekte vogels met de nodige (liefde ) en aandacht zullen opgroeien .
Kwalitatief goede vogels worden thuis bij de liefhebber zeker verkocht en men komt ( bij een kop koffie ) nog eens iets te weten hoe hij of zij met de vogels bezig is


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-10-09 - 10:24:54 send message to ParkietenPeter

Ik sluit me deels aan bij Rogert.
Om kwaliteit te kweken ben je afhankelijk van een hoeveelheid.

Ikzelf denk wel dat dit op het moment wel al gaande is.
Onlangs een pennant man gekocht en die is mijns inziens van goede kwaliteit.

Als ik zag wat er nogal aan vogels in de volières achterblijft zijn het ook vogels waar ik geen kwaliteit van zou verwachtten.

Die laat je zitten, en dus zullen die voor de opkopers zijn.

Nogmaals om kwaliteit te krijgen zul je genoeg mogelijkheden tot selectie moeten hebben.

wink ;) Peter


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-10-09 - 13:15:39 send message to P.Rooth

Mee eens Peter je koopt toch geen kleine vogel als je kan kiezen
Kleine vogels zijn naar mijn idee minder in kwaliteit daarbij is het streven goed formaat vogels te kweken en dan selecteer je uiteraard op afkomst en vooral geen naaste verwantschap


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-10-09 - 13:57:24 send message to Karel

Dat is waar Peter en Paul, maar vergeet niet dat je altijd de mooiste koopt en dat doet de volgende klant ná jou ook weer enz.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-10-09 - 19:09:12 send message to P.Rooth

Hai Karel

Na verloop van enige tijd leer je vanzelf wat een goed formaat vogel is en zitten ze nog bij de ouders heb je een beeld wat er verwacht mag worden van een jonge vogel uit dat stel .

Heb je ook nog jongen uit het eerste en tweede legsel zit ook daar behoorlijk verschil in en die kweken gewoonlijk een jaar later dan van het eerste broed .

Paul



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede