Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tips roestkopcaique broedperiode Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tips roestkopcaique broedperiode
guaruba
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-09-29 - 19:48:34 send message to guaruba

Hallo beste kwekers,

Wie o wie kan mij helpen met wat tips bij onze eerste eitjes van onze mooie caiques. Ze hebben nu pas gebroed een beetje aan de late kant denk ik en we hebben al 3 eieren 1 week terug eerste legsel. Dit zijn hen eerste eieren. Moet ik de schuur warm houden, moet ik de voeding hierop aanpassen, hoe kan ik weten dat ze de jongen wel of niet zelf goed voeden, wanneer moet ik ingrijpen? Wanneer is handopfok noodzakelijk? Moet ik dan een speciaal broedapparaat kopen met warmtesysteem? Alvast dank ik iedereen voor de moeite. Gr sezgin


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2014-09-29 - 20:39:40 send message to lapland

Ons koppel zwartkop hadden dit jaar een jong , helaas overleed de pop toen het kuiken twee en een halve week oud was , de man heeft het kuiken alleen en super groot gebracht . Ze is nu net een paar week uit gevlogen , mischien heb je hier wat aan , in ieder geval is het niet altijd noodzakelijk snel in te grijpen


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-09-30 - 17:30:58 send message to meyersam

Mijn ervaring is dat het 1ste legsel bij caiques meestal op,weinig uitdraait, maar dat het volgende meestal weinig problemen geeft.


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2014-09-30 - 20:53:50 send message to adjekant

Sezgin,
mijn roestkoppen hebben meestal op 33n leeftijd van 3 jaar hun eerste legsel. Ik heb nog nooit problemen gehad met het broeden. Wel heb ik problemen met het vierde jong. Ik neem nu de eerste 2 eieren uit en vervang deze door kunsteieren. de dag nadat het derde ei gelegd is, leg ik de eieren weer terug. Mijn ervaring is dat er dan minder tijd tussen het uitkomen van de eieren zit en ook het laatste jong voldoende voeding krijgt. Tijdens het broeden pas. Daar strooi ik dan eivoer over heen. Na week 3 gaan de caiques steeds meer zaad voeren. Ik heb zaad met veel zonnebloempitten. De caiques hebben hier dan een voorkeur voor. Ik zorg dat de voerbakken altijd vol zijn, zodat ze zelf kunnen kiezen wat ze eten, en wat ze dus hun jongen geven. Succes met de fok.
mvg. Ad



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede