Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ervaring dutch natuurlijke pellets? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-09-29 - 00:12:59 send message to meyersam

Welke soort zupreem zou je aan grijze roodstaart geven als bijvoeding? Zupreem heeft wel verschillende soorten pellets voor papegaaien.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-09-29 - 19:12:07 send message to P.Rooth

Zupreem als bijvoeding voor grijzen ?

Geen pellets , je heb een basis met een goed papegaaienvoer en dat vul je aan met een zachtvoer waarin de benodigde mineralen en vitamientjes gaan aangevuld met palmnoten en/of palmnootolie als de noten niet beschikbaar zijn
Grijzen eten in de natuur veel palmnoten en de walnoten laten ze ook niet in de bak liggen .

En wat ook aangegeven is het akelig hoge ijzergehalte de vogels worden er niet gezonder door .







meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-09-29 - 19:38:38 send message to meyersam

Ik heb nog palmnoten in de diepvries, geen enkel van mijn koppels grijze willen deze eten, noch import noch Eigen kweek


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-29 - 20:35:48 send message to hkhan

Soms moet je ze dwingen om te gaan eten als ze dat niet gewent zijn. Wat goed of slecht zijn voor de grijze moet ik zelf graag achter komen. De ene zegt wat anders dan ander. Ene zegt dat het helemaal niet bekend is wat grijze in natuur eten en ander zegt weer wat anders.
Ik denk gewoon doen waar je gevoel goed bij is. Groente en friit is altijd goed


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-09-29 - 21:13:02 send message to P.Rooth

Palmnoten leren eten kan versneld gebeuren doordat ze de smaak leren kennen
Palmnootolie is erg gezond voor mens en dier daarbij is het goed voor de bevedering van vogels met een hoog vit E gehalte wat weer goed is voor het broedseizoen
Ik geef palmnootolie om de smaak te laten leren door het eivoermengsel met gekiemde zaden en de hele reutemeteut wat erin gaat doe een lepel vol in de kom waarin het mengsel klaargemaakt wordt met geraspte wortel e.d maak de olie eerst vloeibaar in de magnetron en je mengt het simpel door het eivoermengsel ze eten het snel daarbij aan de smaak wennende eten ze later ook de palmnoten is wat geduld nodig maar kenen ze het dan wachten ze erop
Succes

Paul


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-09-30 - 17:28:09 send message to meyersam

Heb een potje palmolie besteld. Ben benieuwd, bedankt voor de tip



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede