Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kwekerijen of wat daarvoor mag doorgaan.!!!!!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-05 - 12:06:54 send message to Jacqueline

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

happy :)

Dus het gaat bij jou alleen om het welzijn van je eigen vogels, lekker verantwoord bezig zijn! En dan maar postings plaatsen over anderen.
-----------------------------------------------
Leuk, als je niets anders kunt brengen.

-----------------------------------------------
Dit bewijst dus wat ik al zei. Het zijn geen huiskamervogels

-----------------------------------------------

Dit bewijst dat in dergelijke fabrieken alleen sukkels het levenslicht zien totaal ongeschikt voor welk doel dan ook.
Totaal wereld vreemd van alle broodnodige indrukken die nodig zijn om op te groeien tot een volwaardig wezen.
Maar massaal gedumpt worden in de pet industrie.
Waar gerenomeerde kwekers tegen uit komen, die wel het belang en welzijn van de baby papegaai, ook al is hij dan voor de huiskamer bestemd voorop stellen, en niet het VERDOMDE GELD.

En jazeker mag ik dergelijke lieden daar op wijzen, is niets mis mee, is zelfs te waarderen dat er tegengas gegeven word op zulke geldwolven.

En we slapen wel degelijk goed als we besluiten dat we een baby niet verkopen/plaatsen als we overtuigt zijn dat het niet goed is.
Heeft met andere aanvallen of de les lezen niets van doen.

Massaproduktie, ooit weleens op een vogelbeurs geweest, man als alle kanarie's/parkieten die je ziet geplaatst worden in huis dan heeft ieder minimaal 50 van dergelijke vogels.
En wat nou de natuur geen geweld aan doen ooit weleens een tentoonstelling bezocht.
Als we die weg in gaan zijn we voorlopig nog niet aan het einde.

Door selectief je papegaaien baby's te plaatsen voorkom je ook heel veel leed.
Angst voor overspoelen van de nederlandse markt met baby's, nee dat denk ik niet.
Of er moet een wonder gebeurt zijn dat iedereen denkt zomaar even twee papegaaien bij elkaar te zetten en we zijn van start open alvast maar een bankrekening nummer.
Voor die groep is teleurstelling eerder behaald dan een euro op de bank.

Maar ik ga er een beetje van balen.
Al wat ik probeer aan te tonen is dat dergelijke fabrieken zeer slecht zijn voor de papegaaien die er zitten en ook de nakomelingen.
Vind bewijs dat ook in Amerika deze geldwolven aan het laatste stukje bezig zijn, en steeds meer tegenstand krijgen zowel op lokaal niveau als op landelijk niveau.
Dus ook ik voel me betrokken met het welzijn van andere papegaaien/ara's/kaketoe's dan alleen die van mij zelf, en dat schijnt niet door te dringen.
Dan word je even afgeschilderd als zijnde een die alleen maar met zichzelf bezig is.

Eerst is het roofdieren en dan pas eten

Het is de honger die deze vogels drijft om zich op de grond te begeven.
Vandaar dat eten belangrijker is dan de dreiging van roofdieren.

Maar uuuuch, geen aanval op de uitleg zelf.

Kijk rustig achterover in je stoeltje gaan zitten en enkel even een reactie plaatsen is zo gemakkelijk.
Maar je hoofd uitsteken en iets aan de kaak stellen vergt iets meer moed.

Voor mij is dit het einde verhaal.
Ik heb duidelijk gemaakt wat er zoal mis is,heb geen kwekerijen aangevallen die dat niet verdienen, die zeker ook goed werk doen.
Neem nog elke dag mijn petje af voor het N.O.P.
Want ook zijn er dierenasiels die uitpuilen van de honden en katten, ondanks dat de wetgeving op dat gebied toch al aardig is aangepast.
Maar het wachten is op wanneer gaat eindelijk eens hier wat veranderen en komt er wetgeving/richtlijnen in het houden/kweken van vogels.
Zou dat zeer toe juichen, al was het maar dat het kaf van het koren gescheiden word.
Dat wij met ons klein kwekerijtje daar met alle gemak aan kunnen voldoen staat voor mij althans buiten kijf.
Voeg daarbij dat er nog nooit tevergeefs een beroep is gedaan op onze kennis betrefde voeding/koppelen/huisvesting/opvoeden/ en inderdaad handvoeding, zegt alleen maar dat we geen mensen zijn die op een eilandje wonen en van daaruit de wereld willen verbeteren.


wink ;)

Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-05 - 14:21:03 send message to oranjekuif

Ik ben bang dat eventuele richtlijnen voor vele onderons wel een probleem zou kunnen zijn !
In Oostenrijk zijn B.V de nieuwe regels betrefd huisvesting ;Australische parkieten algemeen kooigroote 4 maal 2 maal 2 meter
;ara s 6 maal 2.50 maal 3 meter
Dit alleen zou denk ik voor vele al een probleem zijn.
Ook gaan ze eisen stellen aan handopfok,dit wordt voor commerciele doeleinden verboden,en mag alleen in noodgevallen.
Ik zeg dus niet of ik hier voor of tegen ben,ik zeg alleen als we oostenrijk achterna zouden gaan er voor een hoop mensen een probleem zou ontstaan.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-05 - 19:06:58 send message to Niltava

quote
Dus het gaat bij jou alleen om het welzijn van je eigen vogels, lekker verantwoord bezig zijn! En dan maar postings plaatsen over anderen.
-----------------------------------------------
Leuk, als je niets anders kunt brengen.


Beetje kinderachtig niet Peter. En dat nog wel van een "echte man"
Waarom doe je er niet alles aan om die mensen ervan af te brengen. In feite kweek je zelf de vraag, dus ben je ook verantwoordelijk.
Het is toch ook een feit dat je alleen compassie hebt met je eigen nakweek. Je zegt het zelf!

-----------------------------------------------
Dit bewijst dus wat ik al zei. Het zijn geen huiskamervogels

-----------------------------------------------

Je kunt het tegendeel elke weer proberen te weerleggen maar elke keer toon je het weer aan, het is moeilijk zo niet onmogelijk.

Ik kan best begrijpen dat mensen een papegaai willen als huiskamervogel, heel goed zelfs.
En ook dat er genoeg mensen zijn die hun best doen.
Maar dat is het bij een klein aapje ook en ook dat is onverantwoord.

quote
Massaproduktie, ooit weleens op een vogelbeurs geweest, man als alle kanarie's/parkieten die je ziet geplaatst worden in huis dan heeft ieder minimaal 50 van dergelijke vogels.
En wat nou de natuur geen geweld aan doen ooit weleens een tentoonstelling bezocht.
Als we die weg in gaan zijn we voorlopig nog niet aan het einde.

Nu er geen andere zaken er bij betrekken. Dit gebeurd ook met papegaaien en ik gaf het aan dat een kanarie een ander sociaal en intelligent dier is.
De verschillende zaken hebben bij deze vogels een heel andere impact.
Wel eens een tentoonstelling bezocht ja, maar vind ik geen bal aan.
Ik hou van natuurlijk gedrag en dat zie je daar niet.

quote
Maar ik ga er een beetje van balen.

Ik ook en zoek geen ruzie, maar je veroordeelde iemand zomaar. Haalt er van alles bij zonder dat je de persoon kent.
Als ik daar over rep en je uitleg dat als je dieren (en hun behoeften) hoog hebt zitten dat je daar best ook wel eens mag denken.
Ik geloof zeker dat je het beste met je dieren voor hebt, maar mag je er dan niets over nadenken??

Doe ik wel, en ik kan nog veel dingen verbeteren.


quote
Eerst is het roofdieren en dan pas eten

Het is de honger die deze vogels drijft om zich op de grond te begeven.
Vandaar dat eten belangrijker is dan de dreiging van roofdieren.


Als het dier angst heeft eet het niet het vegatatieve stelsel verhindert dat.
Zodra de angst weggaat maakt het plaats voor de andere belangrijke levensbehoeften.
Voorbeeld: als wij gespannen zijn kunnen wij veelal ook niet eten.

quote
Kijk rustig achterover in je stoeltje gaan zitten en enkel even een reactie plaatsen is zo gemakkelijk.
Maar je hoofd uitsteken en iets aan de kaak stellen vergt iets meer moed.

Klopt, maar waar slaat dit op?
Ik geef niet zomaar achteroverleunend commentaar, en ik stel wel wat aan de kaak (maar dat zie je liever niet).

quote
Voor mij is dit het einde verhaal.
Ik heb duidelijk gemaakt wat er zoal mis is,heb geen kwekerijen aangevallen die dat niet verdienen, die zeker ook goed werk doen.
Neem nog elke dag mijn petje af voor het N.O.P.
Want ook zijn er dierenasiels die uitpuilen van de honden en katten, ondanks dat de wetgeving op dat gebied toch al aardig is aangepast.
Maar het wachten is op wanneer gaat eindelijk eens hier wat veranderen en komt er wetgeving/richtlijnen in het houden/kweken van vogels.
Zou dat zeer toe juichen, al was het maar dat het kaf van het koren gescheiden word.
Dat wij met ons klein kwekerijtje daar met alle gemak aan kunnen voldoen staat voor mij althans buiten kijf.
Voeg daarbij dat er nog nooit tevergeefs een beroep is gedaan op onze kennis betrefde voeding/koppelen/huisvesting/opvoeden/ en inderdaad handvoeding, zegt alleen maar dat we geen mensen zijn die op een eilandje wonen en van daaruit de wereld willen verbeteren.




Daar zijn we het in ieder geval over eens!

happy :)



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-05 - 21:06:29 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

En wat is er zo triest aan Peter?
===================================
Hier ging het met name om.




Woorden overbodig sad :(

wink ;)
Peter.

ps: schaam me rot dat ik dit op mijn parkeerplaatsje heb staan.
Is het plekje op een site waar ik foto's bewaar die ik wil plaatsen.
Dus voor alle duidelijkheid,GEEN VOGELS VAN ONS.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-05 - 21:37:39 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Misschien je parkeerplaatsje eens opruimen.
Je zet ze er zelf neer.

Natuurlijk is dit niet goed, maar goed je moet de postings nog maar eens goed doorlezen.
Hier ging het in de rest niet over!
Je had het over massaproductie en dat dat slecht was.
Ik heb aangegeven dat dat per definitie niet slecht hoefde te zijn (filipijnen ed).
Nu moet je er niet weer andere zaken bijhalen!

Dit heb ik toch ook niet gebruikt!!
quote
MOOI EN LEUK IS TOCH ANDERS.



Peter.



Let op het eerste woord!!!!!!!!


Dacht dat jij en ik het hadden afgesloten!!



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-05 - 21:53:11 send message to Jacqueline

happy :)


Om een indruk te krijgen van bepaalde kwekers ( vermenigvuldigers ) in Amerika, met name in en rond Miami.
Kweekstations zo groot als twee voetbalvelden.
Dan even op deze site kijken.

http://www.papageienbabys.com/4762.html


Dit gezien hebbende krijg je een idee hoe het er ook aan toe kan gaan in Amerika.

MOOI EN LEUK IS TOCH ANDERS.


Zie toch geen andere kwekerijen vernoemd.

wink ;)

Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-05 - 22:13:08 send message to Niltava

Omdat je er om vraagt, van de url door jou gegeven:
Hier werden auf den Philippinen Hyazintharas in einer Zuchtstation im Schwarm gehalten.

8 Meter lange Volierenanlage bei BFM auf Mallorca. ( Foto: Grebe ) Zuchtstation existiert nicht mehr.



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-06 - 04:31:50 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Nogmaals, er is nergens beweerd in geen enkel antwoord door mij gegeven, dat de door jou genoemde kwekerijen buiten AMERIKA op een slechte manier bezig zouden zijn.

Het moge duidelijk zijn dat de Heer Grebe de foto's en uitleg over de massaproduktie in met name MIAMI en omgeving niet heeft geplaatst om reden dat hij voorstander is van dergelijke praktijken.

Mocht je twijfelen over de opzet van hetgeen deze Heer Grebbe bedoeld, ben je vrij om hem persoonlijk om uitleg te vragen.

Een url door mij gegeven is zeker van a tot z doorgenomen voordat deze geplaatst word.

Heb dan ook zeker niet je verwijzing nodig mijn beste.

Zie de verwijzing opzich al helemaal niet in verband staan met het onderwerp massaproduktie.
Vanaf je eerste reactie probeer je de andere kwekerijen erbij te betrekken, het doel daarvan ontgaat me toch eningzins.
Terwijl als je goed leest hoe deze topic geopend is, is er totaal geen sprake van kwekerijen buiten AMERIKA.

Reactie's zoals, geen andere zaken erbij halen, zoals je ook aangeeft ten opzichte van de geplaatste foto.
Komt bij mij over dat je een andere richting in wil dan waar dit topic voor bedoeld is.

Als we het over verantwoording hebben, ik neem die volledig, en probeer zeker niet de hele wereld verantwoording bij iemand op zijn bordje te leggen.
Maar wel een waarschuwing/signaal af probeer te geven naar alle vogels bezitters, dat dit soort praktijken niet thuis horen in onze hobby, en dat we met z'n alle ervoor moeten waken dat dit geen gemeengoed word hier.

Het effect van dergelijke foto's geeft natuurlijk een schok reactie, en zal niet door iedereen op prijs worden gesteld,heb dan ook bewust deze foto niet boven bij het begin geplaatst, maar dit is maar het topje van de ijberg hoor, kan nog wel wat voorbeelden aandragen waar je echt onpasselijk van word.
Ook in de natuurbroed kweek.
Kijk we kunnen met z'n alle net doen als ons neus bloed en verder gaan, maar laten we toch proberen om via voorlichting/advies om dergelijke toestanden te weren en uit te bannen.

En al heb je het dan zelf redelijk voor elkaar wil nog niet zeggen dat je dat niet mag uitdragen naar andere toe, ja daar hoort ook handmatig groot brengen bij.

Heel veel dingen in de vogelwereld gebeuren door onwetendheid/overlevering van achterhaalde theorieen/stoffige boekenwijsheid.

Wanneer bij de tijdse ervaring/praktijk en deze vernoemde feiten elkaar ontmoeten vliiegen de vonken over en weer.
Het vasthouden en niet voor verandering openstaan maakt dat er nog veel leed onnodig blijft doorgaan/bestaan.

Heb ook aangegeven dat ik niet volmaakt ben en zeker niet denk alle wijsheid in pacht te hebben.
Wat ik wel probeer is door ervaringen op te doen en open te staan voor andere meningen omtrent het houden /kweken/handmatig opvoeden de voor zover dat mogelijk is volmaaktheid te benaderen.
Je hebt toch ook met vallen en opstaan leren lopen, en was toch ook blij dat er iemand in de buurt was die je hielp zodat je verder kon lopen.

Met het houden en kweken van vogels is het toch niet anders, goed voorbeeld doet volgen, maar slecht doet dat ook.
En nu niet komen met,je volgt het voorbeeld van handmatig groot brengen, de manier waarop dat is de clou van the story.

Heb dan ook geenzins de intentie om je te overtuigen van handmatig groot brengen en wat wel goed/beter is, en wat niet.
Daar ben je een te groot tegenstander voor, wat ik opzich best wel kan waarderen, maar of de waardering wederzijds is durf ik te betwijfelen.

Maar je bent onderlegt genoeg om te snappen wat de beweegredenen van mijn zijde zijn om een dergelijk topic te openen.

wink ;)
Peter.





parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-06 - 09:13:32 send message to parkietenpeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heren,

Het moge duidelijk zijn dat jullie beide een verschillende mening toebedeeld zijn.

Dat is nou het mooie van onze hobby; zovele kwekers, zovele manieren.

Ik denk dat wel duidelijk is dat wij mogen en moeten leren van de ervaringen/fouten van andere.

Daarom is het leuk (geweest) deze discussie met al zijn foto's te bekijken en te volgen. Beider mening is duidelijk geventileerd en zoals al opgemerkt, de een hoeft/kan de ander niet overtuigen cq. opdringen van zijn mening.

Ik denk dat alle lezers het dan ook fijn zouden vinden als de discussie op een waardige wijze afgesloten kan worden - niet dat iemand anders jullie hierote kan dwingen, he, begrijp me niet verkeerd - maar wellicht kunnen jullie beide dan jullie onverdeelde aandacht weer vestigen op het verspreiden van jullie kennis. En het verrijken van ons hiermee.

Ik dank jullie wel en wens jullie succes met jullie hobby.

Met vriendelijke groetjes
wink ;) Peter wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-06 - 18:27:20 send message to Niltava

quote
Om een indruk te krijgen van bepaalde kwekers ( vermenigvuldigers ) in Amerika, met name in en rond Miami.
Kweekstations zo groot als twee voetbalvelden.
Dan even op deze site kijken.

http://www.papageienbabys.com/4762.html


Dit gezien hebbende krijg je een idee hoe het er ook aan toe kan gaan in Amerika.

MOOI EN LEUK IS TOCH ANDERS.



Je geeft dus aan "met name" dus ook buiten Amerika ook geef je aan "mooi en leuk en toch anders"
Op de gegeven site staan ook de buiten Amerika gelegen kwekerijen.

Volgens mij is er maar één reden waarom deze massakwekerijen bestaan, namelijk de huiskamervogel.
Immers de markt voor deze vogels is vele malen groter dan voor de kweekkoppels.
Daarom, als jij de massakwekerijen aan de kaak stelt, mag ik toch de oorzaak aangeven??
Of is dit nu zo gek??


Het erbij halen van de heer Grebe slaat nergens op, nu probeer je er weer een ander bij te betrekken.

quote
Zie de verwijzing opzich al helemaal niet in verband staan met het onderwerp massaproduktie.
Vanaf je eerste reactie probeer je de andere kwekerijen erbij te betrekken, het doel daarvan ontgaat me toch eningzins.
Terwijl als je goed leest hoe deze topic geopend is, is er totaal geen sprake van kwekerijen buiten AMERIKA.


Verband heb ik hierboven aangegeven.
Het doel(?) van andere kwekerijen er bij betrekken is dat (het lijkt)je alles over één kam scheert.
Dat er in de topic geopend is zonder kwekerijen buiten Amerika klopt niet, je opent met de url! en daar staan ook andere kwekerijen op. Bovendien zal het me een worst zijn of ze in Amerika, de Filipijnen, Nederland of waar dan ook zijn.

Als je mijn bijdrages leest(hier en in andere topics) zul je steeds terugvinden dat ik een zuivere discussie probeer te voeren. Niet op basis van vooroordelen of een vooringenomen standpunt maar met bekende(wetenschappelijke) kennis.

Je geeft het zelf ook aan
quote
Heel veel dingen in de vogelwereld gebeuren door onwetendheid/overlevering van achterhaalde theorieen/stoffige boekenwijsheid.

Wanneer bij de tijdse ervaring/praktijk en deze vernoemde feiten elkaar ontmoeten vliiegen de vonken over en weer.
Het vasthouden en niet voor verandering openstaan maakt dat er nog veel leed onnodig blijft doorgaan/bestaan.

Maar wees dan ook zo eerlijk de eigentijdse kennis op gebied van gedrag en behoeften te erkennen.
Maar dat wijs je af omdat je dat niet goed uitkomt
(sorry kan het niet anders brengen).

quote
Heb dan ook geenzins de intentie om je te overtuigen van handmatig groot brengen en wat wel goed/beter is, en wat niet.
Daar ben je een te groot tegenstander voor, wat ik opzich best wel kan waarderen, maar of de waardering wederzijds is durf ik te betwijfelen.


Kom op, wees nu de vent die je vertelde te zijn.
Ik ben een tegenstander omdat de kennis er naar is. Zoals al aangegeven snap ik best dat mensen een vogel in huis willen.
En ook, zoals eerder aangegeven, heb ik grote waardering voor je kennis op gebied van voeding, kweek, en ook het handopvoeding doe je geloof ik zeker goed. De foto die je laatst gaf, toonden fantasisch mooie jongen.
Ook de inzet om overal te kijken is te prijsen.

Maar als je een dergelijke topic opent en hier op dit forum veel bijdraagt met als bijna altijd de achtergrond de kweek in relatie tot de huiskamervogel mag je toch ook wel eens wat verwachten.

Mvg
Niltava


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-06 - 18:49:44 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

De hele uiteenzetting prachtig als je het vanuit jouw standpunt ziet.
Echt meer toevoegende waarde heeft het niet meer voor dit topic.
Zullen het in lengte van dagen toch niet eens worden, om nu te gaan strot duwen heeft geen nut.
Komt de hele topic en waar hij voor bedoelt was ook niet ten goede.
Denk wel dat de meeste lezers een idee hebben kunnen vormen hoe er ook gekweekt word en met baby's word omgesprongen in dergelijke massafabrieken. en daar ging het om, niets meer en minder.

wink ;)

Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-06 - 19:44:28 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)happy :)happy :)happy :)

Waar heb je vrienden voor, die je aanvoelen, die op afstand (duizenden kilometers)merken dat je een steuntje in je betoog nodig hebt, en ook in de tegenaanval zijn van massakweek in fabrieken.




In vrijheid vliegen,spelen,kattekwaad uithalen, en ook kweken.
Zie de Catalina haar buiteling in zetten, gevolgd door de Groenvleugel.





ONZE DROOM. Avairy Sunshine State Florida.


Met trots zijn deze foto's op mijn parkeer plaatsje te bewonderen.

happy :)happy :)wink ;)

Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-06 - 20:17:10 send message to Niltava

Kennis is geen mening!



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede