Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel kopen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogel kopen
herman1
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-18 - 12:08:26 send message to herman1

hoi ik wil graag een vogel kopen en liefst een roofvogel ik weet dat dat nie gemakkelijk is enzo maar als je begint te zagen zeg je beter niets.
ik heb veel dieren en zou graag een vogel hebben die ik kan trainen. hem loslaten, dingen laten vangen en komen als ik roep, hem meenemen als ik ga wandelen met schapen (zijn er ook vogels die schapen aanvallen want dat wil ik echt niet)
maar ik heb geen idee welke vogels dit kunnen roofvogels kunnen dit dat weet ik maar zijn er ook andere vogels die dit kunnen.
ik moet echt niet een heleboel gezaag krijgen en als je dat wel van plan was zet dan je computer uit en ga wat tegen je vogels zagen
alvast bedankt


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-07-18 - 12:24:07 send message to Daniel

Niet de meeste positieve post om mee te beginnen, maar welkom op het forum. Er zijn mensen hier die ervaring hebben met free flight en we hebben enkele roofvogel mensen op het forum. Als je voorkeur uit gaan naar het vliegen met roofvogels kan je het beste bij mensen informeren die tegen de valkerij wereld aanzitten. Hou er wel rekening mee dat roofvogels geen honden zijn die wel even komen als je roept. Jagen met roofvogels is in Belgie en Nederland onderworpen en je zal dan een jachtvergunning moeten aanvragen. Voordat je dat kan doen zul je jezelf eerst moeten ontwikkelen als valkenier en dit is een proces dat enkele jaren in beslag neemt en dat erg intensief is.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-07-18 - 12:24:49 send message to Daniel

Meer informatie kan je hier vinden:

http://www.valkeniers.be/


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2014-07-18 - 13:37:56 send message to idl

vriendelijke gast jij lijkt me.


herman1
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-18 - 15:03:19 send message to herman1

ik heb de vorige topics over roofvogels gezien en daar zit iedereen te zagen dus vandaar de niet zo leuke post


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-07-18 - 18:21:34 send message to Bryan den Adel

vrij vliegen met roofvogels is niet iets wat je zo 1,2,3 doet.
en om er dan ook nog wat mee te vangen ( jagen ) mag alleen met de slecht valk en met een havik ( in nederland )
om een kleine vogel te trainen kun je het best kijken naar bijvoorbeeld een torenvalk.
wil je iets super gaafs ( heb ik gekweekt en gehad ) EUropese Oehoe's. super vogels.

maar onthoud een ding het lijkt makkelijker als dat het is wink :)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-07-18 - 18:26:12 send message to tropic

Vooraleer ik tegen mijn vogels ga praten even zagen, : ik begrijp niet dat er op zulke post nog positieve reakties komen. Moest me gewoon even van het zaaghart.


herman1
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-18 - 18:33:28 send message to herman1

de europese oehoe ziet er wel cool uit maar maken uilen 's nachts niet veel lawaai.
en sorry van de niet echt aangename vraagstelling maar zoals ik al zij heb ik niet veel zin een een hoop gezaag ik hoop dat jullie dit wel begrijpen


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-07-18 - 19:43:42 send message to Daniel

Bezint eer je begint. Ga eens kijken bij iemand die met roofvogels en uilen werkt, want de tijds investering die het vergt is erg groot. En als je met je vogels vliegt zul je al je aandacht nodig hebben voor je vogels.

Ik krijg het idee dat je het onderschat en dat gaat ten koste van de vogels.


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-07-18 - 20:20:30 send message to Bryan den Adel

wat valt bij jou onder lawaai ?
een trein maakt lawaai.
een koppel patagonische rotsparkieten ofiets maakt overdag lawaai.
tuurlijk maakt een oehoe geluid maar storend vind ik het zelf niet en mijn buren vonden dat ook niet. die hadden wel last van de patagonische rotsparkieten.

maar het kost giga veel tijd. er komt veel bij kijken en de voeding is duurder als dat je denkt.

als je er echt aan wilt beginnen ga inderdaad zoals al gezegt langs bij mensen met roofvogels.
het best een goede valkenier die kan je er alles over vertellen.
Succes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede