Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaart papegaai aangeschaft van 5 weken oud
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijze roodstaart papegaai aangeschaft van 5 weken oud
benni1991
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-12 - 16:45:51 send message to benni1991

Hallo Ik ben Benjamin, ik heb mij zojuist een grijze roodstaart aangeschaft deze zou 5 weken oud moeten zijn. Ik heb al verschillende nesten valkparkieten en kakarikis grootgebracht. Dit is de eerste keer dat ik een grijze roodstaart met de spuit opvoed, de vogels geeft aan de linkerkant geen tenen en aan de rechterkant juist een klein stompje de vogel kan zich goed begelpen door op zijn ellebogen rechtop te komen.

Ivm het voederen is dit het zelfde principe als valkparkieten dus 10%van hun lichaamsgewicht maar deze mogen zoals ik versta per voedingsbeurt zeker niet meer dan 50ml voeding binnenkrijgen. Op een andere site staat vermeld dat deze vanaf 5weken oud nog 4 voedingen per dag zouden moeten krijgen. ( ik heb wat foto's vergeleken van grijze roodstaart jongen van 5 weken oud, en de mijn lijkt wel al heel wat groter en geeft al meer pluimen dus met 4voedingen per dag zit ik echt wel goed volgens mij)
Ik heb ook al wat grote zaden meegekregen mag ik deze al bij hem zeteen uiteraard met wat water dan?

Mocht iemand nog tips geven hoor ik het graag.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-07-12 - 17:59:15 send message to tropic

Ik heb nog tips, maar denk dat ik van de site zou vliegen als ik deze hier neerschrijf.....


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-07-12 - 18:29:26 send message to eabe80

Oei oei,
Waarom zo jong? Is toch per 1 juli verboden handopfok? Alleen bij noodzaak.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-12 - 18:58:56 send message to henkdelaat

In Nederland is het verboden(alleen in uiterste noodzaak mag en moet het)om baby vogels met de hand groot te brengen,maar of het bij onze zuiderburen ook is weet ik niet.

In Duitsland is het volgens een kennis kweker van papegaaien niet verboden om baby vogels met de hand groot te brengen.

Henk.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2014-07-12 - 19:36:15 send message to medaar

als westvlaamse vinken piet ( vinkenier in hart en nieren )
snap er niks van ??.
ook wa willen zeggen zeker ? niks kennen van vogels . arme mens . sukkelaar .


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-07-12 - 20:42:47 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is inderdaad op de site verboden om niet zelfstandige papegaaien aan te bieden of te vragen. Of dit nu in Nederland, Belgie of ergens anders is. Het geven van tips mbt handopfok is gewoon toegestaan op het forum in het geval van noodgevallen. In dit geval sluit ik het topic, met de opmerking dat als je in oudere topics gaat zoeken je vast en zeker het antwoord op je vraag gaat vinden



Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede