Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zwitserse ringen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zwitserse ringen
Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-07-11 - 15:54:38 send message to Rogert

Afgelopen kweek voor het eerst met Guira Koekoeken gekweekt en tot mijn spijt te laat met het aanbrengen van de ringen.

Nu was ik in de veronderstelling dat mijn dierenarts Zwitserse ringen zou hebben, maar helaas heeft deze ze niet meer.

Wie weet er een alternatief voor Zwitserse ringen of een dierenarts die ze nog wel heeft?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-11 - 20:05:22 send message to henkdelaat

Hoe zien zwitserse ringen er uit?

Zijn dat ringen met een borg pennetje er in?

Henk.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-07-11 - 22:01:53 send message to lorikwekerij

klopt henk 1 van mijn caique's heeft er ook 1 om


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-12 - 13:51:28 send message to henkdelaat

Loriekwekerij,

ik heb een NG edel man zitten met zo'n ring om maar kan jij mij vertellen wat de cijfers en letters betekenen?

Henk.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-07-12 - 14:12:17 send message to Rogert

Volgens mij horen de cijfers en letters bij de persoon die ze aanbrengt. Veelal dierenartsen.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-07-14 - 21:26:21 send message to lorikwekerij

ik zou het echt niet weten ik heb de caique gekocht vorig jaar en volgens de sexpapier is ze van 1999
en ze is gesext door den horst te veldhoven
en op de sexpapier staat switserse ring bij ringsoort


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-15 - 16:00:37 send message to henkdelaat

Zwitserse ring,

kenmerken die in deze ring staan,

O met een Z er in,
C 04,
8963.

zou dit betekenen dat de ring(en vogel van 2004 is??

Henk.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-07-15 - 18:59:24 send message to Rogert

Nee, een Zwitserse ring geeft geen jaartal aan van geboorte. Hooguit het jaar van aanbrengen. Maar ook dit betwijfel ik. Want je kan dus oudere ringen bij een jonge vogel aanbrengen. Dit is bij vaste voetringen ook het geval.

Je kan namelijk volwassen dieren ook ringen met een Zwitserse ring als deze de ring b.v. zijn verloren of door andere omstandigheden geen ring hebben. Hierdoor kun je de vogel niet ineens weer een jongere leeftijd geven.

Dus als de C04 het jaar 2004 zou aangeven dan is dat enkel het productiejaar van de ring. Zegt verder niets over leeftijd van de vogel.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-07-15 - 19:07:19 send message to ParkietenPeter

Dan neem ik aan dat een Zwitserse ring niet in aanmerking zal komen als vaster voetring en dus niet geschikt voor ringplichtige vogels?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-07-15 - 22:58:20 send message to Rogert

Nee, deze zijn niet voor ringplichtige vogels. Aangezien ze later kunnen worden aangebracht.

Maar aangezien ze alleen bij dierenartsen te krijgen zijn is latere vervalsing van papieren voor niet ringplichtige vogels niet mogelijk en worden ze wel degelijk als vaste voetring aangemerkt.

Dierenartsen zijn verplicht een administratie bij te houden, vandaar dat bovenstaand nummer wel te traceren is.

Voor de verduidelijking: een dierenarts kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de oorsprong van vogels met Zwitserse ringen. Maar vanaf het moment van ringen zijn de dieren geregistreerd. Dus leeftijd en oorsprong blijft onduidelijk.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-07-15 - 23:00:06 send message to Rogert

Weet iemand waar ik stalen ringen kan krijgen zoals bij het http://www.poicephalusstamboek.org/lsringen.htm poicephalus stamboek, zonder lid te hoeven worden van deze vereniging?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-16 - 15:06:32 send message to henkdelaat

Oké Rogert,

Zal waarschijnlijk bij mijn Edel man dan gebeurd zijn een oudere ring aan een jongen vogel gestoken.

Dit lijd ik af uit het gedrag tegenover de Edel pop.

Hij zal volgens mij +/_ 4 á 5 jaar oud zijn.

Henk.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-07-17 - 15:38:20 send message to Rogert

Hoi Henk,

Dat zou goed kunnen. Maar wat ik ook wel eens begrepen heb bij Edelpapegaaien dat de poppen echt altijd dominat zijn t.o. de mannen. En dat je zelfs meerdere mannen bij een pop kan zetten omdat zij de baas is. Maar ik heb er geen ervaring mee. Misschien kun je daar een topic over openen?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-25 - 19:03:51 send message to henkdelaat

ROGERT,

Ik hoef daar geen topic over te openen omdat ik al jaren met edels kweek en weet hoe het gedrag is van edels.

Daarom ook geschreven dat het waarschijnlijk een jonge man is omdat zijn gedrag t.o. de pop nog wat puberaal is.

Henk.


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2014-07-26 - 10:49:38 send message to J.ten Wolde

Misschien een optie om de vogels te laten chippen en de gegevens van de vogel er in te laten zetten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede