Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Onze Lori jaaP Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Onze Lori jaaP
Dymphna
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-07-07 - 17:06:38 send message to Dymphna

Hallo allemaal,

Ik ben Dymphna en nieuw hier.
Sinds vandaag is jaaP bij mij.
Ze is een regenbooglori van een kweker.

Ik ben wijkverpleegkundige en we hebben haar meegenomen uit een vervelende situatie.

Na wat overleg hebben ik mijn vriend besloten om haar in huis te nemen. Op kantoor kreeg ze iets te veel aandacht.

We zijn nog erg zoekende naar de dagelijkse dingen... eten spelen etc.
Al gaat het spelen haar goed af. Ik moest voer kopen in de dierenwinkel, want ze had voornamelijk zaden. Maar voor nu heeft ze het iig stukke beter dan de afgelopen maanden.
Ik heb wat speeltjes badjes ect gekocht bij zooplus, maar we zijn er nog lang niet.

Hoop hier aan de nodige info ( vooral mbt tot voeding ) te komen. happy :)

Verder hebben we 2 katten en een konijn.
Vroeger veel hamsters en ratten gehad, wat ik nog steeds erg mis( vooral het maken van de hangmatten :P )

Voel je vooral geroepen om wat eerste hulp te verlenen laugh :D

Groetjes


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2014-07-07 - 17:13:01 send message to Mp vd Sande

Wat voer je nu?


Dymphna
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-07-07 - 17:16:24 send message to Dymphna

Zoals ik al zei, voeding met voornamelijk vruchten en noten uit de dierenwinkel die ik zelf even gehaald heb. En het voer dat ze al had, dat bestaat uit voornmamelijk zaden. Voor de rest krijgt ze er vers fruit bij


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2014-07-07 - 17:21:17 send message to Mp vd Sande

Fruit om aan lories te geven begrijp ik maar noten voeren en zaad nee daar zijn lories niet op gebouwd. Het zijn papeters iedere dag een bakje met loripap is veel beter voor de vogel ze hebben immers niet voor niets een borsteltong.



Dymphna
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-07-07 - 17:25:44 send message to Dymphna

Zoals ik al had vermeld in mijn voorstel verhaal, ze komt uit een echt verwaarloosde situatie en ik heb haar in huis genomen. Ik kom hier dus voor informatie om haar zo goed mogelijk te kunnen verzorgen. Dus alle tips zijn welkom en tjah aan kritiek heb ik helaas niet zo heel veel, maar toch bedankt


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-07-07 - 18:02:30 send message to rupicola

Eeeuh, vd Sande geeft je hier de belangrijkste informatie die je kunt krijgen voor een lori!

Als je dit meteen als kritiek afdoet houdt het gauw op en zie ik bovendien de toekomst van deze vogel licht somber in.


Dymphna
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-07-07 - 18:16:13 send message to Dymphna

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Euh,zo vind ik het niet overkomen happy :) Je komt met een klein beetje zoeken namelijk behoorlijk vlot uit op pap...pollen etc...

De zin ze hebben namelijk niet voor niets... vind ik nogal kleinerend overkomen. Gezien jou reactie is het nog steeds hetzelfde op fora's. Maar goed, jij ook bedankt

Ik en mijn toekomstige sombere vogel houden het wel bij het lezen.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-07-07 - 19:09:56 send message to eabe80

Voor lories moet je pap aanschaffen van bv het merk orlux of ceedee. Online wel te bestellen. Daarnaast fruit zoals appel, peer, druif, rozijn etc. Vers drinkwater spreekt vanzelf. Baden doen lories ook graag. Gezien hun dunne ontlasting een volière die goed te reinigen is is geen overbodige luxe. Maar ik begrijp dat uw lorie in huis zit? Houdt dan rekening met de dunne ontlasting die zo een meter ver komt laugh :D .
Het is belangrijk dat de voeding zsm omgezet wordt van zaad/noten naar loripap. Is denk ik het belangrijkste advies. Qau spelen zijn ze gek op klimmen en klauteren. Dus klimtouwen is een pre voor ze.
Ikzelf heb ook blauwe bergen dus ken deze vogels goed. Mocht u nog vragen hebben, stel ze dan.


Dymphna
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-07-07 - 19:40:55 send message to Dymphna

Fruit heeft ze gelukkig genoeg en in bad is ze vandaag al 3x geweest. Ik heb een critter nation van mijn ratten overgehouden,die moeten we nog een beetje ombouwen. Voor nu zit ze tijdelijk in een ferplast jenny, maar alles beter dan waar ze vandaan kwam.

Mijn client had haar zeker een paar maanden en geen idee hoe oud ze was toen hij haar kreeg. Ze heeft wel een ring om, dus ga er vanuit dat ze bij een kweker vandaan komt. Ze heeft al maanden kanarie voer....

Ze zit wel erg mooi in haar veren,ze niest soms een klein beetje en krabbeld af en toe. maar verder is het een vrolijke dame. Vanmorgen vond ik een ei :P



eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-07-07 - 19:54:53 send message to eabe80

AH een pop, mooi dat ze ondanks alles toch nog gezond is.
Maar ik denk dat het mooiste zou zijn voor haar om er een man bij te doen in een buiten vlucht als u die mogelijkheid heeft natuurlijk.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-07-07 - 22:42:58 send message to ParkietenPeter

Ik lees veel en schrijf weinig (meer).

Maar Dymphna, wat de een als kritiek ziet, leest de ander als opbouwende raad.

't Is maar hoe je het ziet.

Tips heb ik niet beter dan idd pap en sluit me aan bij de voorgaanden.

Het gaat om de vogel en probeer eens in de schoenen van de ander te gaan staan. (v.v.)

wink ;) Peter


Johnson
Website Member
Posts :34

Website Member
2014-07-07 - 23:43:16 send message to Johnson

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mooi dat je de moeite neemt voor de vogel, bedenk wel dat dit niet de makkelijkste vogels zijn in huis.

Bijna elke dierenwinkel heeft denk ik wel loriepap. Dat is wel een vereiste en dit dagelijks aanvullen met fruit.
Pas wel op met avocado, deze is zeer giftig voor alle vogels!

Verder is het belangrijk dat ze de ruimte hebben en goed kunnen klimmen en vliegen. Dus een grote kooi is vereiste. Is de vogel tam of is hij niet gewend om bij je te zitten?

Verder begrijp ik dat je het als kritiek zag hierboven maar vergeet niet dat dit maar tekst is. Iets wordt snel verkeerd gelezen of begrepen..

"Als je dit meteen als kritiek afdoet houdt het gauw op en zie ik bovendien de toekomst van deze vogel licht somber in. "

Op deze, kort-door-de-bocht reactie, na dan..


Hopelijk kun je hier wat mee en succes met je vogel!


Dymphna
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-07-08 - 09:31:56 send message to Dymphna

Bedankt voor je reactie.

Ik ben helaas niet goed voorbereid,maar de situatie was daar ook niet naar.

Ze zit nu aan een appeltje met een beetje honing.

Ik ga zo bij de natuurdrogist bijenpollen halen.
Zal eens rondbellen naar dierenwinkels in andere wijken.


Dymphna
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-07-08 - 09:40:41 send message to Dymphna

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ze gaat af en toe met haar snavel langs de stokken en kooi en krabbeld soms... heeft die iets te maken met luchtpijp mijt, of is het een idee om haar even preventief te behandelen?

O ja, ze zit nu op vogelzand, jullie nog tips voor een fijne bodembedekking?


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-07-08 - 12:35:56 send message to eabe80

Voor bodembedekking gebruik ik beukensnippers. Werkt bij mij goed.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-08 - 14:43:02 send message to henkdelaat

Dymphna,

Als je een Lorie binnen hebt zitten kan je het beste LORIE DRY voeren dat is droogvoer(poeder) met een bakje water,dan hoef je niet steeds pap te maken met kans op verzuring.

Je kan ook overgaan op PELLETS voor Lorie's dan heeft zij niet zulke dunne ontlasting.

Wel steeds veel fruit geven+een beetje honing over het fruit doen.

Maagkiezel heeft zij niet nodig als zij geen zaad eet.

Henk.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede