Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Anewtry, mijn nieuwe aanwinst. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Anewtry, mijn nieuwe aanwinst.
sjennex
Website Member
Posts :22

Website Member
2014-06-08 - 22:54:20 send message to sjennex

Nou lieve vogelliefhebbers,
Bij deze.. En ook omdat mijn vorige topic verwijderd is. Wil ik jullie dan toch met trots vertellen dat het goed gaat met onze Blue. Na heel wat weken meelezen hier snap ik ook wel waarom mijn vorige topic verwijderd is. Ik ken nu de struikelblokken van de vogelkenners. Dus zou ook ik graag mijn mening geven gezien dit een forum is. Ik denk dat iedereen hier vogelliefhebber is maar iedereen daar een eigen mening over heeft en dat is ook goed zo. Wij hebben Blue ( halsbandparkiet ) gekocht als handopfok. Mijn partner heeft dan ook veel ervaring met vogels dus ik zag er toen het probleem nog niet van. Nu wel. Ik heb nu veel spijt van onze keuze en baal ook dat ik me niet eerder heb ingelezen. Een jong bij zijn ouders weghalen als ze nog gevoerd worden is gewoon niet goed te praten. En ik geloof ook onder hand niet meer dat je ze daardoor tammer krijgt. Kwestie van tijd. Maar gelukkig is met Blue dus wel alles goed gekomen. Ze eet onderhand zelfstandig. Nu hebben we haar gekocht met bijna 8 weken dus ze was het uitvliegen vrij dichtbij.

Thema 2 : kortwieken. Ikzelf ben er niet over uit. Zeker.. Het is een vogel en dan pak je maar een hond.. Ik ben het eens met alle stellingen tegen het wieken van een huiskamervogel. Maar even een vergelijk omdat ik ook vaker lees dat mensen dat alleen uit eigenbelang doen. Ik ken een man.. Bejaard. Zwaar tegen wieken. Maar wel 8 vogels in zijn huiskamer. Weliswaar niet gewiekt .. 2 hebben zich al doorgevlogen door de jaren. En die beestjes mogen dus gemiddeld 5 uur per dag "losvliegen" in zijn huiskamer. 20vierkante meter. Voor de rest zitten ze achter tralies. Dat vind ik echt zielig. Dan heb ik liever een vogel die altijd los mag zitten op een boom en deel kan nemen aan het gezin. Dwz mee naar buiten ed. Zeker denk ik dan, is ook zielig dan ziet ze de vogels buiten vliegen en Blue kan maar wat zitten maar dat is gewoon zo met huisdieren dat kun je niet vergelijken met wilde vogels of kweekvogels.

Jullie moeten me niet verkeerd begrijpen ik wil het allerbeste voor mijn vogel. En heb ook al het hele forum doorgelezen en de meningen ken ik wel. Moeten we niet gewoon een verschil maken tussen huisdieren en al het andere. Huisdieren worden meestal zo gekneed dat ze bij het gezin passen. Ik hoop gewoon dat ik de juiste keuzes maak voor onze vogel en hier veel bijleer. Tot nu toe heb ik geen vragen en zal ik snel een foto plaatsen van ons zelfstandige vogeltje happy :)

Liefs
sandra


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-06-09 - 00:06:27 send message to Karel

Welkom terug, Sandra. Het is fijn om te horen dat het goed gaat met je vogel en we zijn benieuwd naar de foto's.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 106 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede