Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > handopfok of natuurbroed Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : handopfok of natuurbroed
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-11-28 - 17:07:01

met het broedtijd weer in vooruit zicht sta ik voor een moelijke keus
ik probeer met bonteboeren en meyerpapagaaien tebroeden als dit weer leukt wat moet je dan ?

de jongen door de ouders oplaten voeden wat ik zelf wel het mooiste vind maar de jongen raak je haast niet kwijt .

of handopfok deze jongen ben je over het algemeen zo kwijt maar ik vind het veel werk
en eigelijk vindt ik dit niet juist.wink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-28 - 17:24:53

Je moet doen wat je zelf het mooiste vind,en het meeste achterstaat.(het is hobby)
De natuurbroed vogels zijn ook te verkopen ,misschien moet je daarvoor meer geduld hebben,maar uit eindelijk zal er best iemand in geintresseert zijn(mijn voorkeur,is ook natuurbroed)
Het genieten van de jongen bij hun ouders voegd ook heel wat toe aan de hobby.

succes meet de kweek


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-28 - 17:39:10

happy :)

Denk als je voor natuurbroed kiest, je wel wat langer met je nakweek blijft zitten dan met hand op gebrachte vogels.
Maar als je onverwant natuurbroed kunt aanbieden dan zal het toch wel meevallen.We weten allemaal wel dat met jonge sterke vogels beginnen veruit te preferen is.
Maar een tip, je hebt internet kijk ook eens over de grens wat verkoop natuurbroed betreft.

wink ;)

Peter.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-11-28 - 18:32:05

Ben zelf ook voor natuurbroed, en inderdaad blijf je dan langer met je vogels "zitten". Niet dat ik het een probleem vindt hoor, want ze zitten mij (nog) niet in de weg.
Heb je een tip om te adverteren over de grens Peter? Heb helaas zelf nog geen site kunnen vinden.
groetjes Anjolo


rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-11-28 - 18:41:11

Deze raak je haast niet kwijt???

Een gezonde, geringende en gesexte poicephalus?

Probeer maar eens aan een:
geringde, gesexte, gezonde, complete en natuurbroed bonte boer pop te komen.
Deze vogels zijn niet te krijgen.

Indien je deze vogels aabiedt, weet ik zeker
dat je hier makkelijk vanaf komt.

Zelf ben ik al twee jaar wanhopig op zoek naar een perfecte bonte boer pop. sad :(


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-28 - 19:05:47

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Hier wat site's

www.birdmarket.co.uk

www.ad-mart.co.uk

www.parrots4sale.com

www.parrots-link.co.uk/sales.htm

www.findit.co.uk

www.tierflohmarkt.de

www.papageienzucht.de kleinanzeigen

www.tiermarkt24-7.de

www.vogelforen.de

Ook hier op deze site's tref je weer links aan die je verder Europa in helpen, en daar buiten.

Ga je over tot verkoop van een vogel, eerst een aanbetaling binnen, voordat jezelfs maar uit je stoel komt.
Ook hier lopen gasten rond die je van alles laten doen ( gezondheidcertificaat,cite's,export vergunning, enz.. ) en wanneer je alles voor elkaar hebt haken ze af.

Dus eerst minimaal 50% aanbetalen voordat je in beweging komt.
Maak goede afspraken, en heb vertrouwen in elkaar.
Soms duurt het wat langer met vergunningen en dergelijke.

Kosten zoals boven genoemde,plus shipping zijn voor koper, leg dat goed vast.

Succes.

:wink ;)

Peter.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-11-28 - 19:17:46

Bedankt Peter


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-28 - 19:23:53

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Senegal is Mohrenkopf.
--------------------------------------------
Kategorie: Sonstige Papageien
Anzeigenart: Biete
Datum: 27.11.2004 10:01
Anzeige: Biete hier noch mein letztes Paar Mohrenkopfpapageien aus Aussenvoliere an. 1,0 von 00, und 0,1 von 99.
Name: Heino Kleis
Email: Heino.Kleis@t-online.de
Ort: 23869 Elmenhorst
Land: Deutschland
Bundesland: Schleswig-Holstein
------------------------------------------------

1.1 blutsfemdes paar mohrenkopfpapageien, naturbrut frühjahr 2004, m.dna, orangebrüstig, bilder können gemailt werden, versand möglich
Name: werner alder
Email: info@pyrrhura.de
Ort: frielendorf
Land: Deutschland
Bundesland: Hessen
-------------------------------------------------

Mohrenkopf-Paar sehr gut verpartnerte Vögel,nicht zahm ,ziemlich scheue Tiere,da ich die Vorgeschichte der Vögel leider nicht kenne..Sehr gut als Zuchtpaar einsetzbar,da sie bei mir bereits mehrmals mit brüten loslegen wollten.Alter ebenfalls unbekannt.
Name: Jens Steinmeier
Email: Jstone73@web.de
Ort: Freiburg
Land: Deutschland
Bundesland: Baden-Wuerttemberg
-----------------------------------------------
1,1 Mohrenkopfpapageien, 5 Jahre alt, zusammen 200,-€, P.s.mesotypus
Name: Olliver Fleischer
Email:
Telefon: 01716311881
Ort: 29410 Salzwedel
Land: Deutschland
Bundesland: Sachsen-Anhalt
-----------------------------------------------

Anzeige: Meyers Papageien 2,1, Mohrenkopfpapagei 0,1 alle zuchtreif und geschlossen beringt
Name: Bernd Ziegenfuß
Email: ziegenfussb@t-online.de
Telefon: 0170/8057911
Ort: Weiterstadt
Land: Deutschland
Bundesland: Hessen
--------------------------------------------

Oke als je verder zoekt vind je zeker een pop.

Anjolo.

Graag gedaan.

wink ;)

Peter.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-29 - 10:15:52

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-03-10 - 22:13:49

ik wil dit nog eens ophalen
hand opfok of natuurbroed
voor mijn eigen staat het vast natuurbroed
evt handop fok als het echt niet anders kan
mijn ervaring is dat handopfok vogels zich niet meer als vogels gedragen hebben niets van de ouders geleerd ze blijven achter op natuurbroed in groei en als je er op later leeftijd evt mee wil broeden zijn er maar weinig waar dit mee lukt... ik zeg er duidelijk bij dat dit mijn eigen ervaring .

alex


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-10 - 22:30:15

Dit bericht is 7 keer gewijzigd

happy :)

Ieder bepaald dat voor zichzelf natuurlijk natuurbroed/handopfok.
Maar de mening van ze krijgen niets van de ouders, ze gedragen zich niet als vogels, kan ik toch echt niet delen.

Waar hebben deze twee het dan geleerd.
Handopfok vanaf de derde week, 21 april aanstaande worden ze twee jaar.


Oefening baart kunst.


Olaf, beetje macho gedrag, maar voldoende om niet in de kooi te stappen.

Handtam koppel Blauwgele ara's, alleen nu even niet handtam, pop zit te broeden. HANDOPFOK.


happy :)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 22:44:04

Het is inderdaad een eigen keuze wat men doet, handopfok of natuurbroed.
Het is net wat Jaqueline zegt: Je moet wel een vogel een vogel laten!
Dat doe ik met de mijne ook, ook handopfok, maar is nog steeds een vogel! Met alle leuke eigenschappen van dien....happy :)

Naar mijn mening wordt door velen de handopfok als onnatuurlijk gezien omdat veel vogeleigenaren hun vogel zien als hun jongste kind en dat dan ook als zodanig behandelen...en ja...dan heeft hij op termijn niet meer zo veel vogeleigenschappen over!
En zelfs dan is het nog mogelijk om de vogel weer vogel te laten zijn. Kijk maar eens naar het verhaal over de Spix.

Lennart wink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-11 - 00:31:35

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote;
-----------------------------------------
Kijk maar eens naar het verhaal over de Spix.

--------------------------------------------

Wat bedoel je hier precies mee Lennart?happy :)

Mij is niet bekend dat de ,,huiskamer,,spix succesvol is ingezet voor de kweek.

Wel dat ze hem voor de kweek in willen zetten,of wordt ik echt vergeetachtig(zou zo maar kunnenlaugh :Dlaugh :D)

Uitzonderingen zullen er altijd zijn,eieren leggen en broeden meestal geen probleem,maar dan de jongen grootbrengen,---en dan weten ze het meestalniet meer.(ook vergeetachtig net als iklaugh :D)

Maar ik zie het tegendeel graag tegenmoet,de fotos van handopfok ouders,met de jongen samen in een kooi(geplukt vind ik dan zelfs nog geen probleem) (maar ik vrees dat het rustig blijft)sad :(

Ook denk ik dat er een groot verschil is tussen soorten: om van een handopfok kakatoe weer een vogel te maken is zeer moeilijk,de kleinere amazones lijken mij daartegen weer gemakkelijker(van aard stresserig,zenuwachtig,mensenschuw)

mvg renewink ;)

P.S jokken mag niet (voor het gevallaugh :Dlaugh :D)




Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-11 - 01:45:09

Rene,

quote
of wordt ik echt vergeetachtig(zou zo maar kunnen


Nee...dat denk ik niet! Hoewel wij beiden denk ik daar wel al de leeftijd voor hebben....laugh :Dlaugh :D

De Spinx- man zit nu in een programma om hem weer terug te brengen bij zijn basis. Gezien de genen in een vogel zullen ze daar zeker in slagen...Hoe je het ook went of keert, ook in een vogel zit dat wat er bij ons ook in zit, namelijk: hebben ze jou ooit verteld hoe je kinderen moest maken.....laugh :D
Denk het niet...dat is de wet van de natuur dat zit in onze genen, de drang tot voortplanting en om te overleven...zou dat bij vogels dan anders zijn?

Verder even over de handopfok:
Ik zit er op dit moment met mijn neus boven op hoe een koppel handopfok ara's keurig een nest aan het opbrengen is en die in het verleden al een behoorlijk aantal jongen middels gedeeltelijk handopfok en natuurbroed jongen met veel succes hebben groot en op stok hebben gebracht!
En dit is niet het enige koppel!!!!

Dat jij een groot voorstander bent van natuurbroed is je goed recht, geldt trouwens voor iedereen hoor die er zo over denkt, maar het heeft mij nog nooit overtuigd dat handopfok versus natuurbroed, of gedeeltelijk, beter of slechter zou zijn voor de vogel en het eventueel willen kweken op termijn met de (handopfok) vogel! (Rare zin trouwens....shocked 8O..maar je snapt wel wat ik bedoel)

Maar misschien zal de tijd het nog leren.....en zit ik er helemaal naast....sad :(

Lennart wink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-11 - 07:44:07

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Uitzonderingen blijven er altijd,maar ik denk toch dat er weinig fotos komensad :(sad :(

Niet alleen de erfelijke factoren,maar ook je omgeving zorgt ervoor hoe/wie je uiteindelijk wordt/bent (heb ik ooit een keer op schoolgeleerd)

MVG REnewink ;)happy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-11 - 09:53:14

happy :)

Het al of niet kunnen kweken met gewezen huiskamervogels is al in den treure bewezen.
Van de kleinste soort tot de grootste soort.
Dat je een omgeving zult moeten nabootsen om dergelijke vogels zover te krijgen, staat buiten kijf.
Het terug brengen naar het vogel zijn lukt over het algemeen bij 98%, dat het een en ander met vallen en opstaan te doen heeft mag dan ook.
Geeft wel aan dat er iets meer om de hoek komt kijken dan enkel even wat wildvang/natuurbroed bij elkaar plaatsen en hupsakee we zijn los, wat ook niet altijd het gewenste resultaat brengt.

Een gewezen huiskamervogel inzetten voor een kweekprogramma vraagt geduld kennis en heel veel obstakels zijn te overwinnen voordat je kunt spreken over resultaat, is sterk afhangkelijk hoe lang deze huiskamervogel is geweest.
Maar nog altijd beter voor de vogel in kwestie dan b.v N.O.P of nog erger.

Heb de foto's geplaatst als reactie op het feit dat huiskamervogels niet meer zouden weten wat te doen om tot nakweek te komen.
Dat met diverse koppels al het tegendeel is bewezen word terzijde geschoven.

Als ik zie hoe het koppel Blauwgele ara's met elkaar omgaat de verzorging naar elkaar toe, het bezorgde van de man ten aanzien van zijn pop, daar kan menig wildvang/natuurbroed een voorbeeld aan nemen.
Het voeren op het blok door de man aan zijn pop is gewoon prachtig om te zien, het op wacht zitten voor het blok, kunnen de Royal Gard in londen nog een voorbeeld aan nemen.
Het verlaten van het blok door de pop, om even haar behoefte te doen, word gelijk haar plaats ingenomen door de man, om de eitjes maar warm te houden, het genot/genieten van deze vogels onderling en de verantwoordelijkheid die ze ten toon spreiden is een niet te vergeten aanblik voor ons mensen.
Deze vogels bewijzen elke dag, nee beter nog elke minuut dat huiskamervogels wel degelijk ingezet kunnen worden voor de kweek.

Twijfel wegnemen bij diegene die nakweek met tamme vogels blijven beschouwen als zijnde onmogelijk of haast niet te doen, is niet aan mij.
Ondervinden is de beste methode voor deze om tot inzicht/inkeer te komen.

Maar ik zou niet graag voor een week de voeding moeten betalen van alle kweekkoppels die ooit huiskamervogel waren.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede