Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pruimenkopparkiet: kuikens uit het broedblok gegooid. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pruimenkopparkiet: kuikens uit het broedblok gegooid.
duune74
Website Member
Posts :13

Website Member
2014-04-27 - 11:39:23 send message to duune74

Hallo vorig jaar had ik 3 kuikens bij mijn pruimkoppen, maar na 2 dagen lagen de jongen uit het blok dood op de grond.nu vermoed ik dat het mannetje
dat doet maar dat weet ik dus niet zeker... komt dit vaker voor bij pruimkoppen? wat kan ik het beste doen? ik heb er nu 4 eieren bij en het zal zonde zijn dat dit weer gebeurd

gr arjan

Titel gewijzigd tbv zoekfunctie


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2014-04-27 - 12:34:25 send message to idl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zou enkele dagen voor het uitkomen de man wegnemen.


wibo
Website Member
Posts :38

Website Member
2014-04-27 - 13:40:52 send message to wibo

Is mij ook net overkomen met een goed koppel pruimekoppen.Mijn pop heeft nu net weer eieren, ook nooit eerder gedaan.De man van dit koppel komt nooit in de buurt van het blok, dus waarschijnlijk is hij bij mij niet de dader. Wellicht vogels te broeds of ze tolereren geen nestcontrole.Of de jongen zijn gewoon gestorven en heeft de pop het nest opgeruimd.
Als uw koppel eerder goed jongen heeft grootgebracht dan zou ik niet teveel veranderen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-04-27 - 13:46:14 send message to P.Rooth

Heb je het invlieggat van het blok ook enigszins afgedicht met een dun plaatje hout ?
Ik doe dat bij al mijn pruimkoppen en de pop knaagt het zover open dat ze er zelf door kan
De man is forser en komt eerst niet in het blok , wel na enkele dagen dat er jongen zijn .
Heb ook stellen waar de man in het blok komt en samen met de pop broed
Jongen uit het blok gooien heb ik gelukkig nog niet meegemaakt en heb de laatste jaren een 10 tal stellen

Man eruit halen vlak voor de eieren uitkomen kan maar is de pop de dader heb je weer een probleem erbij .

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede