Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rose kaketoe jong bij valkparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rose kaketoe jong bij valkparkieten
ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2014-04-23 - 16:59:46 send message to ceetje

Hallo,
mijn rose's hebben jongen gehad maar na 2 dagen zat het koppel erg achter elkaar en mocht de pop niet meer op het nest van de man met als gevolg dat de jongen onderkoeld waren en voor dood achter werden gelaten 1 jong heeft het ook niet overleefd het ander jong heb ik onder valkparkieten gelegd die ook juist jongen hebben. Het rose jong ligt nu bij de grootste valkparkiet jong maar ik ondervind dat de pop toch wat meer voedsel geeft aan het valkparkieten jong zou het beter zijn om ook dat valkparkieten jong weg te halen en enkel het rose jong te laten of beter niet? wat is jullie mening grtjs cedric


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-04-23 - 17:13:11 send message to gerrit1950

ik zou ze enkel het roséjong laten. het is normaal dat ze hun eigen soort beter voederen. Maar als er geen keuze is...


ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2014-04-23 - 17:14:42 send message to ceetje

ok hartelijk bedankt hoop dan wel dat ze dit gaan voederen aangezien deze rose toch een heel ander kleur van dons heeft


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2014-04-23 - 19:24:30 send message to pietsus

De valkparkieten gaan het kaketoe jong maar een 2 tal weken opvoeden. Misschien iets langer, maar toch wel regelmatig kijken en misschien daarna zelf met de spuit opkweken.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-04-23 - 19:58:12 send message to P.Rooth

ook nu beginnen met een voederspuit om het stel valken niet overwerkt te maken , belangrijkste is nu goed op temperatuur houden van het jong en het
voer wel goed warm geven anders eet de rose het niet


ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2014-04-23 - 20:01:46 send message to ceetje

nu voer ik het jong s'avonds wat bij met de spuit. Er werd mij gezegd dat de valk ze een 3 a 4 weken zal opkweken erna best zelf wat denken jullie? en aan 3 a 4 weken hoeveel keer per dag dan nog eten?


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2014-04-24 - 19:53:18 send message to mreyder

Heb je de jonge Valk weggehaald of zitten beide jongen nog in het blok?


ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2014-04-24 - 20:15:38 send message to ceetje

Momenteel zit enkel het grootste valkparkieten jong nog bij het rose jong maar ik denk eraan dit jong dit weekend ook te verwijderen heb het gevoel dat het rose jong niet genoeg groeit


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-04-24 - 21:01:35 send message to P.Rooth

Zou het laatste jong laten zitten en het voer vetter maken met geweekte zonnepitten en wie weet lusten ze walnoot

En geef het voer goed warm anders verteerd het slecht waardoor het jong mogelijk een verzuurde krop krijgt een klein beetje bio garde yoghurt in het papje is goed voor de darmflora en vertering voer


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2014-04-26 - 20:53:18 send message to mreyder

Waar zijn de andere jonge Valken terechtgekomen?


ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2014-04-26 - 22:44:54 send message to ceetje

De andere valkejes kon ik bij een ander koppel leggen. Helaas lag het rose jongske vandaag dood misschien doen de ouders nog een ronde afwachten dus toch allen bedankt voor de raad!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede