Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Papegaaienziekte na bezoek vogelbeurs Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-12-12 - 12:09:04 send message to Antonia

Dat geval is lastiger maar als je een aankoopbewijs hebt is het niet onmogelijk. Het heeft alleen een langere sleep.
Maargoed, het gaat eigenlijk om de verantwoordelijkheid, en ik lees maar weinig hier dat die door kwekers ook genomene moet worden, al is het maar om een hoop leed te voorkomen.
Dieren worden nog veel te vaak als plastic handelswaar gezien helaas sad :(
En als het zo gaat, vind ik het geen hobbymatig kweken of houden meer.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-12-12 - 12:52:30 send message to P.Rooth

Koopt een particulier een vogel bij mij en wil die de vogel in een vervoersbakje stoppen wat nog te smerig is om een muis in te vervoeren is dat een reden om dit te zeggen wil die alsnog de vogel in zo'n smerige bak is het risico ook voor hem/haar
Je kunt nooit voorkomen dat een vogel ziek wordt wanneer je er geen enkel zicht op heb laat staan de verzorging optimaal is

Geef zelf vogels extra vit B voordat ik naar de markt ga met mijn vogels en de vogels die mee terug komen worden vertroeteld en krijgen allemaal veel extra lekker eten met druivensuiker in het eivoer enz enz enz enz

Nog nooit 1 klacht gehad dat mijn vogels niet goed de reis doorgekomen waren krijg zelfs mailtjes dat de vogels goed aangekomen zijn en die mensen komen weer terug .

Doe je het fout heb je geheid een slechte naam en die ben je niet 1 2 3 kwijt

Paul


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2013-12-12 - 14:13:52 send message to DirkD

De enige geloofwaardige manier om bestanden te controleren is indien dit gebeurd door een onafhankelijk (indien dit al bestaat) orgaan.

Testen uitgevoerd door volksgezondheid(gratis)zullen waarschijnlijk de grootste tegenstanders vinden in degenen die nu het testen van hun bestand hoog in het vaandel dragen.

Mvg
Dirk

Ps: en bij controle bedoel ik niet enkel testen op aanwezige ziekten


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-12-12 - 18:38:58 send message to P.Rooth

Testen op aanwezige ziekten ???

Testen doe je toch om aanwezige ziekten te vinden of test je om niet aanwezige ziekten te vinden ?

Je bestand is waar je je best mee doet om die gezond te houden heb je amper dooie vogels en gaat er 1 dood van ouderdom of als gevolg van schrik waardoor zich doodgevlogen dan is er reden om aan te nemen dat er geen ziektes in je bestand zitten waarop ook geen onderzoek uitgevoerd behoeft te worden naar niet aanwezige ziektes

Paul


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-12-12 - 18:55:44 send message to Antonia

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Nou Paul, je zal je nog verbazen hoeveel mensen er nog kopen bij de zeer beruchte slechte handelkwekers/ winkels.
Mensen kopen, gaan dan pas zich eens aanmelden op een forum, lezen dan de verhalen, en komen dan met vragen of zelfs met problemen over hun lieve baby vogel.
De slechte naam raken ze niet kwijt maar profiteren van de onwetende klant sad :(


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-12-12 - 18:55:55 send message to medaar

amaai ze :wanneer ik om een gratis vogel ga .?

neem ik ook een vogelkooi mee , met luizen , vlooien en kaka . haha . erin.








gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-12-12 - 21:38:47 send message to gerrit1950

Mss kan een overdrachtformulier opgemaakt worden wat je meer geloofwaardig maakt en verantwoordelijkheden vastlegt. Dit kan je vinden op mijn site b.v.



Certificaat n.a.v. EG verordening 338/97 art 9.4 en punt 5




Nieuwe eigenaar


Adres




Telefoon


e-mail/ website


inschrijvingsnr






verklaart naar aanleiding van de verkoop van een

naam
Latijnse naam
ringnr





Kleur:
Split:

Ouders (ringnummer):
M:
P:





van de vorige eigenaar

Vorige eigenaar


Adres




telefoon


e-mail / website


inschrijvingsnr






voldoende te zijn ingelicht over huisvesting, voeding en behandeling die nodig zijn om ervoor te zorgen dat de vogel op een gepaste wijze zal gehouden en behandeld worden, zoals:



Leeftijd:……………. geslacht(sbewijs):………. natuurbroed of handopfok:……….



Voeding: 0 pellets 0 zaadmengeling 0 groenvoer 0 groenten en fruit:…………………...



Behandeling:ontwormen (product en datum)………………………………….……

Vaccinatie (product en datum)……………………………………...

Andere info: ……………………………………………………………………………………………………………………….



Beide partijen verklaren ingelicht te zijn dat er bij overlading en vervoer zodanig werd gezorgd dat de risico’s op verwondingen, ziekte en ruwe behandeling van de vogel tot een minimum werden beperkt.



Dit in overeenstemming met de communautaire regelgeving inzake bescherming van dieren gedurende het vervoer.





Handtekening verkoper Handtekening koper



kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-12-13 - 17:05:08 send message to kamervoliere

gelukkig ga ik nooit naar markten en beursen,en het plezier aan mijn vogels is niks minder en heb een mooie hobby zo


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-12-13 - 20:31:06 send message to P.Rooth

Helemaal met je eens Antonia er blijven 'klanten 'die zich in een opwelling een papagaai aanschaffen
Is dat er nog zoveel mensen een extra oor aangenaaid wordt waar deze 'mensen' van profiteren .

Gewoonlijk duur leergeld

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-12-13 - 20:36:20 send message to P.Rooth

Hallo Medaar

Gratis vogels had u het over .

Haalt u een vogel op in een niet gekuiste vervoersbak daar geloof ik niets van u is dacht ik een liefhebber in hart en nieren .

Soms is uw tongval wat onbegrijpelijk maar u meent het niet zo slecht

Paul



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede