Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Heb je geen rattenoverlast kunnen al je vogels toch opgevreten zijn Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Heb je geen rattenoverlast kunnen al je vogels toch opgevreten zijn
P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-11-27 - 18:37:09 send message to P.Rooth

Uit de telegraaf
Slang in volière




Vollenhove -
Vogelhobbyist Klaas Pieper heeft dinsdagochtend een zeventig centimeter lange rattenslang aangetroffen in zijn verwarmde vogelschuur. Pieper schrok zich een hoedje toen hij de slang aantrof.








De rattenslang lag opgerold in een broedkooi en had al een spitsstaartamadine achter de kiezen. Pieper trof afgelopen zaterdag ook al een slang aan in zijn volière.

De vogelhobbyist baalt flink van de reptielen, die het op zijn geliefde vogeltjes gemunt hebben. "Ik heb geen idee waar ze vandaan komen, maar ik hoop wel dat het de laatste keer is geweest. Ik houd er niet zo van. Je wordt ook angstig. Ik kijk veel vaker even in mijn schuur, want je vertrouwt het toch niet helemaal", zegt hij tegenover RTV Oost.

Pieper heeft geen aangifte gedaan bij de politie, maar als het nog een keer gebeurt, doet hij dat wel.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-11-27 - 20:02:52 send message to Rik

Hoogstwaarschijnlijk is de slang gewoon door iemand in de broedkooi neergelegd. Dat kan bijna niet anders.

Dierenbeulerij. Zowel voor de vogels als voor de slang een trieste aangelegenheid.

Gelukkig voor de voliérehouder is een slang een geen veelvraat.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-11-27 - 20:30:46 send message to medaar

snap het niet: kan niet, die slang in je kweekbak.??
hmhm.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-27 - 20:53:51 send message to Karel

Tja, slangen kunnen zo'n beetje overal komen, waar het niet hermetisch is afgesloten.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-11-27 - 21:48:46 send message to denegon

DE slang kun je vangen en dan verkopen dan kun je nog wat vogeltjes terug kopen die die heeft opgegeten. een tientje of 5 moet een volwassen slang wel opleveren.
de slang kan natuurlijk door menen buiten zijn gezet die hem niet meer willen en nu het kouder word zoek hij een warme plaats. hopelijk blijft het er bij eentje groetjes egon


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-11-28 - 05:42:34 send message to arjandaf

weet niet zoveel van slangen, maar volgens mij kwam de rattenslang hier niet voor ( leefgebied rattenslang vs en mexico ) om een vb. te noemen, dus een misselijke rotstreek ?


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-11-28 - 10:07:43 send message to gerrit1950

ik denk mee met denegon..

beestje buiten gezet door het baasje en dat diertje gaat op zoek... wie het over de vloer krijgt heeft dikke pech. Dan van het kwade toch iets positiefs proberen te maken en ze te verkopen


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-11-28 - 12:28:16 send message to medaar

is of was het: hazelworm, pootloze hagedis ?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-11-28 - 12:39:15 send message to Rik

Twee rattenslangen binnen één week in je hok kan geen toeval zijn.

Een slang past nooit door de tralies waar een kleine vogel achter zit. Niet ontsnapt maar gewoon neergelegd.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-28 - 12:45:05 send message to Karel

70 cm is wel een beetje groot voor een hazelworm, Medaar. wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-11-28 - 12:59:12 send message to Daniel

quote
Twee rattenslangen binnen één week in je hok kan geen toeval zijn.

Een slang past nooit door de tralies waar een kleine vogel achter zit. Niet ontsnapt maar gewoon neergelegd.


Ik vermoed dat het dezelfde slang is, maar dat gaan we met de huidige informatie nooit zeker weten. En je zou verbaasd zijn door welke kleine ruimtes slangen zich kunnen wringen. Ik ken meer dan genoeg voorbeelden van volledig afgesloten terraria waar slangen geen enkele moeite mee hadden om uit te komen.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-11-28 - 18:08:18 send message to medaar

een lintworm kan ook niet .want die is 15 m. lang.
adder ??


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2013-11-28 - 21:20:19 send message to E.bakker

de rattenslang is opgehaald door Meerzoo uit marknesse die heeft ervaring met reptielen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-28 - 21:23:59 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Goede zaak dat de slang het tenminste heeft overleefd. wink ;)

@Medaar

quote
een lintworm kan ook niet .want die is 15 m. lang.


laugh :D


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-11-28 - 21:53:58 send message to denegon

de rattenslang komt hier niet voor maar als je gaat zoeken zijn ze genoeg geimporteerd en ze kweken makkelijk je wordt er op de reptilen forums mee dood gegooit. 2 in korte tijd kan ook wel als mensen een stelletje weg gedaan hebben og meerdere jongen. ze kunnen tot 150cm lang worden dus een 70cm lange is nog een jong.
goed dat de slang is overgebracht naar een kenner dit beestje kan er ook niets aan doen.
groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede