Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ademhaling kakariki Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2013-11-10 - 18:50:14 send message to DirkD

Ik heb alle begrip voor uw standpunt maar zoals Karel aanhaalt enig realisme is nodig.

U kan niet verwachten dat elke liefhebber dit standpunt aanneemt en honderden euros gaat uitgeven om een zieke grasparkiet te laten onderzoeken. Dierenartsen die deze bedragen aanrekenen en de emotionele binding van eigenaar en dier misbruiken komen spijtig genoeg steeds vaker voor.

Blijkbaar worden er vaker preventieve testen uitgevoerd op vogels dan op andere huisdieren en mensen . Wordt ook van iedereen die thuis over de vloer komt verwacht dat hij de juiste formulieren kan voorleggen?

Op wat en op welke manier zijn vogels getest en hoelang beschouwd u deze als geldig.
Polomya (kruipers), PBFB (bek en veerrot), Clamydia (papegaaiziekte) en geslachtsbepaling zijn de standaard en kosten per vogel 120€.
Er is echter zoveel meer dan dit wat een vogel bij zich draagt en problemen kan veroorzaken.
Ook daar kunt u ook op laten testen.

Dat er op de bovengenaamde ziekten wordt getest is omdat hiervoor een economisch rendabele manier is ontwikkeld en het als verkoopsargument kan dienen. Vaak wordt slechts één vogel uit een gans bestand getest.

Een goede quarantaine,(met een vogel uit eigen bestand bij de aangeschafte vogels) is een betere manier om een bestand gezond te houden dan ze tegen elke prijs in leven te houden en een biologische bom te ontwikkelen (overdrijven is hier toegestaan).

Ik heb het nu eenmaal niet met kwekers waar Baytril en aanverwanten tot de standaard uitrusting behoort.
Mvg
Dirk




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede