Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > niet erg fitte halsband man Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : niet erg fitte halsband man
gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2013-11-03 - 13:32:39 send message to gerrit g

Hallo,
jullie zullen Mij niet kennen maar Ik lees al jaren op dit forum mee.
Ik ben hobbykweker van halsbanden in verschillende mutaties en alexanders(nepalensis)in groen split lutino.
Nu mijn vraag:
Ik heb,al een maand of 2, een halsband man die Ik,na 2 wkn bij mij,niet helemaal Fit vond.
De eerste 2 wkn at en dronk Hij goed maar na 2 wkn at Hij wat minder goed en zat Hij heel licht te trillen op stok.
Omdat Ik het niet vertrouwde de man in de ziekenkooi en na 3 wkn in de ziekenkooi waarin Hij heel erg fit en vlug is(1 week op 25 grd en dit in 3 wkn teruggebracht naar omgevingstemp) weer terug in een binnenvlucht waar Hij na 2 dgn met hetzelfde begint.Minder goed eten en trillen.
Weer in de ziekenkooi(4 wkn) temp weer teruggebracht,vrijdag weer in de binnenvlucht en vanmorgen viel mij op dat Hij weer zat te trillen.
Heeft iemand misschien raad??


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2013-11-03 - 14:14:42 send message to Fonje

Ik denk dat een vogelarts de enige is die raad kan geven.

Groetjes
Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-03 - 14:32:34 send message to Karel

Zijn er nog andere symptomen?

Trillen kan namelijk van alles betekenen, van kou tot stress.

Ik zou de vogel voor de zekerheid in ieder geval warm zetten en wat minder oliehoudende zaden voeren.


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2013-11-03 - 14:50:35 send message to gerrit g

Eigenlijk geen verdere syptomen,slaapt ook niet veel meer dan mijn andere vogels,is niet mager(goed vol op de borst).
Ik heb gehandeld zoals altijd wanneer Ik het niet vertrouw:in de ziekenkooi bij ong 28 grd,,wormkuur,,
eventueel antibiotica(afhankelijk van wat Ik denk dat er aan de hand is),,vitamine kuur,,en na enkele wkn temp. afbouwen en terugplaatsen.
Het opvallende is dat de vogel in de ziekenkooi(zelfs na 1 1/2 week bij de omgevingstemp) heel levendig is,totaal niet trilt,kortom gezond uitziet en gedraagt.
De eerste dag teruggeplaatst in de binnenvlucht,rondvliegt,verenpoetst,bezig is enz.
Na 2dgn begint 't weer.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-11-03 - 15:39:32 send message to parrotmaniak

Zijn er geen omstandigheden waardoor hij in de stress schiet ?
Ik heb een man gehad die na 3 weken zich de slagpennen afbeet.
Wat zijn zijn buren ,bij welke vogels zit hij in het hok?
Ik zou hem in een ander hok plaatsen ,eerst zonder partner kijken hoe dat gaat


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2013-11-03 - 17:22:34 send message to gerrit g

Toen ik de vogel net had heb Ik hem alleen in een binnenvlucht geplaatst om zeker te weten dat Hij zijn eten en drinken vond.Na 1 week heb Ik hem bij 2 poppen gezet in een buitenvoliere.Na ong. 1 wk begon Hij te trillen en vond Ik Hem wat lusteloos.ik heb Hem dan weer terug in de binnenvlucht gezet waar het opviel dat Hij weinig at.Ik heb hem daarop in de ziekenkooi gezet met het bovenvolgend verhaal.
Ook nu zit hij alleen in een binnenvlucht.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-11-03 - 19:01:29 send message to P.Rooth

Geef de vogel wat meer zonnepitten dus oliehoudende zaden en zorg voor voldoende vit B in het voer tegen stress , waarbij ik op de vraag kom : wat voert u de vogel zoal ?

Paul


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2013-11-03 - 19:42:25 send message to mreyder

Komt de vogel (vorige eigenaar) uit een binnenvlucht? Of uit een voliere die helemaal overdekt is? Ik meen me te herinneren dat jouw vluchten van boven open zijn. Sommige vogels die uit een geheel overdekte vlucht (of zelfs van binnen) komen kunnen slecht aarden in vluchten die niet overdekt zijn: kan liggen aan meer wind-invloeden (dus kouder, vooral bij meer wind), kan ook liggen aan het feit dat ze minder beschermd zitten (psychisch gezien; kan stress opleveren, heb dit laatste meermalen vroeger met Neophema's meegemaakt).


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2013-11-03 - 20:48:14 send message to gerrit g

De vogel komt van een kweker die soortgelijke volieres heeft.Bij Mij kunnen Ze op 2 plekken overdekt zitten(en een binnenhok),waar Hij weg komt kunnen ze op 1 plek overdekt zitten.
Wat betreft het eten:
Ik voer een groot parkieten mengsel gemengd met een papegaaienmengsel(5 op 1)
Verder eivoer gemengd met fruitmuslie en notenmuslie en een zakje roerbakgroenten eventueel aangevuld met fruit.Dit meng Ik en dit krijgen ze ong.2 x per week.(in de rusttijd)
Verder alles wat nodig is zoals:grit,,mineralenblok,,vogelmineralen enz.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede