Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bourke parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : bourke parkieten
jeroen ottenhof
Website Member
Posts :43

Website Member
2013-10-25 - 21:44:49 send message to jeroen ottenhof

hallo

ik heb een vraag over het koppelen van bourkes

kan ik rubino x rubino en lutino x lutino koppelen of gaat dat niet??


groetjes jeroen


bomoo
Website Member
Posts :6

Website Member
2013-10-25 - 22:14:56 send message to bomoo

Ik zou het niet doen.
De kans is groot dat er wat mis is met de jongen om reden van rood oog x rood oog.
Een split man keer kleur pop is beter.


jeroen ottenhof
Website Member
Posts :43

Website Member
2013-11-14 - 08:00:04 send message to jeroen ottenhof

Hallo

Kan ik dan wel
Fallow x lutino doen???


Groetjes jeroen


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-11-14 - 12:21:37 send message to Rik

Bij voorkeur geen vogels met rode ogen tegenover vogels met rode ogen zetten.

Liever dus ook geen fallow x lutino.

'k Zat net even bij je voliére te kijken op Vogelarena. Mooie vogels! Je hebt er in ieder geval kijk op.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2013-11-14 - 20:28:42 send message to Richard V

Inderdaad. Niet doen. Wil je het toch doen, doe dat dan alleen met vogels waarvan je zeker weet dat die zelf ook niet uit roodoog maal roodoog komen, die fors van formaat zijn en die dik bevederd zijn.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2013-11-14 - 20:29:37 send message to Richard V

Trouwens, waarom zou je het willen?


jeroen ottenhof
Website Member
Posts :43

Website Member
2013-11-14 - 21:12:24 send message to jeroen ottenhof

ik vroeg het me gewoon af omdat op mp veel lutino x lutino of rubino x rubino tekoop aan geboden word


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2013-11-15 - 09:34:59 send message to ParkietenPeter

Het probleem met roodogen is het gemis van melamine.

Datr een vogel rode ogen heeft is eigenlijk een teken van zwakte. Hij heeft ze niet meer allemaal op een rijtje in het DNA-huishouden.

In het pure wild sterven deze dan ook vaak als eerste uit.

Omdat je eigenlijk dan twee zwakke vogels bij elkaar zet krijg je er doorgaans alleen zwakke vogels uit. Kleiner van stuk en/of vatbaarder voor ziektes.

Leuk als iets aangeboden wordt, maar bedenk dat de verkoper ze kwijt wil. En het zijn wel mooie vogels (is een smaak) en twee van die mooie wil iedereen toch.

Niet doen.

Succes met je keuze,

wink ;) Peter


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-11-15 - 17:27:10 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

misschien een beetje tegendraads,maar geloof en neem niet alles zomaar aan wat er op het internet staat.heb nu voor volgend jaar 2 mooie koppels bijelkaar gezet.mooie groffe vogels 1 x rubino x rubino en 1 x lutino x rubino.hoeveel mensen kweken niet rubino x rubino rosellas heb dit jaar ook gedaan en had top jongen.
niet 1 zo"n mooie jonge man gezien op het net


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2013-11-15 - 21:10:59 send message to mreyder

Ben het eerlijk gezegd met Kamervoliere eens. Ook ik heb door de jaren heen veel koppels roodoogXroodoog opgezet en nooit problemen ondervonden (bij rosella's, splendids, bourke, halsbanden, collis). De problemen ontstaan vaak bij vrij nieuwe mutanten. Als er voldoende onverwant bloed ingekweekt is zijn roodogen vaak net zo sterk als zwartogen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-11-15 - 21:24:57 send message to Rik

Ik heb altijd gehoord dat het sterk af te raden is. Slechte ogen, jongen die niet levensvatbaar zijn, eieren die niet uitkomen etc.

De bovenstaande vogel op de foto lijkt echter het tegendeel te bewijzen. Een erg mooie en strakke vogel! Een koppel waar dit uitkomt zou ik zeker niet uit elkaar trekken. Foto's zeggen soms meer dan heel veel woorden. happy :)


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2013-11-15 - 23:11:11 send message to mreyder

Kijk: dat is nu juist het probleem: velen hebben het van horen zeggen. Maar de praktijk wijst veelal het tegendeel uit. Ook bij mij zoals in de vorige post al gezegd.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-11-16 - 09:04:18 send message to denegon

het is het proberen waard en zelf ondervinden. echter niet raar opkijken als het mis gaat. zoals ik ook al velemalen heb verteld: veel informatie tot je nemen en dat gebruiken wat jij goed vindt. Als er informatie tussen zit dat je niet hebt gebruikt maar wat wel relevant gebleken is dan moet je dit voor de volgende keer mee nemen.

persoonlijk zou ik gaan voor een lutino / rubino pop en een wildkleur man die split is voor rubino of lutino.
Ik heb een koppel lutino roodruggen gehad en die moeten nu nog bevruchte eieren krijgen.

groetjes egon


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-11-16 - 10:22:27 send message to henkdelaat

@jeroen ottenhof,
kan ik rubino x rubino en lutino x lutino koppelen of gaat dat niet??

Zijn de jongen uit deze koppels wel van goed formaat??

@kamervoliere,
en had top jongen.
niet 1 zo"n mooie jonge man gezien op het net.

Heeft u deze rosella man op een TT gehad??
Anders even contact opnemen met een keurmeester dan weet u gelijk of het top jongen zijn.

Steeds zie je op keurbriefjes staan denk aan het formaat,of het formaat kan beter.

Henk.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2013-11-16 - 11:31:08 send message to ParkietenPeter

De vraag: "kan het?"
antwoord: "Ja."

Verder is het, en dat zeg ik mezelf ook altijd, wat je zelf ermee doet mag je gelukkig zelf weten.
Als ik het een mooie combi vind, doe ik het. (of niet.)

Ik denk dat de reden waarom niet, duidelijk is.
En de reden waarom wel, ook.
En zo heeft ieder zijn voorkeur. Dat is toch mooi. happy :)

wink ;) Peter


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-11-16 - 17:17:52 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Henk de laat,ik ga niet naar tts.ik weet zelf heel goed wat ik mooi vind.het gaat er mij niet om wat een stelletje heren afspreken wat top is.
daar gaat het ook niet over of het rode veertje wel goed op zijn plek zit.met andere woorden als je split keer rubino zet zijn ze dan top?.
op de foto is een jonge man van denk 3 maand denk datje wel kunt zien dat dit een man is en geen pop
zie ze wel es staan op mp met de tekst weet niet wat het geslacht is.maar heb nog een paar andere stellingen eens horen wat anderen daar van denken.kweek je door roodoog keer roodoog op den duur niet steeds sterkere roodogen met ingedachte dat niet alle eieren uitkomen(de zwaken?)zorgt niet evolutie dat de sterksten overleven.zijn sommige vogelsoorten op afgelegen gebieden niet uitgekomen uit inteeld en worden sommige vogels zwakker en sterven maar de sterkeren worden steeds sterker?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede