Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybrieden ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hybrieden ara
kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-11-18 - 09:44:33 send message to kurt fierens

Hallo,

Even een rondvraag, in de USA zijn de ara hybrieden zeer populair. Ze hebben een eigen naam en worden zelfs onderling gepaard. Zijn er hier in Nederland of Blgië ook kwekers die hier mee bezig zijn of is dit nog enkel in de States?



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-18 - 10:27:32 send message to Hawkeye_NL

Er zijn al wel een aantal hybrieden in ons land maar ik heb nog niet gehoort over kweek hiermee.

Erwin


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-11-18 - 12:21:44 send message to kurt

Hoi
Ik heb mij laten wijsmaken dat bepaalde soorten in de VS niet mogen verhandeld of geimporteerd worden en de hybride ara valt niet onder deze wet.Als het klopt zie je dat een beschermende wet ook een diersoort kan kapot maken.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-18 - 12:32:01 send message to Jacqueline

happy :)

Kurt

Wanneer er een beschermde diersoort word gebruikt in de hybride kweek, zal voor de nakomelingen ook een vergunning van Cite's nodig zijn, er zit beschermd bloed in hoe je het ook draait of keert.

wink ;)

Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-18 - 12:58:58 send message to oranjekuif

dit zou betekenen dat kruisingen met een geelvleugelara een cites 1 vogel zou zijn.
dit klopt volgens mij niet.dit is volgens mij juist de reden dat zij vrij verhandelbaar zijn.
Maar hoe danook ik blijf het jammer vinden dat zulke zeldzame vogels verkwanseld worden door er bastaard kweek mee te doen.
Dat dit met andere dieren ook gebeurd , wil nog niet zeggen dat het goed is of iets toevoegd!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-18 - 13:21:10 send message to rupicola

Het 'willens en wetens' produceren van Hybriden is wat mij betreft NOT DONE!
Zeker bij Ara's en andere grote papegaaien omdat dergelijke soorten een lange reproductieperiode kennen en gezien de wereldwijde status van dit soort vogels.


Recent verscheen het rapport van IUCN naar aanleiding van het Wolrd Conservation Congress 2004, waarin wordt gesteld dat 25% van alle vogelsoorten op de wereld worden bedreigd!
Daaronder vrijwel alle Ara's!


Als ik me niet vergis bestaat er in Australië zelfs een wet, waarmee wordt verboden om twee verschillende soorten papegaaien samen in eenzelfde ruimte te huisvesten met het oogmerk nakweek te verkrijgen.


bosch424
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-11-18 - 14:21:42 send message to bosch424

Hallo,
Ik heb 3 weken geleden de AID op bezoek gehad,en die zij dat een Cites 1 vogel niet gekruist mocht worden met niet Cites 1 vogel.
Ze eisten in eerste instantie dat ik voor de Magna een Cites 1 bewijs moest hebben,wat door mij werd tegengesproken,en na telefonisch overleg met het Citesburo van deze AIDer werd ik toch in het gelijk gesteld.
Ik heb een kweekkoppel Magna x Oratrix die 3 jongen heeft,en ze zouden in de eerst volgende vergadering bespreken of deze jongen Cites 1 plichtig waren.
Maar volgens hem was deze combinatie niet toegestaan ( het is trouwens een koppel dat ik in duitsland gekocht heb,en deze combinatie niet zelf heb opgezet.)
Maar in Duitsland schijnt heel veel met deze combinatie te worden gekweekt.
MvG
Gerard


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-18 - 15:41:03 send message to Jacqueline

happy :)

Je kan van Amerika zeggen wat je wilt.
Maar een ding weet ik dan zeker, we hebben getracht om een Ruby mee naar huis te nemen, maar de benodigde Cite's vergunning werd niet afgegeven, lijst 1 vogels uit/in voeren vanuit Amerika, zogoed als onmogelijk.
Ook al droeg deze Ruby maar voor een kwart Geelvleugelbloed.

Nu kun je zeggen, nou dat is prima, de markt sterft dan vanzelf uit, vergeet het maar want je gaat toch opzoek naar de mogelijkheid om aan een dergelijke vogel te komen.
En ik heb een donkerbruin vermoeden dat we niet de enige zijn die er een wil, want als er al een te koop komt dan is deze ook zo weg.

wink ;)

Peter.





oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-18 - 17:05:25 send message to oranjekuif

In amerika zelf zijn ze volgens mij vrij te verhandelen.(misschien niet in alle staten)
Export van amerika naar europese landen is voor bijna elke vogelsoort (wat voor cites lijst dan ook)bijna onmogelijk gemaakt.
Of dit bevordelijk is voor de zeldzamere soorten betwijfel ik,want hier voor zou bloedverversing wel prettig zijn!


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-18 - 18:14:44 send message to Jacqueline

happy :)

Oranjekuif.

Precies, heb zelfs de Cite's van Amerika aangeschreven en getelefoneerd, met het verzoek om toch wat coulanter om te gaan met de regels.
Niet alleen hun beschikken over een enorme bloedbank maar ook wij hier in Europa.
Het zou een doodsteek kunnen zijn voor de import van wildvang.
Het kan gewoon niet mooier, alle wildvang blijft netjes waar ze zitten en kunnen zich herstellen van de stroperijen, en de kwekers/liefhebbers kunnen toch aan vreemd bloed en soorten komen.







Zoals de foto's al laten zien genieten deze ara's van hun vrijheid in en rond de kwekerij.
Bovenste foto een Catalina die momenteel gepaard zit met de Geelvleugel ara, let ook op de grijzeroodstaart rechtsonder op de foto.

Onderste foto vergadering van amazone's, kakatoe's, grijzeroodstaarten en ara's.
De ara met de donkerrode borst is nu een Ruby.
Laten we het ermee eens zijn of niet, maar een ding, ze geven wel vrijheid aan hun vogels.
Hier vliegen werkelijk al onze dromen gewoon los.
Vandaag onze groene kaart en vanavond nog op het vliegtuig.......voorgoed.

wink ;)

Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-18 - 18:32:54 send message to Jacqueline

happy :)

Kurt.

Het is dan wel niet de Ruby maar voor ons een prima vervanger daarvoor.
Namelijk de Harlekijn ara Blauwgeel x Groenvleugel.
Maar mochten we onverhoops tegen een Ruby aanlopen, nou geloof me maar die zit eerder hier dan hij met zijn ogen kan knipperen.laugh :D







wink ;)

Peter


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-11-18 - 18:46:56 send message to wiechmann

ik hoop volgend jaar ook een harlekein te kweken en anders het jaar er op mijn gemengd koppel klikken perfect alleen de groenvleugel man is tegen brr aan hebben dit jaar wel eieren gehad van het koppel maar onbevrucht


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-18 - 19:13:21 send message to Jacqueline

happy :)

Heb net op een site van een kweker gelezen dat hij al in de vierde generatie nakweek heeft van hybride.
Maar eerlijkshalve moet ik wel zeggen, mijn ogen doen pijn van de kleuren die je dan allemaal tevoorschijn ziet komen.
Het word dan werkelijk echt een mengelmoes en dat vind ik te veel, je ziet geen afscheidingen van de kleuren meer.





Op deze foto is duidelijk te zien wat ik bedoel.

happy :)

Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-18 - 19:43:46 send message to oranjekuif

Ik als liefhebber van natuurkleur vogels,blijf deze mooier vinden ,en kan niet snappen dat papagaaienliefhebbers deze vale,rare kleuren wel mooi kunnen vinden (maar ja dat is mijn probleem)
Ik ben ook geen voorstander van mutatiekweek,maar vind het toch nog mooier om een blauwe geelnek amazone te zien of een lutino blauwgele ara dan deze in mijn ogen miskleuren
Tevens blijft het hoe dan ook zonde van die natuurkleur vogels die er voot gebruikt worden!


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-18 - 22:22:55 send message to Jacqueline

happy :)

Dat kruisingen en mutatie's ook in de natuur vookomen blijkt wel uit deze foto.

Deze Blauwgeelnek amazone's zijn 15 jaar geleden ondekt in hun natuurlijke habitat.
Er zijn er enkele gevangen, en men kweekt ermee.
Je kunt de nakweek kopen, maar of je het er voor over zult hebben of uberhaut het kunt betalen is een ander verhaal.
Hier gaan bedragen rond waar je van gaat duizelen.
ALS HET MAAR APART IS, dan worden er bedragen neergeteld met vele nullen.




Maar of het nu echt hobby is om met deze amazone's te kweken, denk het niet $$$$$$$$$$ speelt hier zeker een grote rol.
Probeer maar eens een koppel uit het gebied te pakken te krijgen waar deze zijn waar genomen.
Vergeet het maar, zijn allemaal al uit gevangen en aan een of andere geldmagnaat verkocht, die er nu dikke sier mee speelt, en als je genoeg op tafel legt kom je eventueel in aanmerking voor een koppeltje.
Nee laat dan ons simpele kwekers maar een harlekijntje,ruby of catalina aankopen of zoals al is aan gegeven te proberen te kweken.
Komt puur uit het hart dat je ze mooi vind, of niet natuurlijk.

wink ;)

Peter.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-11-19 - 09:18:49 send message to kurt fierens

Jacqueline,

kun je mij misschien een mailtje sturen want de ledenlijst is nog niet actief
kurt.fierens@birdhouse.be

Kurt



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede