Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Verhuizen, nieuw voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verhuizen, nieuw voliere
Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-10-22 - 11:27:38 send message to Vogelen

Hallo,

Eind dit jaar/begin volgend jaar ga ik verhuizen. Tegelijk wil ik ook een nieuw bedrijf starten, waarbij ik nu al weet dat ik daar al mijn tijd voor nodig heb. Onze vogels wil ik echter absoluut meenemen, ik wil dit echter vereenvoudigen. Het idee is om 1 grote binnenruimte en vlucht te bouwen waarbij is ze dan allemaal bij elkaar wil zetten De vogels de ruimte, ik vind het schitterend om ze te zien vliegen, en voor mij wat arbeidsvriendelijker. Mijn vraag, wat voor afmetingen denken jullie dat deze kooi moet hebben zonder broedblokken? En wat voor afmetingen moet deze kooi hebben als ik er wel broedblokken in wil hangen? Het gaat om ongeveer 22 vogels, grijze roodstaarten, kaketoes, amazones en ara's. Bedank voor het meedenken!


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-10-22 - 15:42:57 send message to lorikwekerij

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik denk niet dat je al deze papagaaien bij elkaar in 1 voliere moet zetten
ik ben bang dat het dan een slachtpartij gaat worden
ik zou ze dan ook gewoon per soort een voliere geven


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-10-22 - 16:37:09 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt voor je reactie. Dit zegt bijna iedereen, maar nog niemand die het ook heeft geprobeerd. Ik denk dat het mogelijk prima gaat, mits ze de ruimte hebben natuurlijk. Tenzij iemand mij uit ervaring kan vertellen dat dit niet gaat.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-10-22 - 17:06:44 send message to vogeltje1000

Ik heb zelf 2 ara's een goudparkiet en een kleine geelkuif bij elkaar in een kooi van 2 bij 6 meter.
Dit gaat tot nu toe goed.
Ik heb geprobeerd om er 1 goudparkiet bij te zetten en deze kon ik net op tijd redden.
Ik denk wel dat je een kans maakt als je ze allemaal tegelijk in een kooi van heel groot zet.
En echt minder werk is het niet omdat je een groot aantal voerbakken en drinkbakken moet verversen iedere dag.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2013-10-22 - 18:18:56 send message to frehen

Hallo ik zou dat niet doen omdat ze het niet gewend zijn en helemaal al geen broedblokken erin plaatsen. Heb het een keer met grijzen beleeft die maken alles kapot als ze in broedstemming komen.En als je het wel wil proberen moet je echt een mega voliere bouwen.
Dit is vragen om problemen dat de vogels elkaar afmaken.groetjes freek.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-10-22 - 18:45:39 send message to henkdelaat

Vogelen,

In de omg van Veghel(nbr) zit er één die heeft van alles bij elkaar zitten maar wel in een grote voiliere ik schat van zo'n 15 x 20 meter en +/_ 5 meter hoog.

Als ik mij goed herinner zit er maracana's, blg-ara's, grijzenroodstaarten, zonparkieten,en div koppels grote parkieten en enkele koppels grondvogels.

Deze persoon is ook lid van VA misschien kan hij je verder helpen.

Henk,


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2013-10-22 - 19:07:27 send message to wiechmann

ik zelf heb voilere van 9 m lang 2.5 m hoog en 6 m br en daar zitten zo 16 div soorten papegaaien in dit ga bij mij perfect als ik er 1 bij plaats heb ik binnen 30 min gezien of hij welkom is of niet .als me maracaantjes de nieuwe goedgekeurd heb dan word hij door de rest ook aanvaard .natuurlijk gebeurt het ook wel eens dat de nieuwe niet welkom is dan ga die er ook gelijk weer er uit.ik heb ook wel eens gehad dat ik er een nieuwe bij plaatste en die viel alles aan wat bij hem in de buurt kwam .die heb ik er ook uitgehaald en die is nu weer gelukkig met zijn nieuwe vriendin.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-10-22 - 19:33:11 send message to medaar

ja de verhuis van vogels ? eerst je volie en de vogels . dan je madam ??
maar het hoe, zo doen , of zo ?
dat moet je als ervaren vogelkweker weten ?


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-10-22 - 20:50:46 send message to lorikwekerij

ik ben eens een keer bij een kweker geweest in xxxxxxx naam zou ik zo niet meer weten
maar hij heeft/had div ara's,amazone's enz gewoon los vliegen
en een hele grote voliere waar hij div grijzeroodstaarten in had
hij had dan ook een aantal hectare bosgrond
ik heb letterlijk mijn ogen uitgekeken

"Woonplaats verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-10-23 - 07:22:57 send message to Vogelen

Bedankt voor de reacties. Ik wil proberen het zo te gaan bouwen, mocht het geen succes zijn ik de ruimte eenvoudig kan aanpassen in aparte vluchten. Nog een vraag, ik overweeg voor de overspanning zgn tralies uit kassen te gebruiken. De vogels kunnen hier echter op/in gaan zitten. Zou dit in de winter problemen kunnen geven? Mogelijk dat metaal te koud is icm vorst? Daarnaast sluit ik nu de vogels in de nacht op, dat zou ik dan niet meer willen doen om het zo natuurlijk mogelijk te maken. Ik wil de vlucht echter niet overdekt maken. Sommige zullen er dan waarschijnlijk de voorkeur aan geven buiten te overnachten. Geeft dit problemen met regen en kou? Het lijkt mij niet bevorderlijk als een vogel bij 1 graden nat regent in de nacht, of zie ik dat fout?


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2013-10-23 - 08:28:13 send message to eabe80

Ik denk dat de belangrijkste punt vergeten is; hoe groot gaat uw kooi worden?
Als uw vogels het niet gewend zijn om bij andere vogels in 1 vlucht te zitten, dan zal de kooi al snel te Klein worden. Gaat hier wel om 22 vogels.Zal id een mooi gezicht zijn, maar wel een risico.

Bezint eert gij begint happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede