Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > swift Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : swift
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-08-29 - 15:45:00 send message to kamervoliere

even voor de kenners van swiftparkieten is de middelste jonge man op de foto een ef misty



kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-08-31 - 17:16:46 send message to kamervoliere

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

niemand?heb begrepen dat het ed moet zijn inplaats van ef .ed enkele donker factor.toch vreemd dat een enkele df een lichtere kleur geeft,wat de naam ook zegt misty.misschien dat frank ursula er wat info over heeft?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-08-31 - 17:41:25 send message to Daniel

Er is nog geen donkerfactor bij swiften. Beide mutaties worden bij andere soorten nog wel eens verward. Mij lijkt dit gewoon een SF misty (of EF misty).


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-08-31 - 23:12:11 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke ,er is weinig info over te vinden en vrij verwarrend allemaal.zo noemen ze misty ook wel olijf
je ziet op de fotos dan altijd df.(dubbel of donker?)
ze hebben het op een site ook over enkele df en dubbele df.op een site hebben ze het zelf over donker groen en olijf dit klopt helemaal niet,die persoon zal er wel van uit zijn gegaan als er olijf is is er ook donkergroen.
heb je nog meer info Daniel hoe het precies zit?


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2013-09-01 - 09:12:47 send message to DirkD

Indien je spreekt van enkel en dubbelfactorig is dit enkel mogelijk indien één van beide ouders de mutatie zichtbaar draagt.

Indien dit niet zo is, is de vererving autosomaal of geslachtsgebonden recessief.

Indien het geslachtsgebonden rec vererft zal het jong een pop zijn. (enkel de man is split)

Indien het autosomaal rec vererft kan het een man of pop zijn (beide ouders zijn split.

Bij mijn weten is de enige recessieve mutat bij de swift fadded, deze geeft een meer geelgroene vogel door de vermindering van de eumaline.

Mvg
Dirk


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-01 - 11:43:02 send message to kamervoliere

klopt Dirk,misty vererft dominant en deze jonge man schijnt ook uit een licht gekleure man te komen.daar teplaatse zag ik het niet eens in het hok waar ze zaten.het viel mij bij deze man ook pas op na een half uur hier in de buitenvoliere.kan ook bijna niet anders dat het misty is dus.maar heb je wat info over misty kom op het internet allerlei tegenstrijdige antwoorden tegen,geeft aan dat er niet veel intersse in is denk ik.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-09-01 - 15:54:55 send message to Daniel

Bij misty is er sprake van een lichte afname van de hoeveelheid eumelanine. En het is een mutatie die inderdaad niet erg populair is. De df vogels vallen goed op sf misty is erg slecht te zien aangezien het verschil met de wildkleur minimaal is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede