Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweek blauwgele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweek blauwgele ara
markusaureli
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-08-25 - 10:57:53 send message to markusaureli

Ik ben in bezit van een koppel blauwgele ara's. Deze zijn nu 4 jaar. Ik heb er een eiken nestblok in geplaatst van 1 meter hoog ; binnendiameter 35 cm ;invlieggat 17 cm en staat 1 metet van de grond(had deze blok nog staan).De man voedert de pop meermaals per dag maar toont helemaal geen intresse in de nestblok. Is deze blok groot genoeg voor deze vogels?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-08-26 - 14:13:24 send message to Antonia

De binnenkant lijkt me wat klein voor die grote ara's, zelfde maat hebben mijn amazones en maracana's ook ..


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-08-26 - 19:21:16 send message to vogeltje1000

De diameter van een blok maakt niets uit als ze willen broeden.Als ze het blok te klein vinden maken ze het zelf groter.
In het wild hebben ze de luxe niet van broedblokken op maat en daar word volop gebroed.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-08-27 - 07:08:16 send message to Vogelen

Bovenstaande lijkt me onzin. Als je even google't kom je allerlei adviesmaten tegen.


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-08-27 - 08:18:40 send message to J.ten Wolde

hoe onzin?
Hoe doen ara's dat in de natuur dan?
En hoe groot is dan de diameter?
Wie maakt in de natuur dan de nestgelegenheid voor de ara's

Voor het behoud van hun staart is het raadzaam om geen diameter van 0.35 tenemen.
Maak het blok groter zodat de staart heel blijft


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-08-27 - 09:19:45 send message to Vogelen

Een blok van betonplex, pvc of wat dan ook kan een ara moeilijk een halve meter groter maken. In de natuur zijn ook verschillende maten aanwezig.


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2013-08-27 - 10:39:36 send message to michatje

hallo,
mijn kweekkoppel blauwgele ara's hebben een groot eiken vat die liggend is opgesteld en doen het daar prima in,alsook blijft de mooie staart geheel op orde.hopelijk heb je er iets aan
groeten,
michatje


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-08-27 - 10:47:24 send message to koi13

Blok te klein of te groot. Het koppel doet het wanneer zij het eraan toe hebben. Wanneer het koppel klaar is zal het broeden in een blok die te klein is of te groot. We kunnen het alleen proberen zo goed mogelijk blok aan te bieden.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-08-27 - 17:03:53 send message to vogeltje1000

Lekker makkelijk om een reactie als onzin af te doen.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-08-27 - 22:23:06 send message to Vogelen

Bij het kweken van papegaaien moet alles "kloppen". Dit gaat over voeding, omgeving maar ook nestkast. Er zijn voldoende voorbeelden van koppels die jarenlang geen enkele aanstalten maakten om tot kweken te komen. Totdat er een ander blok geplaats word en er binnen enkele weken eieren zijn. Dit kan een horizontaal, verticaal maar ook groter of kleiner blok zijn. Er zullen vast ook koppels zijn die het overal in doen. Maar het is gewoon niet zo dat als een paar er aan toe is alles geaccepteerd word.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-08-27 - 22:41:01 send message to Karel

Met Vogelen eens.
Het geldt overigens voor alle vogels en niet alleen voor papegaaien.
Soms werkt het al als je het blok een paar cm hoger of lager hangt. De kunst van een vogelsoort aan het broeden krijgen is het vinden van de juiste voorwaarden.
Door te beginnen met de meest ideale omstandigheden (gebaseerd op eigen ervaring of die van anderen), ben je al een eind op weg.
Geadviseerde maten voor het broedblok zijn proefondervindelijk bepaald en het resultaat van goede ervaringen. Gebruik maken van deze goede ervaringen is verstandig!


markusaureli
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-08-29 - 20:53:56 send message to markusaureli

Na deze reactie's denk ik dat het best is dat ik een eiken vat aanschaf en dit horizontaal of recht in het binnenhok plaats.Ik heb een adres gevonden (webshop houten vaten in Gremberg)of heeft u andere suggestie's? Alvast bedankt voor uw reacties op mijn bericht"blauwgele ara kweek".


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-08-30 - 14:13:41 send message to Karel

Succes gewenst. We lezen tzt graag hoe de kweek verloopt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede