Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welk nestje is het beste om mee te kweken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welk nestje is het beste om mee te kweken?
hanna42
Oud Lid
Posts :49

Oud Lid
2004-11-14 - 23:01:26

vorig seizoen heefd mijn koppel kanaries 4 nestjes gebracht, graag zou ik willen weten welke jongen van welk nest het beste zijn om mee int volgend seizoen te gaan kweken?
is het de jongen vant eerste nestje,twede nestje,derde nestje of het vierde nestje?
welk nestje is het beste voor het volgend kweekseizoen?


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-14 - 23:58:45

Das een moeilijke vraag daarvoor moet je de vogels kunnen zien en dan nog...
Normaal gezien zijn de jongen uit het 1ste en 2de nest sterker dan die uit latere nesten maar dit is niet altijd een garantie.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-11-15 - 00:04:19

in het algemeen kun je het beste de jongen van de eerste ronde nemen omdat die het ouds zijn maar hoe zien die er uit qwa kleur,groote,model,bouw dus zijn ze geschikt om te gebruiken voor de kweek ,de jongen van het tweede nest kunnen beter zijn voor de kweek omdat ze wel aan de eisen voldoen die men stelt en dan nog een welgemeend advies 4 ronden voor een koppel zal ik nooit doen 2 vind ik genoeg om de ouders te sparen maar ja dat is een advies waar je niet om vroeg maar wou het je wel even mede delen voor het geval dat je het niet wist


hanna42
Oud Lid
Posts :49

Oud Lid
2004-11-15 - 07:47:12

happy :) ja ik zal dit seizoen maar 3 ronden maximum doen. vorigge seizoen was de eerste ronde maar 1 jong int nest met 3 andere eieren die ni uitkwamen,niet bevruchte eieren. dus daardoor die 4 ronden.


vogelmeester
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-11-16 - 14:33:53

Hallo,

weet niet of je met kunst, of daglicht kweekt. Maar bij kunstlicht heeft de man in het algemeen 14 dagen meer tijd nodig om broedrijp te worden.
Houd daar dan wel rekening mee.

Gerrit


dre
Website Member
Posts :7

Website Member
2004-11-16 - 19:25:57

de tweede ronde kun je het beste mee kweken,heb het zelf ondervonden.sucses.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede