Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > badschaal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : badschaal
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-07-21 - 10:03:32 send message to kamervoliere

zijn er ook mensen met leuke ideen voor een badschaal voor de lories gebruik nu voor mijn andere vogels van die onderzetters voor bloempotten maar wil eens wat anders het probleem is het moet gemakkelijk te leegen en bijvullen zijn


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-07-21 - 12:18:45 send message to mreyder

Ik heb in al mn buitenvluchten metalen (roestvrij staal??) badschalen,kun je op elke markt kopen: makkelijk te legen, uit te borstelen (geen vervelende gleuven oid in de bak), als je ze laat vallen kunnen ze wel tegen een stootje.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-07-21 - 14:25:03 send message to tropic

Metalen schalen, akkoord, goed te reinigen enz.? maar voor mij grote nadeel dat de vogels geen grip op de grond hebben en daardoor altijd min of meer schuiven bij het badderen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-07-21 - 14:39:04 send message to Karel

Ik gebruik groene dikwandige polyester schalen met omgezette rand. Op de bodem zit een antislip-werkje.
Deze bakken zijn zwaar genoeg om niet omgegooid te worden (althans niet door mijn vogels) en zijn goed schoon te houden.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-07-21 - 19:16:49 send message to kamervoliere

ik bedoelde meer iets aparters dan een schaal,een groot beeld bv met een stop erin oid,ik vraag het omdat ik niet weet wat er allemaal tekoop cq in de handel is


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-07-21 - 21:33:01 send message to arjandaf

ga naar een tuinhandel, koop een fontijn ornament met specie kuip er in en pompje . klaar . of ga op een dorps braderie een cursus folklore bloemen schilderen volgen en ga je creatieve gangetje


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-07-22 - 19:34:42 send message to kamervoliere

op de braderie een curus schilderen volgen,ik denk dat de lories daar weinig aan hebben hahahahha.
maar dat van die specie kuip in de fontijn is nog niet zo"n slecht idee heeft mij op ideeen gebracht.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-07-22 - 23:24:55 send message to dooren

Bij lori's is het belangrijk dat de baadschaal goed te reinigen is. Dus glad en sterk materiaal.

Het lijkt leuk een aparte vorm of materiaal te gebruiken maar dit kan in de praktijk lelijk opbreken door darminfectie ed.
Gert


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-07-23 - 09:32:51 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een douchebak kan ook handig zijn. En ik vrees dat je motivatie verkeerd is. Eerst zou ik kijken wat je vogels nodig hebben. Daarna hoe dit het handigste te organiseren is voor jezelf. Heb je daarna nog geld over dan kan je denken aan de aankleding. En dat laatste mag dan ook weer niet ten koste gaan van de eerste 2.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-07-23 - 19:29:58 send message to arjandaf

de voorgaande reakties zijn correct . schoonmaken moet makkelijk gaan idd een douchebak. kleed het dan aan met leisteen of weet ik veel wat


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-07-23 - 20:15:04 send message to kamervoliere

mijn vraag was ook zijn er ook mensen met leuke ideeen voor een badschaal voor lories het probleem is het moet goed te reinigen en bijvullen zijn!!!!!
daar bedoel ik ook mee dat het niet een gevaar voor de gezondheid is,her zullen toch vast mensen zijn die iets leuks hebben bedacht?nou ja schijnbaar niet maar mij zelf kennende vezin ik zelf wel weer iets.
een douchebak in de voliere hoort daar niet bij dan volg ik liever een cursus bob ross.
geintje



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 95 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede