Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat te doen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat te doen
cassiekai
Website Member
Posts :15

Website Member
2013-07-20 - 14:42:48 send message to cassiekai

Ik heb een koppel Bourkes die hun eerste nest hebben. Ik had 3 jongen die 4 weken oud zijn. Nu lag er gisteren een dood jong in het nest, dus nog 2 over. Ik heb al een paar dagen het vermoeden
dat de ouders er bijna niet meer naar omkijken.Ik heb ook geen idee hoe vaak de ouders normaal het blok nog in gaan om evt te voeren. De jongen zijn al best groot en zou het zonde vinden als ze dood zouden gaan. Ik heb van CeDe handopfok voeding gehaald maar dit lijkt mij ook niet makkelijk om te geven. Wat kan ik het beste doen nu?

Mvg

Hans


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-07-20 - 15:31:52 send message to Karel

Als ze 4 weken oud en gezond zijn, zullen ze vandaag of morgen wel uitvliegen. De ouders stimuleren dat soms door minder te voeren; dan moeten ze wel.
Succes.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-07-20 - 19:34:04 send message to P.Rooth

Kijk wel uit met warme dagen dat de jongen niet stikken
Deksel van het blok en/of de jongen op de bodem nachthok plaatsen

Paul


cassiekai
Website Member
Posts :15

Website Member
2013-07-20 - 23:19:45 send message to cassiekai

Dank voor de reactie tot nu toe. Ik vroeg mij af of dat wel goed gaat als ik de jongen op de grond leg in het nachthok. Moeten ze dan de avond weer het blok in? Wat mag de max temp zijn in mijn schuur? Volgens mij heb ik 1 van de ouders wel een keer het blok in gweest. Ik krijg natuurlijk ook niet alles mee.


cassiekai
Website Member
Posts :15

Website Member
2013-07-21 - 10:22:06 send message to cassiekai

Zie net dat er 1 op de grond zit in het nachthok, die is eruit gekropen. De andere die toch wat minder ver is zit nog in het blok. Ik denk dat die er nog niet aan toe is. Misschien is het nu wel handig om die uit het blok te halen. De ouders zitten nu regelmatig bij het jong op de grond maar weet niet of ze nog om gaan kijken naar de ander.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede