Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hulp bij opvoeden Ekster Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hulp bij opvoeden Ekster
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-06-24 - 19:07:43 send message to denegon

ik heb vandaag op mijn werk een jonge ekster gevonden. hij was tegen de raam gevlogen.
hij lijkt niet te kunnen zitten en is nog heel jong. zijn poten knijpt hij dicht en kan ze optrekken ook kan hijfladderen.
hij ziet er wel goed uit en is redelijk fors net uitgevlogen lijkt het.
wat kan ik de vogel het beste te eten geven. hij heeft vandaag papegaaien opfokvoer gekregen en dat is er in gebleven.
heeft iemand een mengeling die ik kan voeren.
al vast bedankt Egon.
happy :)


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-06-24 - 19:13:58 send message to Henk57

Ik zou hem door de dierenambulance naar een vogelopvang laten brengen


herman kunst
Website Member
Posts :35

Website Member
2013-06-24 - 21:03:10 send message to herman kunst

jonge eksters zijn gek op geweekte katten korrel
of puppy brokjes.
m v g herman


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-06-24 - 21:06:52 send message to P.Rooth

eksters zijn dol op kattevoer uit blik verder eten ze eigenlijk alles wat vlees is zoals jonge vogels die al dan niet uitgevlogen zijn ( in mijn tuin gezien ) ben geen fan van eksters maar wil je dat beest redden kan je ook universeelvoer verstrekken met eivoer gemengd

Succes

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-06-24 - 21:43:39 send message to denegon

super bedankt hij probeerd al te zitten en fladderd ik denk dat hij het wel red morgen het katten voer van pukkie in de blender en dan voeren we hem dat als die het nog doet natuurlijk.
hopelijk krijgt hij geen last van die papegaaien pak.

volgende vraag Mag je een ekster houden en als die dadelijk gewend is kan die dan overleven in de natuur daar wil ik wel naar tie. groetjes egon


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-24 - 22:28:44 send message to Karel

Nee, Egon, een ekster mag je niet in huis hebben, tenzij deze aantoonbaar (ring) in gevangenschap geboren is.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-06-25 - 12:01:12 send message to Ruben31

Heel leuk karel...dit mag niet zus mag niet....ik zeg lekker opvoeden die ekster en tam maken.

heb zelf zat tamme kraaien gehad.....niet roomser dan de paus worden nu he.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-25 - 12:04:34 send message to Karel

Sorry Ruben, wijsneus wink ;), maar ik geef slechts antwoord op Egon's vraag:

quote
Mag je een ekster houden




Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-06-25 - 12:59:40 send message to Ton Koek

quote
Heel leuk karel...dit mag niet zus mag niet....ik zeg lekker opvoeden die ekster en tam maken.
Aan de ene kant klagen dat er een positieflijst komt, aan de andere kant de huidige wetten aan je laars lappen, is niet echt reclame voor de vogelhouderij.

Een "leuke" tamme ekster zonder ring houden, kost je zomaar 1200 euro boete. happy :)


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-06-25 - 16:42:17 send message to Ruben31

Deze maatschapij hangt van bureaucratie aan elkaar vast.
Ze kunnen beter iemand een fikse boete geven van 1200 euro die een tamme kraai/ekster heeft dan echt de wet handhaven op de dingen die echt belangrijk zijn.

Begrijp me niet verkeerd,nesten leeghalen voor de jongen ben ik erg op tegen.
maar een verlaten ziek jong opknappen en vervolgens tam maken vind ik niks verkeerds aan.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-06-25 - 20:08:53 send message to denegon

Karel bedankt voor je antwoord.

De ekster eet kei goed. hij gaat echter steeds op zijn zij liggen net of hij niet op zijn poten kan staan, of wil staan.
als ik zijn poten aanbied aan een stok knelt hij ze er om heen. zijn poten trekt hij ook in maar hij ligt op zijn zij hoe oud zijn eksters als ze staan.
bedankt weer voor het antwoord als jullie die hebben.
groetjes egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-06-25 - 20:13:58 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ruben ton en Karel, bedankt voor jullie inbreng.
Mij gaat het om de regelgeving. als ik dit jong groot krijg en hij wordt weer helemaal gezond weet ik niet of hij gevaren kent als katten mensen en andere beesten. Ik wil hem eigenlijk zo groot krijgen dat die gewoon weer in het wild kan rondvliegen. In een kooi wil ik hem niet houden maar als hij in de buurt blijft omdat hij mij en de familie kent lijkt me leuk. Vandaar mijn vraag.
Ik weet als ik hem tam maak en in een kooi et al niemand daar ooit achter komen.
In de 12 jaar dat ik vogels heb heeft immers niemand van de politie zich ooit gemeld om mijn vogels te bekijken inspecteren enzv.
hopelijk komt hij groot en kan die over een maand naar buiten om rond te vliegen in de buurt en komt hij soms nog eens een bakkie katten voer snoepen.
groetjes egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-06-27 - 19:28:42 send message to denegon

Beste mensen de ekster heeft het helaas niet gehaald. vanmorgen was die dood. hij heeft goed gegeten en gedronken maar ik verwacht dat de klap tegen het raam toch te veel was. zoals ik al zei had hij moeite met staan misschien toch meer kapot van binnen dan van buiten leek toch bedankt voor al de input ik ben weer wat wijzer.
ook wil pukkie onze kat jullie bedanken hij heeft nog nooit zo veel blikvoer gekregen.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-06-27 - 19:39:25 send message to P.Rooth

Je doet je best Egon en meer ken je niet

Kat heeft er voordeel bij

Trouwens even een studententip tussendoor : kattevoer uit blik is ook voor goulash te gebruiken , een paar uien en paprika erdoor met zilvervliesrijst schijnt het verrukkelijk te smaken .wink ;)

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-06-27 - 19:45:57 send message to denegon

Dit hoort onze pukkie niet graag die ziet zijn lievelingseten zo de baas zijn buik in verdwijnen hahalaugh :D


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-06-27 - 20:35:49 send message to enkeling

Eigenlijk zijn/waren dit allemaal symptomen van hersenletsel.
Eventueel een of andere vorm van epilepsie.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede