Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dovemansoren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dovemansoren
oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-12 - 20:28:32

Het blijft herhalen!!

Maar wat vinden wij als vogelliefhebbers,van het aanbieden van kooien(in div. kleuren) afm.60 maal 60 maal 60 CM ideaal voor het kweken van amazones,caiques en grijzen?????
Dit is dus niet bestemd voor buitenlandse liefhebbers met een kleine beurs en beperkte mogelijkheden maar voor ons Belgen en Nederlanders!Die dierenwelzijn hoog in het vaandel horen te hebben..


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-11-12 - 20:55:58

jij zegt nu wat ik dacht toen ik de advertentie zag.
sad :(
Groeten Dennis


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2004-11-12 - 21:58:58

sad :(
ja het is wat hoor , die kooien zijn bestemd voor collies.
ben het helemaal met jullie eens !!!!!!!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-12 - 23:03:00

Door dit soort praktijken werk je uiteindelijk de noodzaak voor Wetgeving in de hand, waarbij dan de minimale eisen zullen worden gesteld omtrent het houden van onze vogels.

Of we daar nu zo blij mee moeten zijn is natuurlijk de vraag?

Enig verantwoordelijkheidsgevoel van de kant van vooral de ervaren houders is volgens mij beter.

Mijn stelling is dat elke huisvesting binnen avicultuur in principe altijd een beperking is!

Het is aan ons als vogelhouders om binnen alle redelijkheid een zo goed mogelijke vorm te vinden, waarbij het welzijn van onze vogels wel wat zwaarder mag wegen dan de omvang en bijbehorende status van het vogelbestand!


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-13 - 00:24:50

Rupicola,

Is een mooie stelling maar voegt niks toe:
Het is nu 1 maal een feit dat er vogels in gevangenschap gehouden worden..
Tevens vind ik dat als ik deze advertentie lees,het stellen van minimale eisen nog niet zo slecht zou zijn,schijnbaar hebben ,,liefhebbers,, dit nodig.
Ook het verschil tussen ervaren of onervaren liefhebber zie ik niet zitten.Ik zie het zo:Of je bent liefhebber-----Welzijn hoog vaandel
Je bent geen liefhebber!!---Welzijn Wat maakt het uit!!(ervaren of onervaren speelt geen rol)

Dit is geen persoonlijke aanval,maar denk nu 1 maal zo over deze dingen


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-13 - 00:46:23

Kan mij niet inbeelden datr zulke vogels kweken in kooien van die afmetingen.


rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-11-13 - 09:37:38

Kweken of niet, het is ronduit SCHANDALIG.


rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-11-13 - 09:39:02

Oh ja, maar wel erg knus!laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-11-13 - 11:07:05

Vind het al belachelijk dat vogels zonder te kweken al überhaupt in zulke kooien gehouden worden.
Als je geen geen ruimte hebt voor een een redelijke voliere voor papegaaien ,begin er dan niet aan.
De maten van een standaard jockkooi is ook al niet veel groter. Hoeveel vogels zitten in jockkooien en komen hier nooit uit. +/-60 jaar in zo'n klein kooitje: Je zou die mensen eens een paar jaar in de wc moeten opsluiten, kijken of ze er dan nog steeds zo over denken.
Hopelijk komen er ooit regels met minimale voliere-maten, voor het houden van papegaaien.


Thunderflash
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-11-13 - 21:21:24

Volledig mee eens het is ronduit belachelijk!!Ik heb effe opgezocht in Belgisch staatsblad:kooien minimum afmetingen:tot 40cm(bvb amazones)H 50 B 50 L de lengte is niet vastgesteld maar hangt af van het beschikbaar volume en het aantal vogels.Volume per vogel(kub.cm)60.000. Cm zitstok per vogel:30cm + klimstokken toegelaten.Volieres:volume per vogel(kub cm)150.000. Nog een vb.meer dan 40cm(ara's)H150xB60xL100(max.2 vogels)volume per vogel 450.000,50cmzitstok + klimstokken toegelaten,volieres:kub.cm/vogel:1.000.000 Dit zijn officiele minimumnormen voor kooien en volieres.Dit staat te lezen Belgisch Staatsblad van 24-05-1997 bladzijde 13424.Dit is in Belgie de wettelijke toedracht, maar ik weet het niet hoe het bij jullie in Nederland ook zo is en of het wel bestaat in de wetgeving. Groetjes


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-11-13 - 21:44:38

ben er volledig mee eens een kooi is steeds te klein.
Aan de andere kant stel ik mij de vraag ,heeft de mens het dan zoveel beter?
Van 3 tot 20 met of tegen uw zin opgesloten in school, van 21 tot 65 opgesloten in het fabriek
waar je nog moet werken voor uw brood ook en per slot van 65 totxx in een rustoord.
hebben onze vogels het dan zoveel slechter dan wij.
Toch zijn de meesten onder ons er tevreden mee,
ik ook en mischien onze dieren ook.


duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-11-14 - 01:26:11

We kunnen natuurlijk ook onze vraagtekens sturen naar deze man
groetjes Ad


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-11-14 - 11:18:40

Ja Jani,
Jij heb nog steeds een keus ; als je de kleine ruimte zat bent kun je naar buiten, op een bankje gaan zitten en over een weiland kijken of in een bos lopen of iets dergelijks.wink ;) Deze vrijheid hebben onze vogels niet en daarom vind ik dat de woonruimte die we ze wel geven zo groot mogelijk moet zijn.

Wel goed dat er al zoiets is als minimale maten voor kooien in Belgie; nu moeten ze alleen nog even aangepast worden.
In duitsland zijn er al regels geloof ik.
Daar eisen ze voor bv Pionussen 1m x 1m x 2m(l).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede