Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zijn ze er nog wel ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zijn ze er nog wel ?
Snuitema
Website Member
Posts :57

Website Member
2013-06-10 - 10:20:28 send message to Snuitema

Zijn ze er nog wel ?
Kwekers van de Roodvleugel en/of Koningsparkiet.
Vorige week een vraag gesteld op het forum , maar er wordt niet meer op gereageerd en ik heb nog wel wat vragen.
Wie helpt mij verder?

Henrie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-10 - 11:10:24 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op je eerdere vraag heb je een prima antwoord gehad. Blijkbaar is er niemand met een afwijkende mening.

Als je nieuwe vragen hebt, kun je die hier natuurlijk altijd stellen.

Vragen in de trant van: "Wie kan mij iets vertellen over......", blijken in de praktijk meestal weinig reacties op te leveren. Het is namelijk voor de lezer moeilijk te beoordelen wat voor jou nieuws is en wat niet.


Snuitema
Website Member
Posts :57

Website Member
2013-06-10 - 11:38:31 send message to Snuitema

O.K bedankt voor de tip maar de laatste vraag was me toch nog niet helemaal duidelijk over het vechten aan het gaas.
Zou dan de Koningsman ook op de (jonge) Roodvleugels reageren aangezien deze nog niet tot broeden over zullen gaan?
Verder laat ik het hierbij misschien komen er nog reacties op.

mvg Henrie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-10 - 13:21:01 send message to Karel

In de broedtijd kunnen koningsmannen op alles en iedereen fel reageren. Daarbij is het niet eens altijd zo dat de buurkinderen geslachtsrijp moeten zijn.
Vaak wordt ook de verzorger of zelfs de kat van de buren agressief benaderd! Ze doen alles om de pop en hun broedsel te beschermen.

Dit alles overigens binnen een relatief kleine omgeving. Eén van de Arenaleden bijv. kweekt in een hele grote voliere probleemloos met twee koppels koningen. Blijkbaar beperkt hun territorium zich tot een klein gebiedje rond de nestkast.


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2013-06-10 - 14:18:55 send message to vasco

Hoi, Karel probleemloos kweek ik er wel niet mee,het verschild van jaar tot jaar. Dit jaar jagen ze wel achtereen maar het valt wel mee,eenmaal ze jongen hebben is daarvoor geen tijd meer. Sommige jaren als het echt agressief aan toe gaat knip ik bij de agressor de vleugels wat zodat hij niet zo snel is,voor de rest staat mijn volière vol met beplanting zodat ze ontsnappingsmogelijkheden genoeg hebben. Buiten de kweek heb ik al koningen en roodvleugels samen gehouden in deze volière.Om op de vraag te antwoorden de ene koning zal tegen de draad hangen de andere niet zo ook voor de roodvleugels deze zijn ook agressief,dus er is feitelijk geen antwoord op.


Snuitema
Website Member
Posts :57

Website Member
2013-06-10 - 16:54:34 send message to Snuitema

Hallo beste mensen.
Ik had de voliere van vasco natuurlijk allang gezien , voor zover je nog kunt spreken van
een voliere het lijkt wel een boomgaard zo groot.
Ik zal binnenkort eens een reactie geven op jullie voliere , leuk om zo in contact te komen.

bedankt Henrie.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-06-10 - 18:14:36 send message to interactivet

Goeidag Vasco. Heeft u al enig beter idee wat voor mutatie de roodvleugels zyn waarvan er op u voliere fotos zijn? Die met wat ligtere vleugels (opaal).


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2013-06-11 - 14:19:45 send message to vasco

Neen ik heb er geen idee van, tot nu toe valt het tegen ik heb van deze vogel maar 2 jongen kunnen kweken,waarvan ik 1 heb weggedaan tot mijn spijt . Ik heb de andere gehouden was een jonge man maar daar is niets aan te zien en is nu toch al 3 jaar en volledig op kleur.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 267 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede