Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > spreeuwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-05 - 20:15:52 send message to kamervoliere

oke bedankt voor de tips,vind de voliere toch wat te groot om maar 1 koppel in te houden,ga er een deur in maken zodat ik hem kan opsplitsen in 2 in het kweekseisoen.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2013-06-05 - 21:58:11 send message to Max Weijers

spreeuwen zoals de amathist spreeuwen kunnen wel samen gehouden worden met bijv. Japanse nachtegalen, tropische duiven enz.

Ik zelf denk dat het namelijk geen goed idee is om bijv. 2 koppels glansspreeuwen in een vlucht te doen en dan wanneer het broedseizoen begint ze in een aparte vlucht te zetten, dit lijkt me iets te stres gevoelig voor vogels waar je me wilt kweken. dan kan je ze denk ik beter meteen ieder een aparte vlucht geven.
Of aangezien je het ook al over Lori's hebt wink ;) gewoon een koppel groenstaart Lori's of molukken Lori's, deze zijn niet duur in de aanschaf en zijn ook zeker winterhard (al is het wel aan te raden ze een tocht en vorstvrij nachthok te geven)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-06-05 - 22:59:44 send message to tropic

Amathist spreeuwen zijn dan weer vorstgevoelig, terwijl japanse nachtegalen ook wel is een eitje durven meepikken.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-06 - 19:45:17 send message to kamervoliere

zou je bij een koppel groensataartlories een koppel roul rouls kunnen houden de roul rouls gaan in de winter naar een verwarmt binnen verblijf


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-06-07 - 08:36:15 send message to tropic

Op die laatste vraag ken ik geen antwoord.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2013-06-07 - 15:56:56 send message to Max Weijers

lijkt me ook overbodig om daar nog iets bij te zetten, een groot koppel Lori's is toch voldoende?
ik weet niet of de Lori's deze accepteren, maar het lijkt me in ieder geval geen gezicht een roulroul onder de lori stront.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-07 - 22:51:56 send message to kamervoliere

ja daar heb je wel een punt,met die stront.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-06-08 - 10:30:37 send message to Daniel

Lories zijn erg actief, nieuwsgierig en territoriaal. Zelfs grondvogels zullen ze niet met rust laten. Als je meer dan 1 koppel lories in je voliere wilt ga dan voor 3 koppels blauwe bergen.


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2013-06-09 - 10:57:20 send message to Kievit

Of een koppel toerakos, deze zijn mooi omtezien met hun mooie kleuren en minder luidruchtig dan lori,s en je kan er een koppel roul rouls bij houden


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-09 - 12:21:22 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb besloten om te gaan voor 1 koppel lories,en maak de vlucht nu een meter breed en ga een nachthok maken van 1,50 lengte, dan blijft er nog een 5 meter over voor de vlucht,de overkapping staat er al na een paar dagen hard werken zo hou ik een pad over langs de vlucht van 1,40 breed.

toerakos heb ik ook al over nagedacht maar kom op het net veel tegen dat de man de pop dood maakt zelf bij goed klikkende koppels.


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2013-06-09 - 14:11:44 send message to Kievit

Dat word een mooie vlucht.
Als je genoeg beplanting aanbrengt en wat schuilmogelijk heden en buiten het broed seizoen een wat minder energierijk voer dan v as kt het reuze mee en soorten zoals de witwang en roodkuif zijn al minder agressief als bijv. hartlaubs of lady ross.

Maar iig zeer succes met je lories wink ;)

Mvg


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-11 - 20:04:10 send message to kamervoliere

dankje kievit



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede