Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > spreeuwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : spreeuwen
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-02 - 16:15:04 send message to kamervoliere

zijn spreeuwen en dan bedoel ik driekleur of purper,konings winterhard of moeten ze in de winter bijverwarmt worden want de meeste info op google is soms wat achterhaalt


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2013-06-02 - 18:52:04 send message to Max Weijers

driekleur en purper zijn zeker winterhard, koningsglansspreeuwen naar mijn weten niet.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-02 - 19:06:37 send message to kamervoliere

heb je ze zelf ook Max,onverwarmt.
kun je ze samen houden en kweken in een ruime voliere


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2013-06-03 - 17:41:07 send message to Kievit

hallo

driekleuren en purpers zijn goed winterhard, houd ze ook al enkele jaren buiten, gaat prima.
konings weet ik niet
mvg


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-06-03 - 17:58:26 send message to tropic

Koningsglansspreeuwen zijn absoluut NIET winterhard. Deze vogels moeten in de winter verwarmt binnenzitten.
De andere spreeuwensoorten kunnen koude verdragen, maar opletten, want de tenen bevriezen makkelijk, en vandaar is het beter deze vogels ook de kans te geven om vorstvrij te overwinteren.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-03 - 18:59:29 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

aha oke,kun je deze spreeuwen samen houden en kweken in een voliere van 2,40x6,50 incl nachthok en dan bedoel ik driekleur en purper


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2013-06-03 - 19:04:13 send message to Max Weijers

ja daar kun je ze zeker in samenhouden, maar dat ga je bijna zeker niet kweken. ze roven dan elkaars nesten leeg, de driekleuren zijn zoiezoo erg agressief ook naar andere soorten bijv. valkparkieten en kleine tropen.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-03 - 19:18:38 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

purper en pagode spreeuw dan?ben mij nog wat aan het orienteren hoe te doen de maten van de voliere zijn bekend en ik zou er graag in willen kweken ieman nog suggesties wat ik er samen in kan houden


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2013-06-03 - 20:35:04 send message to IGGINO VB

bij mij waren de purperglansspreeuwen juist zeer agressief tijdens het kweken. Ik zou ze allemaal apart houden.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-06-04 - 08:50:28 send message to tropic

ALLE spreeuwensoorten zijn nestrovers, dus in zulke beperkte ruimte meerdere vogels samen houden zal geen kweekresultaten geven.
Als je ze wil houden om de kleur, en niet om de kweek kan je wel twee paartjes samen zetten in zulke voliere.


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2013-06-04 - 14:11:36 send message to IGGINO VB

ik had vroeger wel een grote voliere, waar 4 soorten spreeuwen in zaten. de europese wilde kweken, ze hadden al een nest gemaakt, de purperglansspreeuwen wilde ook deze blok (terwijl er een 20 inhingen) en hebben de pop dood gemaakt van de europese, later toen ze jonge hadden en deze uitvlogen hebben ze ook nog een mandarijnspreeuw dood gemaakt. Dus ik heb het hier niet over nestrovers. Maar zeer agressief gedrag tijdens het kweken.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-04 - 17:01:39 send message to kamervoliere

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

oke,ik begrijp dus dat spreeuwen nestrovers en agressief zijn,maar zou het gaan met lories samen iemand al eens geprobeert?ik zou ook de vloliere op kunnen splitsen


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-06-05 - 11:14:14 send message to tropic

Als je ze met lories samenzet, gaan ze lorieeieren eten uiteraard.laugh :D


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-05 - 16:59:00 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja ik was er al bang voor,dan heb ik toch nog een vraag,ben bang dat ik het antwoord al weer weet,maar zou het kunnen met een koppel roul rouls deze broeden op de grond dus vandaar mijn vraag.denk dat ik zowie zo een koppel spreeuwen ga houden zou leuk zijn dat er roul rouls bij kunnen maar ik hoor het wel.maar kunnen jonge spreeuwen bij de ouders blijven zitten? zoniet dan ga ik nog een vluchtje bouwen in de carbox


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-06-05 - 17:31:41 send message to tropic

Wel een volhouder zeg. Spreeuwen kunnen alle eieren roven , ook die van alle grondvogels. En als er al een ei heel zou blijven, dan roven ze de nestjongen wel. Duidelijker kan ik helaas niet zijn.
Je denkt al aan jonge spreeuwen, en je hebt nog geen ouderpaar. Hier kan je geluk hebben en een ouderpaar vinden waarmee het onmiddellijk klikt, en er jongen komen. Je kan ook (meestal) ouderparen hebben die eigen eieren of jongen uit het nest werpen. Is eigen aan spreeuwen.
Kan je jongen erbij laten?
Als de het ouderpaar een tweede ronde wil doen, zal de man meestal zo agressief worden naar zijn jongen dat ze gedood worden. Dus kies zelf of je ze erbij laat of niet.
Spreeuwen houden is fascinerend, maar spreeuwen houden is nog geen spreeuwen kweken.wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-06-05 - 18:46:42 send message to dooren

Hmm ik denk dat de lori's zo klaar zijn met die spreeuwen.
Gert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede