Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > DNA geslachtsbepaling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-06-24 - 11:33:55 send message to tropic

Vorig jaar man aangekocht met dna van nbt.
Dit jaar legt HIJ eieren.......


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-06-24 - 14:23:53 send message to henkdelaat

Tropic,

Als HIJ/ZIJ zichzelf kan bevruchten heb je een wondervogel.

Geintje!!!!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-06-24 - 15:38:44 send message to P.Rooth

fouten heb je overal ook endoscopisch onderzocht geven fouten . Gesexstee man met ( endoscopisch )geslachtsbewijs deze man na jaren gehouden te hebben tezamen met een pop en telkens onbevruchte eieren deed gezellig mee zodat er het dubbele aantal eieren lag en iedere dag 1 ( pionus )



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-06-24 - 18:21:22 send message to henkdelaat

Paul,

Welke soort Pionus was dit??

Ik heb een 1-1???Pionus Senilis die dit jaar 10 eieren hebben gelegd.

Man heeft knijpring om en is DNA gesekst door Genekam in Duisburg Duitsland.

Pop is DNA gesekst door Gendika.

Zitten wel steeds naast elkaar en de kleine witte veertjes naast de bovensnavel zijn bij de pop langer als bij de man.



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-07-15 - 22:33:56 send message to P.Rooth

Wat laat gezien henkdelaat maar ik heb pionus max en 15 eieren is erg veel zeker als er dagelijks 1 bijkomt

Heb de vogel opnieuw laten sexen en is een pop wat eerst als endoscopisch gesekste man door de voliere vloog


witborst
Website Member
Posts :2

Website Member
2016-09-17 - 17:44:08 send message to witborst

ik heb 1x 15 vogels laten sexen en er 9 van waren gedaan,
de andere zes heb ik nog twee x moeten trekken. en nog 90 euro kwijd
nooit meer in SPANJE
gewoon weer bij GENDIKA


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-09-18 - 17:19:21 send message to Johan Gaas

Omdat het zo goedkoop is is het juist interessant om de goedkopere vogels in Spanje te laten seksen maar helaas ook ervaren dat juist bij de kleinere veren het daar niet lukt. Dan mag je ze wel opnieuw insturen maar toen lukte het weer niet. Wel geld terug gekregen maar ik ben toch ook weer terug naar gendika. Kwaliteit betaald zich altijd uit.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-09-20 - 21:14:27 send message to gerrit1950

@ witborst: als de analyse niet lukt mag je dat GRATIS laten overdoen bij NBT. Ik begrijp je dus niet zo goed. Ikzelf heb al meer dan een jaar een mislukte analyse laten doen van een port lincoln. Die vogel is ondertussen overleden en ik kan hem niet opnieuw laten analyseren (ringnummer moet kloppen). Maar zo lang als er geen nieuwe veren ingezonden worden blijft de analyse gratis beschikbaar.


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2016-10-04 - 13:11:21 send message to Bryan den Adel

ik laat het altijd sexen bij Bird Genetics
zeer goede kwaliteit en snel. mooi certificaat erbij en niet te duur dacht 12,50 per vogel. mooi in nederland en vertrouwd ik laat er al mijn jonge lories sexen


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-10-04 - 21:45:31 send message to P.Rooth

http://www.birdgenetics.nl/prijs/

boven 5 vogels een tientje was toch het overwegen waard als je deze prijs ziet .

Scheelde mij ff teveel bij dik 25 vogels

Natuurlijk ken het goedkoper zelfs op vogelmarkt Zwolle werd dit sexen aangeboden door een Tsjechisch bedrijf 6 of 7 euro was dat meende ik


SanderM
Website Member
Posts :1

Website Member
2016-10-06 - 18:34:39 send message to SanderM

Gebruik voorlopig NBT, maar de laatste tijd vind ik het nogal lang duren tot de resultaten beschikbaar zijn. Denk daarom om terug over te schakelen naar een ander labo. De certificaten mogen naar mijn mening ook wat "professioneler" ogen (heb ze recent gebruikt voor een klant en vond dit niet echt vakkundig overkomen).

Wat betreft de betrouwbaarheid; indertijd 5 stalen meegestuurd van vogels waarvan het geslacht gekend was, en klopten allen. Fouten gebeuren denk ik overal wel eens. Destijds bij Tauros in Duitsland ook een foutief resultaat gehad, maar dit werd wel zeer professioneel opgelost!



ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2016-10-12 - 22:07:15 send message to ramon1111

vorig weekend een koning gekocht en maandagmiddag veren op de post naar bird genetics Erp met verzoek of het snel kon i.v.m. evt. een aankoop van pop. Vrijdagochtend de uitslag op de deurmat (en pop gekocht)
Super service van bird genetics ! en "gewoon" achteraf betalen, lekker ouderwets goed!
(en nee ik kende deze mensen niet)


David dg
Website Member
Posts :4

Website Member
2016-11-23 - 11:03:35 send message to David dg

Beste.

Ik doe dit al enkele jaren in spanje. Nog nooit problemen gehad. D.en dat aijn er rond de 100 per jaar. En wat prijs betreft als je op een vogels van 50 euro moet 15 euro aan dna kosten doen. Niemand zal dat erbij betalen.en als je ze aankoopt met grote hoeveelheden kost het 3, 5 euro. Jij blij dat je vogel kan verkopen met zekerheid voor geslacht en koper ook aan zelfde prijs. En wat betrouwbaarhheid. Ze zijn allsins geacriditeert. En dat in een universiteit dus zijn studenten die dat doen.


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2016-12-20 - 20:06:31 send message to compadre

Ik heb pas 8 vogels waar ik een beetje aan twijfelde opnieuw dna laten testen in Spanje. Uitkomst gelijk als dat van Gendika. Mij bevalt het uitstekend. Bird genetics heeft ook een goede uitstraling trouwens.


birdkeeper001
Website Member
Posts :1

Website Member
2018-12-03 - 22:55:19 send message to birdkeeper001

Dacht lange tijd zoals parrotmaniak tot ik 3 aangekochte koppels rose kaketoe's ter kontrole opnieuw laat sexen in Spanje, resultaat 5 mannen, 1 pop.
Tweede test laten uitvoeren in Spanje op betwiste poppen, resultaat opnieuw 2 mannen.Dan maar naar de dierenarts en endoscopisch laten sexen, resultaat 2 mooie poppen.Besluit: geen vogels meer laten sexen in Spanje en er ook geen aankopen met een DNA sertificaat uit Spanje.Ter informatie, ik laat alle aangekochte vogels opnieuw sexen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede