Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Plukken van vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-19 - 19:52:57 send message to P.Rooth

Hallo Henk

Geloof het direct is het punt niet een geintje tussendoor moet toch kunnen wink ;)

Onze vriendin gaf haar kleine geelkuifkaketoes wekelijks een kippepootje Grotendeels afgekloven dat wel maar er zaten nog genoeg resten aan die ze graag aten en de vogels zagen er tiptop uit

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-19 - 19:59:24 send message to P.Rooth

Barrabandje

Geen gebakken zwoerd geven gewoon een stukje spek kopen met zwoerd en dat eraf snijdenspijker erdoor en ophangen of vastspijkeren er hoeft niet veel wit spek erop te blijven
Als je goed met je slager ken opschieten vraag je of hij een stukje zwoerd voor je heeft kost bijna niks .

Biologisch varken is natuurlijk hartstikke goed en plofkip zit vol antibiotica en bacteriën .

Paul


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-19 - 21:06:16 send message to enkeling

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Het komt er op de eerste plaats op aan de oorzaak/oorzaken te achterhalen. De oorzaken te vinden. Want meestal gaat het om verschillende oorzaken.

Topic starter:
"Mijn patagonische rotsparkieten zitten momenteel in tijdelijk voliere's"
Wat verstaat men onder:
"tijdelijke voliere's"

Uiterlijke, zichtbare, stress betekent, staat voor:
Innerlijke, inwendige, stress niet meer onder controle hebben.
Als een vogel zich niet goed voelt betekent dit dat de verschillende elementen van de vogel niet meer op elkaar zijn afgestemd.
Meestal bij verenplukken is het geestelijk en of lichamelijk.
Lichamelijk heeft men het meermaals over een tekort aan/van Vitamine A.

Bij uiterlijke, zichtbare, stress, zoals: verenplukken, agressie, opeten van eieren, uitwerpen van jongen, etc. Komt het erop aan om het vinden van de oorzaak/oorzaken.
Meermaals beweerd men: dit is erfelijk. Eigenlijk is dit een verkeerde aanname, een verkeerde stelling.
Als men de vogels, de nakomelingen, dag in, dag uit, in de zelfde omstandigheden verblijven. Dan is het logisch dat de vogels, de nakomelingen, dezelfde manieren, gedragingen , vertonen.


bryan1994
Website Member
Posts :47

Website Member
2013-03-20 - 19:34:52 send message to bryan1994

Bedankt voor alle info.
Ik heb de mannen gewisseld van voliere en heb spekzwoerd opgehangen hoop alleen dat ze het eten want ze eten andere dingen als zaad en eivoer niet zomaar (vertrouwen ze niet / zijn het niet gewend) dus hopen dat het helpt!



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-09-11 - 16:16:41 send message to Vogelen

Hoe lang kun je dit zwoerd laten hangen? Bederft dat niet heel snel?


sluiters
Website Member
Posts :1

Website Member
2013-09-12 - 12:38:38 send message to sluiters

hoe lang kan het spek zwoerd blijven hangen kan dat vanaf september op gehangen worden help dat ook bij de konings de man plukt namelijk na de rui weer in oktober universeel voer waar dierlijke wormtjes in zitten help dat ook graag recatie hier op gr wim


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-12 - 13:39:46 send message to kamervoliere

het zwoert kun je gerust een paar weken laten hangen volgens mij,het plukken is een verveelend iets het kan aan van alles liggen.heb zelf ook wel eens van alles gebrobeerd het is mij 1 keer gelukt bij een koppel bourkes deze heb ik gemalen eischaal door het eivoer gedaan toen was het plukken over


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-09-12 - 16:28:34 send message to P.Rooth

Zwoerd is als ieder spek wat gerookt is lang houdbaar zolang het maar droog blijft

Universeelvoer door het eivoer lijkt mij niks mee
ik voer voor de broedtijd tot na de rui ongeveer 1uni op 4eiv in de rustperiode 1 op 5 en plukken heb ik weinig problemen mee
Een enkeling en dan is het eerst zoeken waardoor dit gebeurd verveling is niet altijd de oorzaak

Paul



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede