Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pyrrhura's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pyrrhura's
idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-03-15 - 19:27:08 send message to idl

hoi ik ben nieuw hier op de site en had een vraagje over mijn eerste koppel pyrrhura's.
ik heb een koppel molenae's waarvan de pop blauw is en de man groen/cinamon. nu ligt dit koppel met 7 eieren en is mijn vraag wat ik hieruit krijg van jonge? Alvast bedankt.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-03-15 - 20:17:42 send message to Daniel

groen/cinnamon x turquoise (Er is bij deze soort geen blauw mutant alleen een turquoise. Door selectie is wel de hoeveelheid psitacine afgenomen waardoor deze blauw lijkt)

mannen:

50% groen split voor turquoise
50% groen split voor turquoise en cinnamon

poppen:

50% groen split voor turquoise
50% cinnamon split voor turquoise



gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-03-15 - 20:18:55 send message to gerrit1950

Je krijgt groene vogels,allen split blauw en enkele cinnamonpoppen ook split blauw

De helft van de mannen is ook nog split cinnamon, maar dan kan je niet zien, dus noemen we ze kanssplit

Je kan daarvoor "gencalc" gebruiken
Dit staat op mijn site onder "verervingen berekenen"


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-03-15 - 21:57:38 send message to idl

bedankt voor de reaktie's ,hier kan ik zeker wat mee.


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-03-19 - 20:28:09 send message to idl

vrijdag moeten mijn pyrrhura's hun eieren uitkomen normaal. bij de laatste controle waren ze alle 7 bevrucht. is dit niet wat veel in een broedblok van 20cm op 20cm?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-03-19 - 21:48:57 send message to rupicola

Nee hoor, geen enkel probleem en dat geldt ook voor meerdaagse leeftijdsverschillen tussen de jongen!


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-03-19 - 22:34:45 send message to idl

ok bedankt,nu maar hopen dat ze ook uitkomen.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-03-20 - 10:25:57 send message to rupicola

Hoe het met de mutatiekweek zit kan ik niet beoordelen, maar na een kleine 20 jaar en diverse soorten heb ik Pyrrhura leren kennen als zeer betrouwbare broedvogels, waarbij in verhouding bijzonder weinig uitval voorkomt.

wink ;)


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-03-20 - 16:55:12 send message to idl

ik ben volop bezig deze prachtige vogels te leren kennen nu en kan alle tips en zo wel gebruiken. mijn eerste koppel molinae's heb ik van een kweker die er mee stopte,pop blauw en man cinamon, en na drie weken was het eerste ei er al. ondertussen heb ik een koppel rupicola's gekocht. heb ze nu een week in mijn bezit. denk wel dat het de rupicola sandia is.


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-03-26 - 19:00:55 send message to idl

hoi even een paar vraagjes over pyrrhura's.
wanneer moet je jonge molinae's ringen? heb me aangesloten ook bij een erkende vogelvereniging in Belgie (BOF) om aan ringen te kunnen geraken. nu blijkt dat deze ringen hier waarschijnlijk niet op tijd zullen geraken wegens de lange wachttijd daarvoor (6 tot 10 weken). hoe kan ik dit oplossen? kan ik ergens anders ringen kopen (in korte tijd) om ze toch op zijn minst te herkennen met het oog op het DNA onderzoek? De 4 jonge pyrrhura's zijn nu drie dagen oud. alvast bedankt.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2013-03-27 - 09:45:47 send message to marti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ringen doe je normaal op ca. 10-14 dagen afhankelijk van hoe snel de jongen groeien. Bij sommige goed voerende koppels iets eerder en de laatste jongen uit het nest wat later. Ik kijk of de ogen rond open zijn, dat is het moment om te ringen meestal. Ringen kun je volgens mij op internet ook zo bestellen, ringmaat 5,5mm. Ik heb momenteel geen ringen ove, maar misschien dat iemand anders hier je een aantal op kan sturen?


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-03-28 - 20:17:42 send message to idl

bedankt marti,ik heb eens rond gekeken op internet en heb zo iemand gevonden die ringen kan leveren. ik hoop dat hij snel mijn mailtje beantwoord zodat ik toch de jonge kan ringen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede