Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nieuwe volière bevolken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nieuwe volière bevolken
Colett69
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-03-10 - 12:25:29 send message to Colett69

Hallo,

Ik heb een vraag over de vogels die ik in mijn nieuwe volière zou willen houden. Aangezien ik heel lang al de wens had om vogels te houden maar niet in een kooitje heeft mijn man nu voor mij een volière gebouwd in de tuin. Ik heb natuurlijk een en ander gelezen en het internet afgespeurd en mijn oog is gevallen op een koppel valkparkieten en een koppel Stanley rosella's. Dit vind ik allebei erg mooie vogels en niet onbelangrijk ook niet luidruchtig want ik woon in een gewoon rijtjeshuis. De volière is ongeveer 6-7 meter lang en bijna twee meter breed en twee meter hoog. Nu mijn vraag, is mijn volière geschikt voor deze vogels samen? Oh ja, ik heb er ook wat coniferen ingezet die ze mogen slopen dan hebben ze nog wat meer te doen ook. Ben benieuwd!

Groetjes Colette


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-03-10 - 21:32:18 send message to denegon

naar mijn weten kunnen valkparkieten wel samen met andere parkiet maar rosella's volgens mij niet. focus je op deze vogel het zou zonde zijn als er poten tenen of vogels sneuvelen
suc6 ermee groetjes egon


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-03-10 - 21:47:57 send message to medaar

ik zou :1 koppel barmsijs.1 koppel putters , 1 kopel botvinken .1 koppel sijsjes kan ook .
zal je genieten daarvan . omdat je volie beplant is . geniet maar.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-03-10 - 22:48:24 send message to mreyder

In zo'n ruime vlucht kun je bv ook 3 koppel valkparkieten houden: als je verschillende kleuren kiets heb je een heel afwisseld gezelschap. Stanleys zijn inderdaad niet de beste keus om samen met andere soorten te houden. Naast bv 3 koppel valken kun je evt ook een koppel turquoisines of eleganten houden.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2013-03-11 - 08:24:19 send message to pennantrosella

Stanleys raad ik u af om die samen te houden, maar koppel berg parkiet of barraband en een koppel valken en miss koppel neophema's, zou tot de mogenlijkheden behoren


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-03-11 - 10:24:54 send message to gerrit1950

stanleys zijn de minst agressieve rosella soort, in zo'n ruime voli zou het kunnen; zie ookdeze link: http://birdhouse.be/2008/05/02/de-stanley-rosella-platcercus-icterotis/


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-12 - 20:09:40 send message to Jelke_x

Ik zou ook voor 3 koppels valkparkieten gaan. En zoals al is vermeld eventueel verschillende mutaties voor de afwisseling.

Het fijne hierbij is dat je ook zult kunnen genieten van het 'groepsgebeuren' bij deze vogels, wat zeker zeer fijn zal zijn !

Succes ermee.


Colett69
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-03-13 - 12:41:41 send message to Colett69

Bedankt een ieder voor jullie reacties,

Het hoge woord is eruit. Na bezoeken aan zowel kwekers van valkparkieten en Stanley rosella's heb ik voor de laatste gekozen. Het stemgeluid van deze rosella's is een stuk aangenamer en hun schoonheid bijna vanzelfsprekend. Hier doe ik verder niets bij. Heel misschien van de zomer een koppel spitsstaarten, maar daar ben ik nog niet uit. Laat ik in ieder geval nu maar het zekere voor het onzekere nemen en er geen valkpiarkieten bijzetten ondanks dat het volgens velen wel zou moeten kunnen(en volgens velen niet). Dat laatste maakt de vraag welke vogels bij elkaar kunnen haast tot een onmogelijke vraag ben ik achter gekomen. Bij de één kan alles en bij de ander niets, uitzonderingen qua soorten daar gelaten. De gok nemen wordt nogal eens afkeurend ontvangen op fora, ook hier. Het is niet mijn bedoeling iemand zijn deskundigheid of ervaring in twijfel te trekken maar ik stuit dan toch op een probleem waar ik eigenlijk nooit een kwaad woord over hoor. Laat ik het bij de rosella, in dit geval bijvoorbeeld de pennant houden. Bij deze vogels is het vaak al een gok om één koppel te houden! De man kan het zo in zijn kop krijgen en de pop ten alle tijden kapot maken, en dit kan ik uit diverse boeken citeren. Toch kan ik hier nergens iets afkeurends over vinden. Dit wordt als de gewoonste zaak van de wereld beschouwd.
Dit klinkt mij als nieuweling uiteraard vreemd in de oren. Dan rijst bij mij de vraag, moeten we wel elke soort in onze volières willen houden überhaupt. Nogmaals ik wil niemand kwetsen op dit forum of wat dan ook qua ervaring en deskundigheid in twijfel brengen maar dit lijkt mij een uiterst interessant nieuw topic.
Ik hou het lekker bij een koppel Stanley's. Nogmaals dank reageerders.

Groetjes Colette



gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-03-13 - 19:53:37 send message to gerrit1950

Wie parkieten kweekt, kweekt in opgedeelde voli's zodat elk paar zijn apart territorium heeft, of hij nu vreedzaam of moordlustig is...
Dus een grote voli kan je ook opsplitsen voor alle veiligheid



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede