Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > pruimekop mutatie verschil Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2013-03-16 - 21:15:52 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

geslachtsgebonden Lutino
aut.recessieve Lutino
overgoten
pastel
isabel
cinnamon
misty
bont
blauw
opaline


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2013-03-17 - 13:14:08 send message to _Steven____

bedankt voor de info mreyder


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-03-17 - 14:06:28 send message to Patrick

Ieder zijn ding natuurlijk maar als ik de foto zie van de man,zonder bruin op buik en staart isabel heb je dus een bepaalde kleurslag te pakken maar het lijkt erop dat deze vogel het formaat van een grasparkiet heeft. Dan zie ik liever een forse wildkleur.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-17 - 18:47:27 send message to P.Rooth

Ach Patrick een grasparkietformaat

Volgens mij heb je wat vuil in je ogen .laugh :D

Stuur me uw email adres via pm zal ik een paar foto's zenden die duidelijk maken dat de foto een sterk vertekend beeld geeft van het formaat

Ik weet niet hoe foto's op de site te plaatsen anders had ik die wel geplaatst

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-17 - 18:53:40 send message to P.Rooth

De lijst van mutaties die voorkomen bij de Pruimekop kan uitgebreid worden met

Grijsgroen die ook in de Isabel , Cinnamon en Opaline gekweekt is waardoor er mix van kleuren ontstaan daarbij weet ik dat een bijna witte in het Midden Oosten zit

Paul


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-03-17 - 19:26:27 send message to Patrick

Rooth, Ik heb geen vuil in mijn ogen want je geeft zelf ook nog eens aan dat de foto een vertekend beeld van het formaat aan geeft.. Maak je er niet druk om geloof gelijk dat het een forse vogel is als ik de andere foto,s zie van de pruimenkoppen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-17 - 20:38:17 send message to P.Rooth

Hallo Patrick

Aanbod blijft om je een paar foto's te zenden van mijn eigen kweek pruimekoppen , voelde me aangesproken want heb vele reacties gehad dat ik forse vogels kweek een bezoek bij mij thuis is ook mogelijk .

Had Egon ook enkele foto's gestuurd en die weet hoe die te plaatsen ik weer niet

Wildkleur is soms bar gesteld wat als wildkleur aangeboden wordt zijn vaak veels te klein doordat er broer x zus aangeboden wordt waarvan de jongen daarvan ook als 'onverwant' verkocht wordt .

Vind maar eens echt mooie forse wildkleuren ik geef het je te doen .

Heb trouwens wel een paar mooie forse wildkleuren maar die zijn weer split voor Isabel en dat doe ik bewust om goed formaat vast te houden dan duurt het kweken van mutaties maar wat langer .

Om op mreyder zijn opmerking terug te komen dat hij vele dooie vogels gehad had waardoor hij alle pruimekoppen verkocht heeft dat kan ook het gevolg van inteelt zijn Dat er veel dood gaan en de foto van de " Pastel " geeft een in mijn ogen een te kleine man weer .
" Pastel " staat zo in het boek van Bastiaan omdat deze mutant nog geen definitieve naam heeft

Ik weet dat er kwekers zijn die poliomavirus in de vogels hebben en die jongen halen gewoonlijk de 3 weken niet doen ze het wel sterven ze vaak binnen het jaar .
Een liefhebber van de gele die enkele splitvogels met een gele gekocht had voor 10.000 Euro had ze binnen een jaar de klikko gemikt 1 had hij laten onderzoeken en die was besmet met het Poliomavirus wat de rest ongetwijfeld gehad had en dat alleen voor de centen


Paul


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2013-03-17 - 21:19:25 send message to mreyder

Paul, verkijk je svp niet op een foto, overigens: hoe wil je aan de foto's van de pastelman kunnen zien of het een grote of kleine betreft? Je kunt hem nergens mee vergelijken. Jij hebt die isabelman op de foto in de hand, kun je als kijker nog proberen om door de verhouding hand en vogel te bepalen of het een grote of kleine vogel betreft, dat kan bij de foto's van m'n pastelman niet eens. Ik heb jarenlang vele koppels Pruimekoppen gehad, juist altijd gelet op formaat en breedte. De pastelman was net zo groot als enkele van m'n wildkleurmannen. Zeker niet te klein. Ik ken jouw vogels alleen van de markten waar ik ze zie: heb je er nooit op kunnen betrappen kleine vogels bij je te hebben! Vogels zien er zonder uitzondering prima uit.

De vogels die me dood zijn gegaan waren onderling niet verwant. Heb bij diverse kwekers pastellen gekocht. Echter: een aantal kwam van binnen, bleek later, terwijl ik ze buiten had gezet (men had me bezowren dat ze van buiten kwamen). Een zogenaamd perfect kweekkoppel (de man staat op de foto) heeft nooit anders dan onbevruchte eieren gehad. Uiteindelijk is dan man na 5 jaren overleden. Ik heb wel goede resultaten gehad met opalines, grijsgroenen en lutino's en wildkleuren natuurlijk. Maar uiteindelijk had ik 't met de Pruimekoppen wel gezien en heb ik afscheid van ze genomen, m'n goede kweekkoppels verkocht, met de pastellen was ik dus al gestopt. Had zo weer meer ruimte voor Zuid-Amerikanen happy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-18 - 12:52:06 send message to P.Rooth

Hallo mreyder

Je hebt helemaal gelijk foto's kunnen een vertekend beeld geven waardoor de vogel kleiner lijkt dan die in feite is

Je hebt mijn vogels op de markt gezien en ben blij dat je er geen pissers heb kunnen vinden en die vind je ook niet zolang ik goed op blijf passen om geen verwanten te koppelen tenzij er een doel voor ogen staat en ook dan zeer beperkt

Dat gezodemieter dat vogels die binnen gehouden worden heeft menigeen dooien door gekregen de vederstruktuur is simpelweg niet aangepast aan de buitensituatie komt weer naar voren hoe eerlijk men is zodra het om geld gaat en niet het welzijn van de vogels .

Paul

Ik houd mijn vogels koud en alleen bij vorst blijven ze in het nachthok heb n.l enkele vogels gehad waarvan de nagels foetsie waren doordat ze te lang aan het gaas hingen dat die een stuk minder opbrengen is normaal en had ze allemaal aan een liefhebber uit Tsechië verkocht die er erg blij mee was .


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-03-18 - 20:32:44 send message to Patrick

Rooth, bedankt voor jouw aanbod mocht ik meer interesse krijgen in pruimekoppen dan meld ik mij. Je kunt beter (proberen)de foto,s hierop de site te krijgen zodat er meer liefhebbers er wat van kan leren/zien.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-19 - 13:15:16 send message to P.Rooth

Hallo Patrick

Wist ik maar hoe de foto's te plaatsen ben daarin een analfabeet .

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-19 - 13:53:38 send message to Karel

@Paul
Je zou kunnen beginnen met het parkeren van foto's op je "Voliere".
Je hoeft daar verder geen informatie te verstrekken over je huisvesting, adres enz.

Als de foto's eenmaal op je voliere staan, is de stap naar plaatsing op het forum echt niet moelijk......


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-19 - 18:18:50 send message to pietjebel

Vogels met korte bevederde veren kunnen kleiner kijken maar groter zijn pak altijd vogel in de hand dan weetje het gelijk. Vooral met mutaties.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-19 - 21:32:00 send message to P.Rooth

Karel het lukt me om foto's op " Mijn voliére " te plaatsen dus wie Isabel wil zien zoals het hoort te zijn werp een blik
wink ;)
Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-03-20 - 20:18:56 send message to denegon

Ik heb via de mail zeer mooie foto's van paul gekregen. als de pruimekoppen bij mij uitgebroed zijn zal ik kijken wat ik zelf opnieuw wil gaan opzetten en dan zal ik een split man wel willen kopen bij paul vermoet ik.
dit tegen een mooie grote wildkleur pop van mezeld en dan kan ik een isabel pop kweken en dat is dan de sport.
iedereen nog bedankt voor de input.
groetjes egon




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede