Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rose kaketoe,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-19 - 21:31:45 send message to surveyor

Sorry ik bedoel 55 hoog wink ;)


broekie
Website Member
Posts :65

Website Member
2013-03-19 - 21:34:39 send message to broekie

Op dit ogenblik is de man van onze Rose's zeer agressief aan't worden , zou dit een goed voorteken zijn ?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-03-19 - 22:48:17 send message to vogeltje1000

Mijn blokken zijn 80 cm diep met 20 cm ruimte onder het inspectie luik.


gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2013-03-20 - 09:14:57 send message to gboom

Ik gebruik natuurstammen (amerikaans eiken) van 80cm diep. Mijn rosé's zijn juist niet zo heel erg druk met het interieur van het blok. Het ene koppel maakt er wel iets meer werk van dan het andere (meer of minder extra takjes op de door mij gegeven ondergrond van hennepvezel).
Ik merk dat een koppel dat in broedconditie begint te komen juist veel aandacht aan de buitenkant van het blok gaat besteden. Ze worden dan heel druk met het "polijsten" van het gebied rond het invlieggat. Een strook van zo'n 20cm rond het invlieggat wordt dan echt spiegelglad gewreven. Ik vind dit gedrag echt geweldig om te zien (ik heb begrepen dat ze dit in de natuur doen om te voorkomen dat slangen en hagedissen grip hebben en dus zo het nest niet kunnen bereiken).
En daarnaast neemt het aantal paringen natuurlijk flink toe. Mijn ervaring is dat een goed klikkend koppel ook "voor de fun" paart (een jong koppel van 1 jaar oud zie ik ook al regelmatig pogingen ondernemen). Maar als de frequentie hoger wordt is dat voor mij een teken van toenemende broedconditie.
Het is hiervoor al eerder genoemd: ieder koppel is weer anders. En dat is toch juist ook het mooie van deze hobby? Als het voorspelbaar wordt is het toch niet leuk meer? Laat de vogels lekker hun gang gaan en geniet van het geweldige gedrag dat de rosé's laten zien.
groeten, Gerben


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-20 - 13:23:41 send message to surveyor

Hoi gerben bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn rose.s nog niet zien paren wel bewerken ze ook heel de buitenkant van het blok.

Word gewoon afwachten en dan ze het blok bewerken en ook al intreden is voor mij positief


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-03-20 - 18:18:36 send message to vogeltje1000

Ik heb bij ieder koppel een natuurblok en een getimmerd blok en ze kiezen allemaal voor het getimmerde blok!!!!!



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede