Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Bewust verkopen van zieke vogel(s) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-02-04 - 19:02:38 send message to Jelke_x

Tegenwoordig zien de meeste kwekers geen vogels meer vliegen in hun kooien, maar euro's ... Het moet gewoon opbrengen en de rest telt niet meer.

Jammer, want als dit zo blijft doorgaan wordt de vogelwereld verziekt, zowel letterlijk als figuurlijk!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-02-04 - 19:48:04 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote:

Mijn vraag is aan dit forum wat schiet je er mee op om bewust zieke vogels te verkopen ?

Op de lange duur treft het je toch , of zie ik dat verkeerd !



Het is zowaar verbazingwekkend hoe sommige lieden zich allerlei korte termijn voordelen toebedelen, maar daarbij vooral vergeten hoe klein de vogelwereld eigenlijk is!

Gedurende enkele decennia ervaringen in de vogelwereld heb ik een omvangrijke 'Black List' aangelegd.(is eigenlijk te gek voor woorden, maar wel de realiteit)

Het onderhouden van een Black List (zwarte lijst) behoort uiteraard niet tot de hoogtepunten van de hobby, maar het is wel een tamelijk effectieve ondersteuning om ongewenste situaties of herhaling daarvan te voorkomen.

Om die reden kan ik het een ieder aanbevelen om nare ervaringen of pogingen daartoe te noteren en dit desnoods met bekenden onderling te delen.

Dit laatste kan uiteraard niet zomaar in het openbaar en de echt strafbare zaken rest slechts de daartoe gangbare weg!



Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-02-04 - 22:39:10 send message to Henk57

Eerlijkheid duurt het langst heb mijn bewezen koppel wegens ziekte moeten verkopen. Kreeg vanavond bericht dat er alweer een koppel op bevruchte eieren zat. Fijn dat ze het ook op het andere adres goed doen. Men had ook kunnen denken jaja zoveelste koppel wat zogenaamd bewezen wordt verkocht .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-04 - 23:43:58 send message to Karel

Goed om te lezen dat je vogels zo goed terecht zijn gekomen, Henk. Dat moet ondanks de reden toch voldoening geven.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-02-05 - 18:46:49 send message to P.Rooth

Hallo Rupicola

Je antwoord is duidelijk want de vogelwereld is niet zo groot als sommigen denken .

Heb zelf ook een zwarte lijst en die is de laatste jaren jammer genoeg weer groter geworden .

Een liefhebber/handelaar kocht van mij vogels die kanssplit waren en hij verkocht ze als split verschil in de vogel is er niet alleen de prijs werd beduidend hoger en laat ik daar nu achterkomen zodat hij onder de spam gekomen is en genegeerd wordt , iemand bewust belazeren met een vogel die niet 100% zeker een split is , is hetzelfde in mijn ogen dan bewust een zieke vogel verkopen komt altijd uit en verkoop je bewust zieke vogels zal dit tegen je keren .

Paul


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-02-05 - 18:59:33 send message to Henk57

Klopt Karel heb mijn vogels bij 2 adressen kunnen onderbrengen waarmee na 40 jaar vogels houden een einde aan de hobby is gekomen. Ik gun de kopers net zoveel plezier als ik van de vogels heb gehad. Daarbij nog belangrijker de vogels zitten nu op adressen waar ze het goed krijgen. En dat is het belangrijkste .


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2013-02-06 - 09:36:56 send message to marti

Ik denk dat iedereen hier wel een zwarte lijst heeft, maar het blijft altijd oppassen wie je daar op zet.. Het is niet gezegd dat alle gebreken die jij constateerd de verkoper ook bekend waren. ik heb zelf ook wel eens vogels gekocht en verkocht die kort na aan-/verkoop zijn overleden of die bij de nieuwe eigenaar plots hun jongen afmaakten, terwijl ze hier altijd probleemloos kweekten. Zo heb ik eens een schitterend stel emma's gekocht van een goede vriend, die na aankoop binnen een week zichzelf volledig kaal geplukt hebben en 3 dagen daarna beiden dood waren.. bewezen koppel.. geen van mij andere vogels plukt zich.. bij hem idem.. soms trek je ook gewoon het korte strootje..


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-02-06 - 12:37:07 send message to rupicola

Uiteraard hoort er -zelfs op een zwarte lijst- plaats te zijn voor nuance en omstandigheden.

In mijn geval voeg ik overigens ook de figuren toe die gemaakte afspraken niet na komen.
(b.v. wel kopen of bestellen, maar niet op komen dagen)

Ook de excessieve spot bieders kunnen rekenen op een plaatsje op mijn lijst.

Zie het als een hulpmiddel bij het scheiden van het spreekwoordelijke kaf en koren. wink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-02-06 - 12:39:52 send message to rupicola

@ Henk: jammer om te moeten vernemen dat je na een dergelijke periode geen vogels meer hebt c.q. kunt houden.

Hopelijk kun je hier een passende vervanging/invulling voor vinden.

m.v.g.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede