Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Bewust verkopen van zieke vogel(s) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bewust verkopen van zieke vogel(s)
Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-01 - 13:44:43 send message to Karel

Regelmatig worden er op dit forum topics geopend, die berekking hebben op verkopers van zieke vogels, danwel vogels uit een ziek bestand. Omdat het hier meestal om een directe beschuldiging gaat, waarbij liefst man en paard worden genoemd, wordt dit soort topics vrijwel altijd verwijderd of minstens gesloten.
De belangrijkste reden hiervoor is een juridische (smaad). VogelArena is bovendien geen rechtbank en doet ook geen onderzoek naar de juistheid van dit soort aantijgingen.

Dit betekent echter niet dat dit soort zaken als dringend probleem geen aandacht verdient en voor de vogelliefhebberij niet belangrijk zou zijn.

In dit kader lijkt het me nuttig om, met name papegaaien- en parkietenkwekers, te wijzen op een recente uitspraak betreffende de verkoop van een zieke hond, waarvan de verkoper aantoonbaar op de hoogte was van de ziekte.

Met deze jurisprudentie in de hand, lijkt het goed mogelijk om de (bewuste) verkoop van zieke of besmette vogels, al dan niet op termijn, een halt toe te roepen.
Een lichtpuntje lijkt mij!

http://www.dsz-actueel.nl/nieuws/boete-voor-fokken-van-hond-met-epilepsie/

(Op dit bericht kan uiteraard gereageerd worden, zolang daarbij maar geen insinuaties richting bepaalde kwekers/handelaren worden gedaan.)


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-02-01 - 14:21:31 send message to interactivet

Het probleem met vogels is dat men zelde kan bewyzen dat de kweker bewust was van een gezondheids of ander probleem.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-02-01 - 14:42:34 send message to Rik

Er zijn altijd wel mensen die op zoek naar een 'afdankertje' of 'opknappertje'.

Probleem: Sommige mensen weten vaak maar al te goed wat ze in huis halen of waar ze het vandaan halen. Mensen die er dol op zijn om een zielig dier met een zielig verhaal in huis te hebben. Voor sommigen is dit zo verslavend dat ze de publiciteit zoeken of al hun geld aan de dierenarts of rechtzaken willen spenderen.

Ik heb vaak goede bedoelingen gehad door kweek-ongeschikte vogels weg te geven. Achteraf geeft dat altijd gez*k door de bovenstaande doelgroep die erop af komt. Daarom euthanaseer ik tegenwoordig dergelijke vogels.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-02-01 - 14:53:54 send message to enkeling

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is simpel op te lossen.
Gezondheidscertificaat. Jaarlijks te vernieuwen.
Bij verhandelen (verkoop/ruil) van vogels een gezondheidscertificaat van kortere duur. Bij voorbeeld een maand.
Die Wetgeving komt er. Sommige spreken zelfs van een gezondheidscertificaat met een geldigheidsduur van 14 dagen bij het verhandelen (verkoop/ruil) van vogel(s)
Zorg bij het verhandelen ( Verkoop/ruil) van dier(en)/vogel(s) steeds voor overdrachtsbewijs en gezondheidscertificaat.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-02-01 - 15:00:27 send message to Vogelen

Volgens de Stichting Dier & Recht zijn er grote risico’s bij het doorfokken van honden (ADHD, oogafwijkingen, zware epilepsie). De Stichting wil het fokken van bepaalde rashonden (Engelse bulldog, Franse bulldog en Cairn Terriër) direct beëindigen.

Ik weet dat dit een vogelforum is happy :), maar weet iemand wat het probleem is met Cairn Terriers?


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-02-01 - 18:00:50 send message to medaar

ik kweek geen honden .


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-02-01 - 21:29:08 send message to koi13

leuke opmerking


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-02-01 - 22:38:20 send message to tropic

@enkeling, gezondheidscertificaat is zinloos.
Als je me ringnrs geeft heb je morgen al de nodige certificaten. 8,5€ aan de dierenarts betalen,even telefoneren, en morgenvroeg liggen de certificaten klaar om af te halen.laugh :D


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-02-01 - 23:12:20 send message to rupicola



marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2013-02-02 - 11:48:13 send message to marc1

quote:

Als je me ringnrs geeft heb je morgen al de nodige certificaten. 8,5€ aan de dierenarts betalen,even telefoneren, en morgenvroeg liggen de certificaten klaar om af te halen.


Dan word het idd hoog tijd dat dit soort corupte dierenartsen word aangepakt!!!!!


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-02 - 11:49:40 send message to P.Rooth

Hier is geen sprake van insuniaties ( ofzo )

Helder


Paul


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-02-02 - 11:54:19 send message to Henk57

Richard

Is dat stoere taal?

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-02 - 12:02:06 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Als je me ringnrs geeft heb je morgen al de nodige certificaten.


Als dit juist is, is dat inderdaad een ernstige zaak. Aangezien een gezondheidscertificaat een officieel document is, lijkt me dat er sprake is van "valsheid in geschrifte".


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-02-02 - 12:07:59 send message to Ton Koek

OOk zonder dierenarts is het niet moeilijk, ik kan ze prima zelf namaken, net als overigens de certificaten van Gendika.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2013-02-02 - 13:28:05 send message to wiechmann

ook de officeele export gezondheids certificaat hier in belgie is een lachertje.

voorbeeld zelf meegemaakt

er kom een dierenarts { geen vogelarts }aan huis die vraag waar is u pc met printer .die vul het certificaat in met de nodige gegevens en print dit uit .
er word niet om testresultaten gevraagd of wat voor andere gegevens ook gevraagd.



enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-02-02 - 14:17:18 send message to enkeling

Dus men vindt een vorm van gedoogbeleid meer dan normaal.
Dan is men verwonderd dat er steeds meer druk wordt gevoerd van bepaalde organisaties.
Waardoor er steeds regels, Wetten, onstaan,die ervoor zorgen dat de vogelhobby, de vogelliefhebbers het steeds moeilijker en moeilijker krijgen. Met het logische gevolg dat er steeds meer en meer vogelliefhebbers afhaken.
Dit noemt men een "stille" dood.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede