Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sneeuwuilen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sneeuwuilen
chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2013-01-16 - 20:36:17 send message to chassy

zijn hier mensen die ervaring hebben met uilen samen te plaatsen bij andere vogels?
het zou gaan over een koppel sneeuwuilen bij een koppel jufferkraanvogels?
voliere is wel 15m op 15m en 3m hoog.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-01-16 - 21:32:45 send message to arjandaf

kan je dat zelf nou echt niet inschatten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-16 - 21:36:26 send message to Karel

Ik heb ervaring met sneeuwuilen en zou ze nóóit bij een andere vogel- of diersoort durven houden.
Ze zullen vast geen kraanvogels aanvallen (hoewel?), maar de kranen raken vermoedelijk in paniek als ze de uilen zien.
Dat is tenminste mijn ervaring met een nandoe die een tamelijk onschuldige kerkuil zag!


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-17 - 07:10:35 send message to Vogelen

arjandaf, heb jij hier ervaring mee dan? Chassy vraagt dit heus niet voor niks. In eerste instantie dacht ik "nee, dat kan niet". Maar zeker wist ik het niet.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-01-17 - 10:03:26 send message to Rogert

Ik vind het ook niet zo'n hele slechte vraag. In de natuur broeden sneeuwganzen op een steenworp afstand van sneeuwuilen. Dit is een symbiose waar beide soorten van profiteren. De ganzen zijn veilig. Alleen de jongen zijn niet veilig.

Ik denk echter wel dat de vogels die je bij de uilen zet erg gestrest zullen worden. Bij elke vliegbeurt van de uilen zullen de andere vogels gelijk in de schrikhouding staan.
Aangezien de uilen ook s'nachts actief zijn lijkt mij dit niet prettig voor de andere vogels.

Ik alle dierentuinen die ik bezocht heb heb ik sneeuwuilen nog nooit gecombineerd gezien.

De enige potentiële combi die ik kan bedenken is met raven. Maar dit is GEEN advies.

Ik zit ook te denken aan zoogdieren soorten maar dan is het altijd één soort die het onderspit delft.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2013-01-17 - 10:43:44 send message to JoskeVD

Koppel kookaburra's of roodsnavelkitta's bij je juffers? Koppel kleine valkjes als de voliere het toelaat?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-17 - 11:33:38 send message to Karel

quote
De enige potentiële combi die ik kan bedenken is met raven.


Hoewel de voliere erg groot is, raad ik ook raven niet zo snel aan als gezelschap van vogels die kleiner zijn dan bijv. gieren.
Raven kunnen echte klieren zijn en andere vogels net zo lang pesten tot ze het loodje leggen.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-01-17 - 12:36:58 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Over een slechte of goede vraag zal ik geen uitspraak doen, maar het is wel minstens een merkwaardig uitgangspunt om een predador bij een potentieel prooidier te willen huisvesten!

Mijs inziens moet je zoiets niet eens willen proberen.

Uilen zijn zeer effectieve predatoren en in staat tot acties die menigeen nog zal verbazen.
Momenteel werk ik tamelijk intensief aan het onderwerp predatie en daarbij kom ik met betrekking tot uilen wel wat verbazingwekkende zaken tegen.



arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-01-17 - 16:32:56 send message to arjandaf

geloof niet dat ik iets verkeerds zei met mijn vorige opmerking . en ervaring niet ,waarom niet ik weet genoeg van vogels om dit niet uit te proberen. voorbeeld als alleen al de geur van een uil genoeg is om knaagdieren op zeer gewenste afstand te houden, wat moet er dan niet in de kop van een vogel omgaan in de zelfde ruimte, was geen aanval maar zet wel vraagtekens bij sommige vragen


bryan1994
Website Member
Posts :47

Website Member
2013-01-17 - 17:37:56 send message to bryan1994

Ik heb zelf met roofvogels gekweekt : europese oehoe's en woestijnbuizerds
Ik zou het je niet aanraden om de vogels bij elkaar in te doen.
Het gaat hoogstwaarschijnlijk wel goed gaan als je zorgt dat de uilen genoeg te eten hebben het jacht instinct zit er altijd nog wel in dus als het moet pakken ze de andere vogels wel en ik denk niet dat de andere rustig zullen zijn zoals al eerder werdt gezegt als ze vliegen schrikken ze..
Dus mijn mening zou zijn : Nee niet doen!


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2013-01-17 - 18:36:26 send message to chassy

bedankt voor de vele reacties, bij deze weet ik dus dat het niet aan te raden is.
de reden dat ik het vraag is omdat ik liever eerst reacties hoor van mensen met ervaring ipv het zelf uit te proberen en misschien negatieve ervaring op te lopen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 91 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede