Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Fischerie,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-01-18 - 20:40:26 send message to parrotmaniak

4 jaar geleden kon je personatas en fisheris bijna niet weggeven ,ze brachten 7 of 8 euro op,iedereen klaagde.
Nu brengen ze 27 euro op omdat het een modeverschijnsel in het oosten en oa dubai is ,en weer is het niet goed.
De vogelhobby wordt nu eenmaal bepaald door vraag en aanbod,en dat is maar goed ook ,anders was het binnen 5 jaar gebeurt.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-01-19 - 10:46:34 send message to Rik

Om dit moment zijn de prijzen hoog, maar zodra de markt verzadigd is of de export wordt stopgezet zakken de prijzen weer naar een dieptepunt. Dan worden ook de broedkoppels op de markt gegooid en zakken de prijzen nog verder. Zo gaat het meestal.

Dat je op dit moment hoge prijzen voor je fischeries kunt krijgen is alleen maar mooi. Met dat geld kun je mooi ivesteren in je hobby.
Dat het 'allemaal weer niet goed' is lees ik nergens in dit topic.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-01-19 - 18:31:21 send message to surveyor


Hier mijn nieuwe aanwinst . Lutino en ???

Wat kan ik het beste tegen de lutino aanzetten en de andere


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-01-19 - 19:43:28 send message to surveyor









surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-01-19 - 19:44:07 send message to surveyor







Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-19 - 20:02:06 send message to Vogelen

Het is natuurlijk een "momentopname" maar ik vind de lutino er niet helemaal fris uitzien.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-01-19 - 20:25:16 send message to arjandaf

buiten dat of strekken van vleugel, of minder goede foto, of slechte conditie van de vogel: mocht het zo zijn dat de vogel in slechte conditie zit , of niet lekker zit qua gezondheid. eerst laten bekomen dan pas kweken. komt anders toch niks van : buiten dat zou ik er zuiver wildkleur tegen zetten


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-01-19 - 20:30:04 send message to surveyor

Zijn vanmiddag gevangen/vervoerd en toen weer even gevangen om geslacht te bepalen ..

Dus dat ze wat gestrest zijn en wat minder eruit zien kan kloppen.. Lutino pop is idd kleiner dan de anderen en ik hoop hier wel betere jongen uit te gaan kweken dus mooie forse wildkleur.

Maar al met al foto,s zijn genomen met telefoon dus ook geen top kwaliteit..

Ik vind het mooie vogels wink ;) .. Maar die 2e een mauve ? En wat kun je daar beter tegenover zetten ?


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-01-19 - 21:42:21 send message to surveyor

Als ik een wildkleur man tegen de lutino pop aanzet , wat voor jongen kunnen er dan uit komen ?

Heb ook nog split pastel jongen , mischien betere combi om daar een man uit te zoeken ?


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-01-20 - 09:35:12 send message to surveyor

Niemand ??



westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2013-01-20 - 09:57:17 send message to westerhaar

je kan de lutino inderdaad slecht beoordelen.
maar is het wel een lutino ik zie maar dat kan ook aan de foto liggen veel aanslag is het geen pastel.ook het masker mocht volgens mij wat meer doorlopen.maar kan ook liggen aan het fijt dat de vogel zig niet goed laat zien.als je nieuwe vogels koopt zet ze dan een tijdje apart zodat je de vogel kan beoordelen op zijn gezondheid.ook is het van belang om teweten of een vogel uit een verwarmd hok komt.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-01-20 - 10:20:34 send message to surveyor

Beste ,

Bedankt voor u antwoord , de pop is erg slecht gefotografeerd en in een donker hok is de belichting vervalst en ze Is nog jong en inderdaad toch echt knalgeel met rode ogen.

Is wel wat klein maar tja hopelijk kan ik er toch nog een mooie lijn vogels uit halen om hem mischien tegenover een split pastel man te zetten ? Ik heb een pop pastel (waar het groene op de vleugels meer geel is ) is toch een pastel ? . Daar heb ik aardig wat jongen uit gekweekt en wil een van de jongen tegen de lutino zetten alhoewel ze veel bij de mauve fischerie zit .



westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2013-01-20 - 10:35:43 send message to westerhaar

als je zeker weet wat het geslacht is van de lutino zou ik proberen er een mooie grote wildkleur split lutino bij te zoeken.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-01-20 - 11:28:46 send message to surveyor

Hmmm ja dan zal ik weer moeten gaan zoeken was geen optie om dit te doen.

De pop is nog wat jong maar toch duidelijk verschil te voelen met een mannetje die ik heb . Als ik hem tegen een wildkleur aanzet komen er geen gele uit als ik het goed begrijp maar split mannen en wildkleur poppen toch ?

Ik heb nog een mooie forse man zitten split pastel daarom dacht ik daaraan want dan kunnen er wel gele uit komen geloof ik .
De pop is iets wat klein en waarschijnlijk doorgekweekt jammer is dat maar zaten bij atc en vind ze wel heel mooi vandaar toch de keuze.

Maar de andere mauve volgens mij , hoe vererven die eigenlijk ?


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-01-20 - 12:36:46 send message to mreyder

Als je de lutino aan een wildkleur paart, krijg je 100% wildkleur split lutino, vererft n; autosomaal recessief. Als je de split pastel man aan deze pop paart, krijg je wildkleur en pastelIno's. Best een mooie combinatie. En wat dat formaat betreft: als het een jong popje is, zal ze nog wel wat groffer uitgroeien. Geef haar de kans om uit te groeien en volwassen te worden en geef haar pas een broedblok als ze 12 maand is.

Vwb de mauve: het mooiste is om hier een kobalt voor te zoeken: mauve is een blauwe vogel met een dubbele donkerfactor. Een kobalt is een vogel met 1 donkerfactor: kobalt X mauve geeft dus kobalt en mauve. Als ik het op de 3e foto goed zie, heb je ook een olijf, olijf X mauve is ook een mooie combinatie. Als de olijf niet split is voor blauw krijg je 100% olijf. Als je een donkergroene hebt, krijg je uit donkergroen (als ie niet split is voor blauw) X mauve donkergroenen en olijven.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede