Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > edel papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-02-16 - 15:37:14 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Ik heb de eitjes open gemaakt, en daar zaten nog net geen volgroeide dode kuikens in.
gr Jan.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-03-12 - 18:59:35 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik heb net nestcontrole gedaan en tot mijn verbazing 3 eitjes.
Iemand daar ervaring mee?
gr Jan


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2013-03-12 - 19:16:50 send message to bboer

Heb hetzelfde probleem bij mijn edels. Binnenkort hang ik het blok weer op, maar weer proberen.


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-03-12 - 19:29:26 send message to Patrick

Ik heb in het verleden ook regelmatig 3 eieren gehad en ook wel 3 jongen. De kleinste is bij mij altijd doodgegaan. Edels zijn er volgens mij niet op gemaakt om 3 jongen natuurbroed groot te brengen.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-03-29 - 18:32:24 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Heb het derde ei op aanraden bij een kennis in een broedmachine gedaan.
Nu maar hopen.
Moeten eind volgende week uitkomen.
gr Jan.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2013-03-29 - 21:34:02 send message to parkietje1

Een van onze koppels heeft ook wel eens noodgewongen 3 jongen tot het eind aan toe grootgebracht. Ik moest 1 jong overleggen wegens het overlijden van de man van een ander koppel De pop van dat koppel had een jong stopte met voeren heb het jong overgelegd ( jong was 10 dagen oud) maar alle 3 werden perfect opgevoerd door de (pleeg)pop. Dus niet zeggen dat een koppel maar 2 jongen groot brengt. uit ervaring weet ik dat alle koppels edels zeer verschillend zijn.


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-03-30 - 10:21:41 send message to Patrick

Dus Parkietje het is dus bij jouw een keer gebeurd en wel met overleggen. Is het bij jouw ook gebeurd met een koppel wat alles geheel zelfstandig doet zonder wat voor vorm van menselijk ingrijpen? Er kan natuurlijk altijd een uitzondering tussen zitten maar Ik ben van mening dat daar de edel niet op gebouwd is.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2013-03-30 - 12:55:08 send message to parkietje1

Nee nooit een koppel gehad dat 3 eieren legde. Maar dus wel een koppel die er 3 opvoerde.
Heb ook wel eens een koppel gehad die 2 eieren legde, een jong liet verkommerenen het andere opvoerde. Na 2 weken weer eieren begon te leggen ( bevrucht) terwijl het jong er bij lag. Wij hebben al diverse koppels gehad maar geen een koppel reageerde hetzelfde. Dat blijkt ook wel uit de verhalen op het forum. Dat grillige vinden wij ook wel het mooie van de edels. Dit komt mijn inziens voor een overgroot deel voort uit het broeden in hun natuurlijke omgeving. T'is daar, door allerlei klimatologische omstandigheden niet bepaald een pretje om daar een jong groot te kunnen brengen. ( er staat overigens een goed stuk over edelpapegaaien in de Parkietensocieteit van deze maand) Beargumenteer eens waarom een edel ( in gevangenschap ) er geen 3 zou kunnen opvoeren. groeten Guus


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-03-30 - 16:48:23 send message to Patrick

Guus,beargumenteren is overbodig als de feiten er al liggen. Je geeft het antwoordt deels zelf ook al naar aanleiding van je eigen ervaring met meerdere paren. Mochten ze toch een derde ei leggen zullen er heel weinig kwekers zijn die 3 jongen edels zonder enige vorm van menselijk ingrijpen in het gehele proces op stok kunnen krijgen. gr.Patrick


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2013-03-30 - 19:27:45 send message to GS87

Het is wel mogelijk mijn edels hebben regelmatig 3 jongen, maar het is beter om er dan 1 af te halen heb ze wel een paar keer zelf laten doen maar je ziet dan ook dat de jongen een stuk minder snel groeien


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-04-06 - 08:40:17 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Vanmorgen nestcontrole gedaan en ja hoor een jong edeltje het tweede eitje was nog niet aangepikt.
Het gaaspaneel verwijdert en nu maar hopen dat de ouders het samen groot brengen.
gr Jan.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2013-04-06 - 08:54:58 send message to parkietje1

Dat is mooi Jan, succes.
groeten Guus


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-04-07 - 08:24:24 send message to Jan van Dessel

goeie morgen.
Nog even gekeken en ja hoor 2 jonge edeltjes.
Ouders doen het tot nu toe goed.
gr Jan.




Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-04-08 - 20:29:03 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Het derde ei bij de kennis in de broedmachine is ook uitgekomen, maar ja dat wordt volledig handopfok.
gr Jan.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2013-04-08 - 20:53:38 send message to jaap van de pol

Mooi nieuws!

Jaap




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede