Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Passerina Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Passerina
marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2012-12-26 - 12:37:38 send message to marajo

Wie kan mij helpen met de kweek van passerina soorten?
Ik heb op dit moment 3 paren, die eieren leggen, jongen voeren, maar de jongen worden niet groot.

Misschien zit het in de voeding?
Ik voer een tropen mix met graszaden als basisvoeding.
Daarnaast krijgen ze verschillende soorten fruit, stukjes meelworm, buffelowormen, pinkies.
In de broedperiode krijgen ze van dat alles meer aangevuld met universeel en eivoer met honing van avain.

Misschien is de nest gelegenheid niet juist?
Ik heb vluchtjes van 60 cm x120 x120. Hier zit 1 paar in. In elke hoek een struik met 1 kanarie nest kast van hout, 1 gevochten kokos kom, en 2 x conifeer om zelf een netste bouwen. Als nest materiaal kokos, hooi, ganzeveren, haar van paarden en kleine takjes.

Wie kan mij helpen,


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2012-12-26 - 20:25:12 send message to Rogert

Mogelijk geef je te veel insecten. Stap eens over op Aves-B. Dit is een gehaktmengsel met vitaminen.

Door het voeren van insecten gaat je man achter de pop aan jagen tijdens de broed. Omdat deze zijn energie kwijt moet. Insecten stimuleren de broedlust van de man.
Jongen krijg je namelijk ook groot op Aves-b zonder de negatieve gevolgen van het jagen.

Ook het voeren van insecten in de aanloop tot de kweek kan desastreuze gevolgen hebben. De mannen worden knetter gek en de poppen hebben geen leven.

Je kan de man ook van de pop scheiden tijdens het groot brengen van de jongen maar dit geeft wel een extra belasting voor de pop.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2012-12-26 - 20:36:54 send message to pitylus

Hallo Marajo ,

Ik begrijp u niet echt ! waarom nu kweken met passarina 's , ik stel mij dan ook voor dat je licht hebt bijgegeven , wat uw voeding betreft geen enkel probleem , hoedat uw jongen niet groeien blijven mij een raadsel ! mochten ze de jongen niet voederen of de jongen uit het nest werpen zou ik er nog kunnen inkomen , maar de jongen voederen en niet groeien ! bizar . Het enige wat je kan doen is de man uitvangen en in een tt kooi plaatsen al dan niet in het zicht van de pop , is dat bij ieder paar zo ?

mvg pitylus


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2012-12-26 - 21:08:17 send message to marajo

nee, bij twee paren het derde paar is te jong.
uitvangen is een goed idee, echter heb ik niet het idee dat de man er steeds achter de pop aan zit. Maar we gaan het proberen.

je hebt gelijk, kweken doen we nu ook niet.... maar ik zou me graag goed voorbereiden op het volgende seizoen.

kweken jullie ook binnen?

Aves-B is een idee, maar ik was in de veronderstelling dat levensvoedsel erg belangrijk is. Bedankt voor de tip...

Graag zou ik ook nog in contact komen met iemand van de EPS, als dat nog bestaat. De site werkt niet.... weten jullie daarvan.....

En de nest gelegenheid is dat zo juist. Of doen jullie dit anders?

bedankt,


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2012-12-26 - 21:21:58 send message to pitylus

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Marajo ,

Ik kweek ook mex nonpareils binnen , voor de kweek krijgen ze van mij enkel 1 a 2 x per week wat eivoer verder enkel exotenmengeling , velen geven insecten voor de kweek , dat is enkel goed om de vogels hun drift te verhogen ,onthou dit goed dit is totaal niet nodig , als de vogels gezond zijn komen ze vanzelfs driftig ( dat is mijn mening natuurlijk ) al de rest is goed om alle tegenslagen tegen te komen .Wat de nest betreft bij mij zijn alle voliere 's enkel voorzien van droge boomtakken die er al reeds jaren hangen dus geen nieuwe takken met bladeren of zo ik hang dan een nestkastje ergens in een hoek en daarmee moeten ze het doen , passerina 's gooien graag hun jongen uit het nest , mss proberen om ze wat in een donkere ruimte te kweken dat kan tot goede resultaten leiden .wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede