Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > palmnootolie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-12-28 - 16:15:17 send message to Ton Koek

Komen palmnoten van oorsprong ook voor in de natuurlijke leefgebieden van zowel Amerikaanse als Afrikaanse papegaaien? Weet iemand dat?


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-28 - 20:54:33 send message to interactivet

Hallo Ton. De palmnoten van de acrocomia totai palm is het stapelvoedsel van de hyacinth ara Heel hoog in vet. Er zijn meerdere palmsoorten in Zuid-Amerika.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-12-28 - 22:24:13 send message to Antonia

Ik dacht ook dat er meerdere soorten in verschillende gebieden groeien, zowel in zuid Amerika als Afrika.
Ik heb gelezen dat je per vogel een halve tot een theelepel mag geven per dag.
Zelf vind ik dat wat veel, geef het zo nu en dan. Maak dan van Harrison's pap en een heel klein beetje gekookt water een bal en daar doe ik wat palmolie doorheen, dit voer ik dan in kleine stukjes, loop een paar keertjes rond ermee, ze zijn er dol op.
Wat ik ook wel eens doe is een beetje pasta of rijst koken en daar wat palmolie door, eten ze ook graag.
Ik gebruik ook wel pure cocosolie, met geur en smaak, die koop ik bij "De tuinen"


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-12-28 - 23:23:57 send message to Ton Koek

Na even zoeken blijkt dat er nogal wat soorten palmen zijn, de acrocomia is Amerikaans maar palmen op zich komen in alle gebeiden voor als het maar warm genoeg is.
Vraag 2 dan, zijn de Amerikaanse palmnoten "beter" dan andere?


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-29 - 00:03:53 send message to interactivet

Ik denk niet dat zekere soorten noodwendig beter zijn dan anderen. Ze worden wat mijn ervaring in Afrika betreft net op verschillende tyden ryp zodat de vogels de verschillende soorten op verschillende tyden te eten krygen. wat verse palmnoten betreft verkiesen de grijze roodstaarten cockatoos amazones en aras by my de vruchten van de jellypalm die zijn heerlik zoet als ze ryp zijn. daarna worden de cocospalmvruchten afkomstig van de cocos plomusa palm (onderschij dit aub van cocosnoten) gegeten en dan de dadelpalmvruchten afkomstig van de canariensis species. De palmolie hier beschikbaar, gemaakt van vruchtvlees, word zover ik vertel word van Indonesie geimporteerd, en is nog van zuid amerikaanse nog van afrikaanse afkomst. het is een dikke oranje olie die "versuikerd" als het koud is en weer vloeibaar word by verwarming. Men moet de vruchten van de zogenaamde driehoekpalm vermijden daar deze schijnbaar giftstoffen bevatten.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-29 - 00:18:11 send message to interactivet

By nader onderzoek komt de de jelley palm of butia capitata natuurlik in Brazilie Argentienie en Uruguay voor. In Afrika komen ze egter ook algemeen voor als landschapsplant.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-12-29 - 18:54:21 send message to P.Rooth

Te koop in een gewone reformwinkel

Paul


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2012-12-29 - 22:11:26 send message to Erik D.

iedereen een gelukkig 2013 gewenst en een super kweekjaar mvg erik d wink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-12-29 - 22:24:03 send message to Ton Koek

Als ik het goed begrjp, is palmnoot dus min of meer een verzamelnaam voor vruchten van meerdere soorten palmen. Duidleijk nu. Dank voor de uitleg.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede