Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Fischeries in het blok met jongen ... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Fischeries in het blok met jongen ...
surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2012-12-07 - 11:45:27 send message to surveyor

Ik heb een vraagje , momenteel weer jongen in het blok liggen bij de fischeries dit is het 2e nest wat ik kort achter mekaar kreeg , te laat het blokje eruit gehaald .

Alleen het nest is best smerig en vochtig maar de jongen zijn nu een 4 dagen oud en waarschijnlijk moeten er nog 2 eitjes uit komen maar kan ik nu heel snel het blokje wat verschonen of stoor ik ze dan te erg ??

Vogels zitten wel in nachthok maar niet verwarmd dus maak me een beetje zorgen of het kwaad kan , pop zit er nog wel steeds op dus houd ze nog wel warm maar tja beetje vers zaagsel erin is ook wel lekker ..

En word het aangeraden om de jongen te ringen of is dat niet echt nodig ??

Dank voor de antwoorden ..



arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-12-07 - 13:49:06 send message to arjandaf

zou toch ( ondanks ongemak van vuil ) even wachten met verschonen van het nestmateriaal . als al de jong nu een dag of 6 zijn ( tegen het ringen aan , schaaltje met doekje er in jong er op en verversen maar . ) ringen of het nut heeft , wil je ooit tentoonstelling spelen ? . wil je ze makkelijker verkopen , ? dan zou ik ze ringen en het is niet te vergeten makkelijk om via de ring nummers de familie leden niet later met elkaar te verparen


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2012-12-07 - 19:46:04 send message to surveyor

Dankje voor je antwoord wink ;)....



mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2012-12-09 - 11:14:16 send message to mreyder

Als je ze verse wilgentakken geeft (gewoon in het hok op de grond leggen), dan halen ze hier de bast vanaf en brengen die bast in het broedblok: op die manier zitten de jongen altijd droog en schoon. Al m'n fischeris en roseicollis doen dit. Als ik niet voldoende takken geef, knagen ze stukjes van de zitstokken (vuren latjes) af en brengen dat ik het broedblok. Op die manier regelen de vogels dit zelf en hoef je ze niet te verstoren.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-12-09 - 12:05:43 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede