Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoodeds bij bourkes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hoodeds bij bourkes
dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-12-02 - 13:17:53 send message to dooren

Zijn er liefhebbers met ervaringen op het gebied van hoodeds bij bourkes.

Ik twijfel of hoodeds in het kweekseizoen niet te agressief zijn naar de bourkes.

Beiden soorten wil ik bij elkaar houden en kweken.
Binnenkooi 1 m2. buitenvoliere 2.5 m2. met meerdere nestkasten.

Gert


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2012-12-02 - 14:13:43 send message to pennantrosella

mij lukt het nog niet buiten het kweek seizoen andere vogels bij mijn hoodeds te houden, laat staan in het kweek seizoen, maar mij val steeds vaker op hier op het forum dat mensen parkieten bij elkaar wil houden wat niet gaat, als je parkieten hou zul je keuzes moeten maken met de beschikbare ruimte die men heeft, parkiet achtigen loopt voor 90% op een teleurstelling uit wanneer die men bijelkaar wil steken/houden/kweken, enkele combis zijn mogelijk met de princess,berg en barraband, maar dan nog is het in de gaten houden


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2012-12-02 - 15:11:33 send message to tigra

ik zou het niet doen,risico te groot dat het niet goed gaat


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-12-02 - 15:14:13 send message to dooren

Ik had in Australische boeken gelezen dat deze combi wel kon in een beplante voliere. Was dus erg benieuwd naar de ervaringen hier in Nederland.

Je geeft aan dat deze combinatie wel kan met b.v. berg- prinses of barraband parkieten.

Nog meer mensen met ervaringen van hoodeds in combinatie?
Gert


van Tuijl
Website Member
Posts :54

Website Member
2012-12-02 - 15:44:30 send message to van Tuijl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ Gert, de Australische begrippen van vogels houden zijn anders dan hier in Nederland. een voliere die hier erg groot is, is daar aan de kleine kant. dus de ruimte is er dan ook vaak naar. deze informatie heb ik ook uit 2 Australische boeken en van horen zeggen


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-12-02 - 16:20:57 send message to dooren

Bedankt, ik twijfelde ook al omdat het een beplante voliere betrof waar de auteur over sprak.

Grootte zal er zeker aan toedoen.
Gert


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2012-12-02 - 17:32:07 send message to Tenzi

De Psephotus-familie heeft de naam redelijk agressief te zijn, vooral in de broedtijd. Kijk maar naar de Roodrug. Ik zou ze niet bij elkaar durven zetten, zeker niet in zo'n relatief kleine voliere. Wat heb je aan bloedende pootjes of erger.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-12-02 - 20:16:34 send message to eabe80

Zeker niet doen. De Hooded is een aggresieve vogel, ook buiten de broedtijd. Daarbij komt dat de vlucht niet erg groot is. Ben bang dat ze de Bourke zullen slopen als ze het op de heupen krijgen zeg maar.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2012-12-02 - 20:31:00 send message to pennantrosella

ja, met de berg, barraband en princess is het mogelijk een koppeltje bourkes te houden, alleen in de u opgegeven maten van voliere is het niet echt wenselijk 1 van deze 3 soorten te houden, daar het redelijke vliegers zijn en minimaal een voliere vereisen van 4 meter lang, maar samen met hoodeds niet doen.

Mvg Richard


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-12-02 - 22:23:38 send message to dooren

Oke Richard nu is het duidelijk, ik dacht eerst te begrijpen dan je wel hoodeds kon houden bij barrabanden etc. maar dat is dus ook niet het geval.

In dat geval plaats ik de bourkes bij mijn splendids en pruimkoppen. (dit moet geen probleem zijn?)

De hoodeds zullen dan een vlucht alleen krijgen.
Gert


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-12-02 - 22:40:21 send message to Daniel

Kijk uit met de pruimekoppen. Het zijn wel geen psephotus, maar echt lieverdjes zijn het ook niet tijdens de kweek.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-12-02 - 23:29:34 send message to Karel

Ik zou nooit pruimenkoppen bij kleine Australiërs durven zetten. Dat gaat op een dag zeker tenen kosten.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-12-03 - 16:48:09 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

O dat wist ik niet, mijn pruimkoppen zitten al 3 jaar bij mijn splendids of bourkes.

Een van mijn koppels pruimkoppen heb ik verkocht, vandaar dat ik nu mijn bourkes nu bij het andere koppel pruimkoppen wilden zetten. En bij dit koppel zitten reeds al splendids.

Das nieuw voor me, tot vandaag de dag nog geen enkel probleem gehad.

Vandaar de eerste vraag over de hooded bij bourkes. Nu dit niet kan lijkt me geen probleem dat deze bourkes verhuizen naar de kooi met pruimkoppen en splendids. (deze bourkes kennen al pruimkoppen, maar nog geen splendids)
Gert


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-12-09 - 13:47:06 send message to J.ten Wolde

Als je het zelf niet probeert Gert weet je het nooit.
Ik heb het in het verleden wel gedaan en kreeg hier zeer veel commentaar op zonder dat diegenen het zelf onder vonden hadden
Ik neem aan dat diegene die hier een reaktie hebben het aan hun lijve hebben ondervonden of hebben ze het van alleen horen zeggen?
Het wil niet zeggen dat het lukt en kan ook niet zeggen dat het wel lukt heb nl deze vogels niet


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-12-09 - 18:10:59 send message to dooren

Je hoort wel eens gekke combinaties.
Maar veel factoren zijn van belang.
Hoe groot is de kooi, is deze beplant, is het broedtijd, meerder voer plaatsen etc etc.

Heb wel eens blauwe bergen gezien bij grasparkieten, terwijl ik zelf dacht met mijn kennis van lori's dat dit absoluut niet zou kunnen. Maar toen ik dit zelf bij een Duitse lorikweker dit zag was ik toch behoorlijk verrast.
Ondanks dat je dan 20 jaar met lori's bezig bent kom je dan toch tot nieuwe inzichten.

Ik ga eerst voor ik dit ga proberen "in het veld" na of er liefhebbers zijn die dit idd zelf hebben ondervonden of uitgeprobeerd.

Tot deze tijd zal ik het nog niet proberen.
(je moet minimaal een aantal dagen thuis zijn om dit te kunnen waarnemen)
Gert


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-12-09 - 19:33:21 send message to mreyder

Het heeft natuurlijk ook met individueel karakter van de vogels te maken EN met wat ze van jongs af aan gewend zijn. Vele jaren geleden had ik diverse koppels Princessen, Barrabanden en Bergen. Elk koppel in een eigen vlucht van 7,5 meter lang en 1 meter breed. NAchthok van 1 X 1,5 meter. Bij elke koppel Polytelissen zat een koppel neophema's (Bourke, Splendid of Turquoisine). En dat ging prima, ook tijdens het broedseizoen. Echter niet bij 1 koppel Bergen: hier probeerde de Bergman de Turq.man te grazen te nemen, heb de Turquoisines natuurlijk meteen verwijderd. Dit koppel Bergen had ik als volwassen vogels gekocht, klaarblijkelijk hadden deze vogels altijd per koppel alleen gezeten. De andere Bergen, Princessen en Barrabanden had ik allen als jonge vogels gekocht en meteen een koppel Neophema's erbij gezet. Jong geleerd is oud gedaan.....



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede