Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eet gedrag Lori vd blauwe bergen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eet gedrag Lori vd blauwe bergen
eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-12-01 - 11:40:01 send message to eabe80

Ik heb een koppel Lori vd Blauwe bergen. Nou valt mij op dat de laatste 1-2 weken ze bijna geen fruit meer eten en hun loripap ook minder opeten. Is dit gewoon of is er iets anders aan de hand?


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-12-01 - 16:49:49 send message to Antony

Hoe oud is het paar? Wanneer een paar gaat leggen wordt er namelijk ook minder (door de pop) gegeten. Maar 1 a 2 weken lang is wel lang. Meestal duurt dat een paar dagen, net zoals de tijd na het uitkomen van de jongen. Dan wordt er een paar dagen lang circa 50% van de normale hoeveelheid gegeten.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-12-01 - 18:37:50 send message to eabe80

De laatste 1 tot 2 weken is hun voedselopname iets geminderd. De laatste 5 dagen ongeveer is het echt opvallend teruggelopen. Ze zijn verder wel gezond.
De man is van Maart 2011 en de pop September 2011.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-12-01 - 19:15:39 send message to Antony

Oké, zou erg jong zijn voor een pop om al te gaan leggen al kan het wel.
Je bent niet de boel gaan verwarmen? Hogere T = lager energie verbruik (om op T te blijven) dus minder voedselopname.
Je weet waarschijnlijk niet of beide minder zijn gaan eten of 1 vogel? Sowieso zou ik uitvangen en even kijken of ze beide nog mooi 'rond' zijn. Is dat zo dan zou ik me (nog) geen zorgen maken.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-12-02 - 07:55:15 send message to eabe80

Op dit moment verwarm ik niet. Beide vogels zijn vrij mak en heb ze dus al in mijn hand gehad. Vond dat ze er nog uitzagen. Niet mager of ziekelijk. Hun gedrag is ook nog primas. Zitten niet dik of wat dan ook.
Wel gebruiken ze de laatste 2-3 weken hun nestblok om in te slapen, deden ze voorheen niet. Heb ze sinds April van dit jaar.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede